Ik ben dan ook blij dat er hier op school geen voedingsvoorwaarden gelden. Met traktaties ook niet trouwens. Ach, kinderen eten ook door zien eten. Dochter wilde pas een appel meenemen naar school, dat had ze gezien van een ander kindje. Nou, prima natuurlijk!
Je beschrijft het helemaal goed. Het gaat niet zo zeer om suiker, maar om de toegevoegde waarde van voeding EN om de hoeveelheid loze suikers in bijv veel drankjes. Ja, in fruit zit ook suiker, maar als ik iemand een gelijktrekking zie maken tussen een appel en een eierkoek (in beide zit suiker, wat is het verschil?) Weet je dat verder dialoog al bijna onmogelijk is. Dan krijg je dus ook scholen die twix automaten vervangen voor cola licht automaten..
helemaal mee eens hoor, maar je moet ze hier alleen al op zp de kost eens geven. Dat er in fruit evengoed suiker zit dus dat je dan ook koek kan geven En pas geleden, ging over tussendoortjes op school. Dat iemand bewust koek mee gaf, omdat ze afwisseling belangrijk vond, dus dat dat beter was dan 2x per dag fruit. Dan valt mijn mond open hoor.