Marktplaats beoordelingen

Discussie in 'De lounge' gestart door Huismuisie, 5 jun 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Huismuisie

Huismuisie VIP lid

10 aug 2016
    10.458
    11.973
    113
    Vrouw
    Noord Brabant
    Ik vind die marktplaats rating zo frustreren.

Klant komt niet opdragen en beoordeeld mijn vervolgens negatief. Overigens bleek ineens dat hij die dag dat hij bij mij zou komen nog 5 mensen heeft laten zitten. :eek: En MP doet hier dus niks aan omdat ze het systeem eerlijk willen houden.

Maar je kan bij zo’n figuur toch gelijk zien dat het niet klopt :mad:

2. Prettykitty

Prettykitty Fanatiek lid

22 dec 2016
    4.773
    3.116
    113
    Vrouw
    Ja wie dat heeft bedacht. Echt zo belachelijk.

Ik heb iets van 95 ratings. 85 x 5 sterren ongeveer, 10x 1 ster omdat ik bijv een bod van 5 euro kreeg op een item van 130 euro en dan niet akkoord ga.

3. Viviennee

Viviennee VIP lid

31 mrt 2016
    5.581
    3.734
    113
    Amsterdam
    Ja, dat systeem slaat helemaal nergens op.

4. Shay25

Shay25 Fanatiek lid

16 okt 2018
    2.812
    2.501
    113
    Vrouw
    Ik vind het ook niet eerlijk, omdat je iemand kan raten, terwijl er geen verkoop is geweest.

5. Huismuisie

Huismuisie VIP lid

10 aug 2016
    10.458
    11.973
    113
    Vrouw
    Noord Brabant
    Ja ik koop of verkoop zelden wat. Dus ik heb er maar een paar. Alles 5 sterren en 1x 1 ster.

Maar ik zou mn afspraak niet zijn nagekomen en onaardig zijn geweest. Echt huh?

Ligero vindt dit leuk.
  6. Valerie

Valerie Fanatiek lid

22 jun 2007
    4.206
    1.041
    113
    Vrouw
    Inderdaad, hier ook al meegemaakt dat iemand niet kwam opdagen en mij vervolgens 1 ster geeft. :rolleyes: Pffff, ik het had product ruim een week (!) voor hem gereserveerd, heb een middag zitten wachten (ik ben dan nog zo naief om te denken dat hij misschien wat later komt) en dan krijg je dit. :confused:

Gelukkig heb ik verder alleen maar 5-sterren beoordelingen, dus ik neem aan dat iedereen daar zo doorheen prikt. Het zou beter zijn als je zelf zou kunnen reageren op een beoordeling. Dan zou je jezelf kunnen 'verdedigen' door te schrijven dat iemand niet kwam opdagen.

DQueen vindt dit leuk.
  7. sannever

sannever Fanatiek lid

22 jan 2014
    1.784
    1.580
    113
    Vrouw
    Thuis
    Dat systeem gaat nergens over inderdaad, ik heb gelukkig nog geen enkele beoordeling.Marktplaats was ooit bedoeld voor particulieren ,ik vind het zo raar om particulieren te be -of veroordelen.Oplichters kan je al melden en bij bedrijven kan je ook een beoordeling achterlaten op hun website.Ik zie er de toegevoegde waarde niet van ,sterker nog,als een koper zijn dag niet heeft dan heeft de verkoper een slechte beoordeling aan zijn broek.

8. Prettykitty

Prettykitty Fanatiek lid

22 dec 2016
    4.773
    3.116
    113
    Vrouw
    Ik verkoop zeer regelmatig wat. Net ook weer 4 pakketjes op de post gedaan.

Maar dat beoordelen is echt waardeloos.
    Sommige mensen geven zelfs 1 ster als jij bijvoorbeeld hetzelfde item verkoopt als de één-ster-gever maar jij dan bijv nieuw met kaartjes er nog aan.. Kunnen ze niet hebben dat het van hun tweedehands is o.i.d

9. Huismuisie

Huismuisie VIP lid

10 aug 2016
    10.458
    11.973
    113
    Vrouw
    Noord Brabant
    Wuuut :eek:

Prettykitty vindt dit leuk.
  10. Prettykitty

Prettykitty Fanatiek lid

22 dec 2016
    4.773
    3.116
    113
    Vrouw
    Ja echt!

Ik kreeg ook eens een berichtje. Ja blabla dat bedrag krijg je er niet voor hoor, het is overal in de sale. (Ik zoeken, overal uitverkocht, of in een compleet andere maat o.i.d.) jajajaa doei.

