Via via hoorde ik dat de kraamzorg bepaalde eisen stelt aan de hoogte van het ledikantje. Hiermee bedoel ik dus op welke hoogte het matrasje in het ledikantje ligt. Een kennis van me was hier, die dus via via "wist" dat ledikantje aan bepaalde hoogte eisen moet voldoen en zei dat mijn ledikant toch echt te laag zou zijn en dat de kraamhulp hier toch wat van zou zeggen. Kan iemand me wijzer maken? Baal wel als dit zo is..en hebben jullie dit dan meegemaakt, wat heb je dan gedaan? Op een of andere manier verhoogd?
hoe bedoel je te laag? Ik heb nu eerst een wiegje, dat is heel laag, dus ja ze moet zich bukken. Op de kamer staat een ouderwets ledikant waarvan de bodem niet verstelbaar is. Dus die ligt op de laagste stand. Bij nr 1 geen problemen mee gehad. Kan me eerder voorstellen dat ze iets zeggen als de beeb te hoog ligt, dus dat de randen niet hoog genoeg zijn
Tja, ik kon me er ook weinig bijvoorstellen, maar goed, tis ook via horen zeggen he Ik wacht wel af en als intake van kraamzorg hier is dan vraag ik het gewoon ff na en anders dan tegen die tijd maar even een oplossing verzinnen mocht het nodig zijn.
Dit is voor het eerst dat ik dit hoor. Maarre,...het lijkt mij dat als je ledikantjes verkoopt, deze toch ook aan de (veiligheids)eisen moeten voldoen? Dit zijn toch standaard maten??
dat is zo maar er zijn ook veel mensen die een kamertje van marktplaats afhalen. of waar ze zelf in hebben gelegen en dus verouderde veiligheids eisen
Ik heb van de kraamzorg een folder gehad waarin idd stond dat het bedje een verstelbare bodem moet hebben. Op de website staat het ook (Kraamzorg De Waarden) Bedje Het bedje moet, in verband met de Arbo-wet, een verstelbare bodem hebben. De afstand tussen de spijlen mag niet groter zijn dan 4½ tot 6½ cm en de spijlen moeten verticaal doorlopen tot de bodem. Een lattenbodem ventileert het best. Gebruik voor de bekleding bij voorkeur dunne katoen. Een hoofdbeschermer raden we af omdat deze de ademhaling van je baby kan belemmeren.
Ja eerlijk gezegd vind ik het bullshit allemaal. Alleen omdat de kraamhulp van 5cm lager misschien wel eens last van haar rug kan krijgen......
ben het met pino eens. Ik heb een laag wiegje en ga dat ook niet hoger zetten. De kraamzorg is er een week. Wiegjes zijn vaak heel laag en daar hoor je geen kraamzorg over. De kraamzorg is hier geweest voor de intake en is niet op de kamer geweest. Ze komen niet voor inspectie van t kamertje. Het belangrijkste is dat je eigen bed op de goede hoogte is omdat ze daar t meest moeten doen. Opdekken, helpen bij evt voeden en 2x per dag jou checken. En een bedje met verstelbare bodem, is zoals alles een advies. Of je je daaraan houdt is echt aan jezelf. Maar goed, ook dat beslist iedereen zelf. Als je je echt aan alle voorschriften wil houden dan moet je dat doen. Jij moet er een goed gevoel bij hebben. En die standaard maten van bedjes klopt maar je hebt tegenwoordig voor baby's al hele dikke matrassen, dan komt de hoogte wel mee in de knoei kan ik me indenken!
Je eigen bed op klossen kan ik me voorstellen, maar dat het ledikantje op verschillende hoogtes moet kunnen niet. Wat als ik graag een heel oud bedje wil..??
Nog nooit gehoord, ook niet dat ernaar wordt gevraagd. Niet bij mezelf en ook niet bij de vele babies die ik ken. Zou me er niet te druk om maken en nergens naar vragen geloof ik; zal vast wel los lopen. Hier ligt de baby straks ook in een wiegje. Nooit de hoogte gemeten; zo ook niet de hoogte van het ledikant. Maar doe vooral waar je je zelf fijn bij voelt. En niet te druk maken om voorschriften/ vragen die je krijgt etc.....