nee, hoor, echt niet erg. Mijn zoontje heeft hem echt heel veel in nu, daar geniet hij gewoon van en wordt hij rustig door. Als je meisje verder goed drinkt kun je hem gewoon geven.
Hier niet gebruikt: met 9 weken ongeveer hebben we m aangeboden omdat speentje mama de week erop niet meer 24/7 beschikbaar zou zijn, maar ze wilde er niks van weten. Ze knauwelt liever op haar handjes of haar spuugdoek of lakentje.
Mijn beide kindjes vonden een fopspeen erg prettig (de jongste heeft er nog steeds 1)... Er is nooit verwarring over geweest qua drinken aan de borst. Ik vind het juist een heel goed iets, want dan is de kans op flesweigeren ook aanzienlijk kleiner.
Om tepelverwarring te voorkomen heb ik mn dochtertje op mn vinger laten zuigen, mn vinger maakte overuren! Na 4 weken speentje geprobeerd maar die weigerde ook n andere speen weigerde ze na 8 speentjes de hoop opgegeven....helaas ging de bv ook niet meer en ben ik met heel veel verdriet wn schuldgevoel gestopt met bv. Fles pakte ze prima maar nog steeds geen speen.... Tot ik ik n speen vond die op n flesspeen lijkt! Ze pakte hem meteen, inmiddels heeft ze dr vingers gevonden en tut ze er vrolijk op los en mama hoeft snachts dr bed niet uit om n speentje terug te stoppen
In de kraamweek zijn wij het speentje gaan geven omdat mijn zoontje een sterk zuigbehoefte heeft. Hij heeft geen speen-tepelverwarring gehad en gebruikt het speentje nu nog steeds maar wel steeds wat minder.