Vroegah werd bij het bepalen van de loon van personeel rekening gehouden met de fooi. Tegenwoordig niet meer, maar indirect volgens mij wel. Binnen de horeca verdient personeel erg weinig. Ze krijgen ook relatief weinig een salarisverhoging, etc. Terwijl ze in principe een baan doen die niet veel mensen ambieren (avondwerk, lange dagen, hard werken).
Mijn zusje werkt dus als bijbaantje in een restaurant, vaak van 16:00 tot sluit. Dat betekent dat ze tot 11 uur s avonds betaald krijgt, minimumloon dus, maar vaak dan nog een uur tot anderhalf uur bezig is met opruimen etc (onbetaald). Pauze? Kennen ze vaak niet, ja even iets tussendoor eten, maar verder is het rennen en vliegen. Nou daar mag van mij best iets tegenover staan. Maar goed, dat vind ik. Mensen mogen daar best een andere mening over hebben hoor. Ik werk in de zorg en verdien mijn fooi in complimentjes hihi.
Sja als ze het niet leuk vinden of zwaar, dan een andere baan zoeken denk ik dan. Ik werk ook in de zorg, ook zwaar, maar erg leuk. Krijg niks extra;s ja een blauwe plek, kots, poep, ect maar of je daar nou zo blij van word
Ik zeg ook niet dat zij het zwaar vind, mij lijkt het zwaar Maar goed zij zou mijn werk niet willen doen. Krijg je naast je blauwe plek en kots en poep en zo ook niet eens een stukje taart af en toe?