Fooi - Wat geef jij?

Discussie in 'De lounge' gestart door BellaLuna, 18 sep 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. prrrsam

prrrsam Bekend lid

1 jan 2009
    987
    1
    18
    ik geef bijna nooit fooi, in nederland krijgen ze gewoon een uurloon. In Amerika is dat anders, daar hangt je loon van de fooien af.

als het een leuke barman/ober is ben ik wel geneigd iets te geven :)

2. Isademi

Isademi VIP lid

3 jun 2008
    11.327
    2
    0
    Thuisblijfmama
    Zuid Oost Brabant
    zeker als ie erg good looking is :p

3. Rosado

Rosado Niet meer actief

Same here. In een restaurant geef ik altijd fooi. Heb het 1 keer niet gedaan, omdat toen zowel het eten als de bediening echt dramatisch was. Ook de pizzabezorger krijgt wat, meestal ronden we gewoon af naar een makkelijk bedrag. In de supermarkt enzo dus echt geen fooi.

4. nicole26

nicole26 Niet meer actief

In een restaurant of als ik wat te eten besteld heb geef ik altijd fooi , rond ik meestal ook af op een rond bedrag .. in de supermarkt eigenlijk niet zo snel dat ik een fooi geef .. ben totaal geen krent dus dat scheelt moet vaak uitkijken dat ik achteraf niet teveel geef alleen omdat ik leuk over wil komen :)

5. red88

red88 VIP lid

3 dec 2008
    13.137
    0
    0
    Hier bijna nooit fooi maar gaan ook heel weinig uiteten. Manlief denkt er dan meestal wel om. Bedrag ronden we vaak af naar boven, zal op een euro of 2 uitkomen denk ik.
    Supermarkt laat ik alleen de 1 of 2 cent wel eens zitten ;)

6. ikke1981

ikke1981 VIP lid

14 apr 2006
    13.689
    0
    0
    Den Haag
    Ik geef geen fooi! Misschien een krent maar dan hadden ze maar een andere baan moeten zoeken. Oke klinkt hard.
    Maar zoals al eerder is gezegt, ik krijg ook geen fooi op mn werk, gewoon mijn loon

7. Poohbeer2

Poohbeer2 Fanatiek lid

17 aug 2008
    4.239
    9
    38
    Ik geef wel een fooi in een restaurant of café, maar niet in winkels e.d.
    Wel raar eigenlijk dat je de bediende in een restaurant wel een fooi geeft en de glazenwasser niet.
    Beiden krijgen een gewoon uurloon . Ik krijg op mijn werk toch ook geen fooi! Het blijft een raar iets, hoe is het onstaan???

8. Suzie83

Suzie83 Niet meer actief

Maar daar ziet het bedienende personeel niets van. Dat gaat in de zak van de baas (of heb ik het mis?)
    Tenminste, toen ik in de horeca werkte kreeg ik gewoon mijn salaris + wat mensen me in de hand duwde.

Deel Deze Pagina