Ja het slaat ook vast nergens op. Maar ja zo heeft iedereen wel wat. Een ander vind vast ook dingen raar/gek die ik niet raar vind.
Ben gestopt met fooi geven, iedereen in NL krijgt gewoon een normaal inkomen. Enigste uitzondering was vorige week, de stukadoor heeft de toilet gestuukt. En de rekening viel 1/3 lager uit! Heb hem een fooi mee gegeven als bedankje, hij had ook gewoon het normale bedrag kunnen vragen omdat dat "afgesproken" was.
Nee, zegels bij de plus. En ik weet idd of ik dat zo snel zou doen, 2e gratis. Aan de andere kant, waarom ook niet.
Ja precies. Zo doen wij dat ook. Al spaar ik meestal tussen de vakanties. En dan gaan we in de vakantie weer wat leuks doen met het gespaarde bedrag. Voelt gewoon leuk.
Het is maar een vraag hoor... Meestal hebben mensen een reden om iets te vinden en ik ben daar benieuwd naar als ik zelf geen logische verklaring kan verzinnen.
Ik geef overigens incidenteel fooi. Als ik contant betaal rond ik het af uit gemakzucht. Verder vind ik fooi overbodig of er moet extra service verleend zijn door de medewerker.
Nee in Nederland nooit. Vroeger wel aan de deur bij de discotheek ( voel me al oud, ha ha) In het buitenland wel. Vooral als het daar " normaal" is.
Haha ja bij vertrek aan zo een spierbundel die zijn handje ophoud ervoor Ik gaf dat ook bij aankomst om de wachtrij af te snijden.
Wij geven niet structureel fooi. In ons eigen huis zijn we gastvrij voor mensen die komen klussen oid. Lekkere broodjes, tosti's, dat soort dingen. De ah bezorger krijgt als het warm is een blikje drinken aangeboden. Bij de garage pas goed geholpen, heb ik een doos merci voor ze gehaald.
Mijn vriend heeft geregeld fooi, zelfs al vond ik de service minder, maar vind de grens moeilijk. Bij een spaghetti in een café of een etentje in een restaurant doet hij het wel, maar in de pizzahut oid niet, terwijl het in principe hetzelfde is. Ik geef dus zelf enkel fooi in het buitenland als dat daar de gewoonte is. Ik vind het de verantwoordelijkheid van de werkgever om een gepast loon te geven. Op mijn werk in ploegen is het ook hard zwoegen, opstaan op 4u in de winter en gaan slapen om 20u30 in de zomer. Toen onze tuin aangelegd werd, hadden we wel een drankje voorzien voor de tuinmannen, maar geld.. Tjah dat krijgen ze al van hun werkgever en die werkgever betaal ik al genoeg. Sorry als je fooi nodig hebt om je werk naar behoren te doen, dan moet je maar met je baas gaan praten. Edit: E. lag een maand geleden een week in het ziekenhuis en omdat de kinderarts en verpleging zo goed voor mijn dochter hebben gezorgd heb ik wel nog een doos mercitjes en zeevruchten gehaald voor ze.
Ik geef eigenlijk bijna nooit fooi. Maar ik heb dan ook nooit contant geld in huis, op een paar briefjes geld van míjn zoontje zíjn spaarpot na. Ik betaal pizza bijvoorbeeld altijd online en nooit aan de deur. Ik ga nooit uit eten, wat drinken ofzo. Want daar houd ik niet van. De postbezorger geef ik rond kerst wel altijd een cadeautje, zoals een lekkere reep chocolade, in de zomer een blikje koud drinken ofzo.
Ik betaal bijna alles met pin, zonder fooi. Werklui (cv, stratenmaker ed) krijgen wel wat te drinken met een koek oid.
Ik geef alleen Fooi in de horeca als het goed was. Ben ook wel eens heel slecht bediend, dan vind ik niet dat ik fooi hoef te geven. Als het echt heel goed was allemaal geef ik graag 5 euro of meer fooi (afhankelijk van de totaalprijs, maar ik doe altijd snel hoofdrekenen en de prijs door 10 delen, dat geef ik dan ook meestal).