Geen fooi en meestal ook geen drinken, tenzij het bv heel warm is. Hier is het bij bv wasmachine en droger zo geweest dat het echt rázendsnel ging. In 5 minuten hadden ze de oude machine ingeladen en de nieuwe al aangesloten, en meteen op naar de volgende klant.
Nee, bij dit soort dingen geef ik niks. Ook geen (warme) drank oid. Maar dat is omdat dit wel heel snel gaat. Als iemand iets komt repareren/monteren wat wat langer duurt geef ik wel een kop koffie oid. Maar sowieso geen fooi. Dat bewaar ik voor horeca gelegenheden.
Iemand die een jaar zowat dagelijks voor je kind zorgt is toch iets compleet anders dan een man die je na een minuut of 10 waarschijnlijk nooit weer ziet? Zelf bied ik wat drinken en eventueel iets lekkers aan.
Ja, zo bedoel ik het ook. Iedereen krijgt een loon, maar als iemand iets extra's voor jou doet of voor jou betekent, kan je toch een fooi geven?
Dank jullie wel voor jullie reacties. Idd besloten geen fooi te geven Ze kwamen keurig op tijd en hebben hem netjes en voorzichtig neergezet. Had net pot koffie gezet en aangeboden, maar ze gingen onderweg ff een bakkie doen bij de Mac met een hapje erbij. Nou ja ook prima natuurlijk