Alternatieven voor brood

Discussion in 'Voeding' started by GDuif, Jan 15, 2018.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. GDuif

GDuif Bekend lid

May 22, 2016
    940
    170
    43
    Ons meisje krijgt vanaf 5 maanden iedere dag met de lunch brood aangeboden. Maar helaas, ze moet er maar weinig van hebben. Op een goede dag eet ze een halve boterham zonder korsten. Dat komt zo eens in de twee weken voor. Alle andere dagen gaat er een kwart in, of zelfs minder. Ze hapt wel, maar spuugt op een gegeven moment gewoon de stukjes uit. Het lijkt ook wel alsof ze weinig honger heeft dan.

Voor de volledigheid hier even ons schema nu:

8.00 u. Fles van 180(6) met twee eetlepels pap

9.30 u. Fruit, als ze een halve banaan eet, is het veel. Fruit gaat er ook moeizaam in. Ander fruit net zo, na paar hapjes is ze er klaar mee. Plus wat water.

12.00/12.30. Boterham, dus maar zeer weinig. Na de lunch geef ik haar een fles van 180(6).

Middag Zo'n mini soepstengeltje wil er nog wel in....met wat water.

17.30 u. Met de pot mee eten, dat gaat redelijk moet ik zeggen. Ze hapt wel 20 tot 30 minihapjes weg en eet ook van alles. Hierna krijgt ze nog wat yoghurt en hapt ze mee van onze manderijn en sinaasappel.

19.45 u. Fles van 210(7).

Ze slaapt netjes door tot de volgende ochtend. Vooral de yoghurt gaat er goed in, heb het idee dat ze dat altijd wel wilt eten.

Nu mijn vraag: omdat ze zo weinig brood eet met de lunch, wat kan ik anders aanbieden? Yoghurt met havermout en dan de yoghurt na het avondeten laten vervallen? Of in de ochtend yoghurt met havermout geven als ontbijt? Ben echt een beetje zoekende....
    Nu heeft ze wel de aard van haar moeder, ik ben ook een zeeeeeer kleine eter....

2. taliaa

taliaa VIP lid

Mar 2, 2007
    16,056
    2,193
    113
    Brabant
    Nou... Een zeer kleine eter kan ik haar met de flessen niet noemen;)

Waarom ben je trouwens al met 5 maanden gestart met brood?

Alternatieven voor brood zijn er legio natuurlijk! Hele volksstammen die geen brood eten.

Je zou bananenpannenkoeken, havermoutmuffins, omelet, tosti, crackers, smoothies, yoghurt met ...
    Genoeg opties.

Maar als je wil dat ze wat anders gaat eten zou ik iets minder fles geven..wellicht zit ze daarvan.ook gewoon vol?
    Eet ze savonds wel gewoon stukjes?

3. Boommm

Boommm Niet meer actief

Hier zijn ze fan van cracottes!

4. Uuz

Uuz VIP lid

Dec 8, 2014
    6,241
    818
    113
    Dl at op die leeftijd nog helemaal geen brood (en nauwelijks andere dingen naast melk). Wij zijn eerst met pap gestart, die 'zonnige ontbijtpap' vond ze heel lang lekker. (Je kan het ook makkelijk opleuken met een schep gepureerde banaan of smoothie van jezelf erop).

Share This Page