11. MaMa

MaMa Fanatiek lid

21 dec 2012
    2.663
    376
    83
    Vrouw
    Utreg
    Je kan toch pas beoordeling geven als je x aantal keer over en weer berichten hebt gestuurd?
    Niet serieuze mensen dus niet te veel antwoorden
    Krijgen ze ook geen mogelijkheid je 1 ster te geven

Nellie4 en Huismuisie vinden dit leuk.
  12. Meisje93

Meisje93 VIP lid

21 mrt 2015
    32.071
    14.402
    113
    Ja dat dacht ik nou ook.

13. Lief of Stoer

Lief of Stoer VIP lid

25 apr 2011
    6.028
    2.894
    113
    't Gezellige Brabant
    Dat dacht ik ook ja. Ik wilde wel eens beoordelen, maar toen kon het nog niet terwijl ik het al opgehaald had.

Er zou een optie voor commentaar moeten zijn zowel bij koper als verkoper. Dan kun je het aantal sterren nader omschrijven.

14. Huismuisie

Huismuisie VIP lid

10 aug 2016
    10.458
    11.973
    113
    Vrouw
    Noord Brabant
    ja volgensmij na 5 berichten ofzo. Maar daar zit je al snel aan.

Maar dit zegt toch voldoende lijkt me. Vind dag marktplaats in zulke gevallen echt wel wat mag doen aan oneerlijke ratings.

15. DQueen

DQueen Niet meer actief

Zelfde ervaring gehad. Iemand een pakket gestuurd op goed vertrouwen voor de betaling binnen was. Geld kwam maar niet en kwam maar niet. Eerst smoesjes dat het nooit binnen was gekomen en dat ze pas betaalde als het pakket echt binnen was, maar ik had gewoon de track and trace en zag dat het er al was. Ik had wel het adres (doordat ik het pakket al verzonden had) dus "dreigde" mijn geld te halen als het niet binnen 24 uur op mijn rekening stond. Dit was inmiddels 3 weken na het verzenden van het pakket. Stond het een dag later op mijn rekening maar gaf ze mij wel een slechte beoordeling terwijl ik op goed vertrouwen iets opstuurde zonder het geld ontvangen te hebben.

16. Huismuisie

Huismuisie VIP lid

10 aug 2016
    10.458
    11.973
    113
    Vrouw
    Noord Brabant
    Oh ja dat is echt niet aardig. Die ratings zijn alleen voor mensen die er mee om kunnen gaan lijkt wel.

DQueen vindt dit leuk.
  17. spruitje80

spruitje80 Fanatiek lid

5 jul 2016
    4.696
    4.304
    113
    noord holland
    Ja die beoordelingen zijn verschrikkelijk.
    Ik had een bieder die 'achter de schermen' wilde bieden. Aangezien er goed in de advertentie zelf geboden werd schreef ik terug met de vraag of hij alsjeblieft mee wilde bieden in de advertentie, dat is wel zo eerlijk voor de overige bieders.
    Schreef hij terug dat ik dat alleen maar deed om zoveel mogelijk geld eruit te slaan etc.. (Whut? :eek: Lijkt me logisch toch dat je zoveel mogelijk ervoor wil hebben als ze het ervoor over hebben met bieden. Daarbij deed hij het per mail om zo goedkoop mogelijk uit te komen... is toch geen haar beter dan? :rolleyes:....maar nog belangrijker ik hou niet van bieden per mail als er netjes opgeboden wordt dat vind ik niet eerlijk).
    Toen hij zijn zin dus niet kreeg, kreeg ik 1 ster :rolleyes:.... echt zo triest vind ik dat. Heb hem dus direct zelf ook slecht terug beoordeeld.
    Maar daar kan die functie toch niet voor bedoeld zijn?

18. dreumesje

dreumesje VIP lid

7 jan 2014
    7.561
    1.863
    113
    Vrouw
    Zo kreeg ik een slecht rating vanwege het feit dat ik weinig foto's had gemaakt. Ik had gewoon 1 duidelijke foto gemaakt.

Ik had van die boodschappen zegeltjes (gratis), hoeveel foto's moet je daar nou van maken dan.. Je ziet toch wat het is?

19. DQueen

DQueen Niet meer actief

Brutale mensen zijn er toch. En dat openlijk bieden is ook gewoon veel eerlijker zo krijgt iedereen de kans een product te bemachtigen.

spruitje80 vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina