Andermans verwachtingen

Discussion in 'Baby en dreumes' started by Angeltje24, Nov 6, 2007.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Angeltje24

Angeltje24 Bekend lid

Nov 22, 2006
    536
    1
    18
    Ik ben nogal van de rust en regelmaat. Vanaf het moment dat Nina geboren is irriteer ik me aan mensen die dit onzin vinden en maar denken dat zodra een week oud is je er alles mee kan doen en dat huilen zogenaamd goed is :( (voor andermans pleziertjes?)

Een voorbeeld;
    Mijn schoonouders hebben gevraagd donderdagavond langs te komen omdat mijn schoonvader jarig is. Nu is het dik een uur rijden en voordat wij er zijn is het een uur of 8. Daar word ze natuurlijk lekker wakker gehouden en vervolgens moet je ook nog terug rijden.

Ik heb zoiets van 7 uur is normaliter gewoon bedtijd voor deze dame (laatste flesje is om 23.00 uur) en ik vind het dan ook onzin om op visite te gaan en haar hele ritme(waar ze net aan begint te wennen) door de war te gooien.

Heb al voorgesteld dat we in het weekend overdag komen maar dit kwam voor hun niet uit.

Ben gewoon boos om het feit dat mensen niet nadenken en maar gewoon verwachten dat wij haar ritme even omgooien voor hun plezier.Als ze wat ouder is en haar ritme een beetje heeft lijkt me het geen probleem...maar nu..

Stel ik me aan? :rolleyes: Hoe gingen jullie hier mee om....

Liefs Angeltje

2. pluk

pluk VIP lid

Dec 13, 2005
    16,246
    4,480
    113
    Groot gelijk, wij hebben toen Kylian een maand oud was ook gekozen voor overdag (op mijn vaders verjaardag) langs komen en niet 's avonds.

Ten eerste haal je ze uit hun ritme (in ons geval had je dan een krijzend kind)
    Ten tweede wordt er vaak wel door iemand gerookt en daar ga ik echt mijn kind van een maand nog niet aan bloot stellen.

Gelukkig hadden mijn ouders hier geen problemen mee, graag zelfs want zo konden ze een hele middag kroelen.

Bij mijn oom en tante is het zo dat ze (mijn nichtjes) de kids gewoon meenemen naar alle avond verjaardagen, feesten en partijen. De kids hobbelen gewoon rond totdat ze moe worden, dan worden er een paar stoelen (in geval van feesten en partijen) aan elkaar geschoven, de kids gaan daar dan liggen slapen. Ook op verjaardagen lopen ze er gewoon tot laat tussen.
    Prima moeten ze zelf weten maar ik zorg in zulke gevallen dat ik gewoon oppas heb (opa's en oma's of oom en tante) en hebben we dat niet dan gaan we gewoon niet of 1 van ons.

Groetjes Anita

3. suus1983

suus1983 VIP lid

Oct 10, 2006
    50,208
    35,944
    113
    Hee meid,

Ik vind absoluut niet dat je je aanstelt. Ik denk er zelf net zo over en zeg dat ook gewoon tegen de mensen.
    Als ze het er niet mee eens zijn, is dat hun probleem. Dat klinkt misschien hard, maar voor Jesper is de regelmaat heel belangrijk en dat is het belangrijkste op dit moment voor mij.

Idd als ze wat ouder zijn gaat het vast wat makkelijker.

Kun je niet voorstellen een weekendje later heen te gaan?

4. Maud77

Maud77 Fanatiek lid

Aug 27, 2007
    2,193
    0
    0
    Maastricht
    Je stelt je niet aan hoor.
    Jij zit straks met de gebakken peren als jullie thuiskomen van visite!
    Als jij niet wil gaan rond die tijd dan ga je lekker niet.
    Hier was het ook zo.
    Als visite kwam trokken ze een lang gezicht als Fenneke om 7 uur naar bed ging.
    Gaat ze nu al naar bed? We zijn net hier?
    Helaas,had je maar in het weekend moeten komen...
    Je moet doen wat voor JOU goed voelt!

5. Jo79

Jo79 VIP lid

May 6, 2007
    25,068
    3,862
    113
    Nee hoor, ik ben het helemaal met je eens. Ik krijg af en toe ook van die opmerkingen dat ik bezoekjes en andere activiteiten op zou moeten voeren, dan zou ze dat wel aankunnen. Tjonge, jonge, 1 visite per dag vind ik vermoeiend genoeg voor zo'n kleintje. Ze snappen niet dat een baby gewoon die rust en regelmaat nodig heeft.
    Volgens mij is het meer eigenbelang, want ze willen gewoon dat je haar meeneemt naar hun verjaardagen. Helemaal geen zin in (ligt er nog aan wat voor soort verjaardag en hoe ze het vieren, dat wel) om haar van arm tot arm te laten gaan, in de rook te zitten en al die koppen die boven haar hangen. En dan nog irritanter: oh, maar Marietje neemt kleine Pietje altijd wel mee hoor. En dan is het ze nog nooit opgevallen dat kleine Pietje aan het eind niet te harden is, over zijn toeren, jankt en zulke kleine oogjes heeft. Maar nee hoor, dat moet allemaal kunnen.
    Pech voor hun, als ik er geen zin in heb, blijft ze lekker thuis in haar eigen ritme. Ik doe al genoeg, ga er elke dag op uit met haar.

6. Lilya

Lilya Fanatiek lid

Jul 13, 2007
    1,135
    0
    0
    Ik vind ook niet dat je je aanstelt, jij zult inderdaad met de problemen zitten als je wel gaat. ik vind het maar logisch dat je in het begin zo'n dingen niet doet, na verloop van tijd zul je een ander ritme vinden en wordt alles weer anders. Maar het is toch logisch dat je met een pasgeboren baby wat oplet en je aanpast? En samen met jou dus ook de families!

7. cam

cam Bekend lid

Dec 17, 2006
    572
    0
    0
    Nee, ik vind dat je absoluut gelijk hebt.

Ik heb ook altijd naar mijn dochter gekeken en die was al zo snel overprikkeld. Ik nam haar dan niet mee naar visite savonds - hetgeen dan leidde tot reakties van: Goh, jij maakt het je er snel makkelijk vanaf! :evil:

Alsof ik mijn kind niet graag mee wilde nemen! Alleen heb ik het belang van mijn kind voor me eigen belang of van mijn familie gesteld.

Gewoon doen wat jij het beste voor je kindje vind!

8. dirksmama

dirksmama VIP lid

Aug 29, 2007
    22,170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Als jij aanvoelt dat je kind of jezelf het niet aankunnen, dan moet je het gewoon niet doen. Want anders zit jij dagenlang met de problemen. Daar schiet je niets mee op. Jammer als mensen zo inflexibel zijn hoor.

Zelf herken ik het niet zo, maar wij waren nooit van de RRR, wel van de voorspelbaarheid en beschikbaarheid, maar dat kon in principe overal.

9. Bibiche

Bibiche Fanatiek lid

Oct 21, 2006
    2,509
    0
    0
    Wij doen meestal ook visite in de middag. En als wij 's avonds ergens eten bijv. bij vrienden of familie dan komen we rond 17 uur en gaan rond 20 uur weg. Alleen bij mijn beste vriendin blijven we langer maar die heeft ook een campingbedje.

En als wij naar verjaardagen gaan in de avonden dan gaat de kleine niet mee dan regel ik oppas.

10. bosi333

bosi333 VIP lid

Aug 1, 2006
    37,265
    6,790
    113
    Ik geef je echt groot gelijk!

Isabella gaat thuis op bed om 19.15, en ik wijk daar voor niks of niemand vanaf. Of het moet een noodgeval zijn.

Het liefst ben ik ook rond 17.00 uur thuis dat ik Isabella haar groente kan geven, maar dat mag soms ook ergens anders worden gegeten, maar als het even kan zoveel mogelijk alles gelijk. Vooral de ochtend en de avond vind ik erg belangrijk om een vast ritueel te hebben.

Isabella doet het hier erg goed op. Ze huilt eigenlijk nooit en is tot nu toe stabiel en erg vrolijk.

11. Karagoz

Karagoz VIP lid

Apr 14, 2006
    7,984
    0
    36
    Moeder en verzorgende
    ergens in het land
    ik ben het hele maal met je eens.

in het begin ging ik ook nergens naar toe voor visite. en zzeker omdat tamer ook nog 5 weken te vroeg was geboren. ik was ook altijd bang dat tamer ziek zou worden juist omdat hij nog zo klein was.

pas toen tamer rond de 4 mnd was gingen we meer naar buiten.

ze horen rekening metje te houden. je weet zelf wat het belangrijkste is voor je kind. en willen ze dat niet da nis dat jammer voor hun.

12. stamboom

stamboom Bekend lid

Nov 17, 2006
    657
    2
    18
    ziekenverzorgster
    spijkenisse
    Vindt dat je gelijk hebt! Jij hebt inderdaad de problemen als je thuiskomt en persoonlijk vind ik rust en regelmaat ook erg belangrijk, zeker als ze nog zo jong zijn!. Misschien kan alleen je man gaan?

13. Angel Eyes

Angel Eyes Niet meer actief

Je hebt gelijk hoor!
    Wij hebben altijd samen de afspraak gemaakt dat Dano voorlopig gewoon thuis is rond bedtijd. Dit betekent inderdaad rond 17u thuis zijn.

Iedereen kan zeggen wat ze willen maar het is jouw kind.
    Wij hebben toen na een aantal dramatische verjaardagen, de dag zelf was leuk maar savonds was het drama, gezegd tegen iedereen dat Dano ook bij ons op schoot blijft zitten vanwege de prikkels. volgens mij begrepen ze het niet echt maar daar heb ik zogezegd echt schijt aan. Als ze hem willen knuffelen ofzo dan komen ze maar hier langs.

misschien moet je tegen je schoonmoeder zeggen dat je alleen savonds kan komen als je oppas kunt regelen, en dat je anders wel kijkt wanneer je langskomt.

14. HappyLuna

HappyLuna Fanatiek lid

Jun 11, 2007
    1,069
    0
    0
    Noord-Holland
    Ik ben het helemaal met je eens.

Ze is nog erg klein, en ik zou haar zeker
    in haar eigen ritme laten. Helaas, dan maar
    geen verjaardag. Ik vind het al erg aardig
    om voor te stellen om overdag te komen,
    en als dat niet uitkomt, jammer voor hun.
    Ik zou lekker met je meisje thuis blijven.
    Als je wel zou gaan voel je je waarschijnlijk
    schuldig, en wordt het vast geen gezellige
    avond voor je.

Succes met je beslissing!

15. Line

Line Fanatiek lid

Jan 7, 2007
    2,694
    266
    83
    Pfff.... erg herkenbaar! Ik merkte ook dat ik de afgelopen weken schipperde tussen de verwachtingen van anderen en mijn eigen gevoelens. En nog steeds vind ik dit erg vermoeiend. Twee keer heb ik ervoor gekozen om andere mensen te 'pleasen'. Na een etentje en een verjaardag waar Yara slecht op reageerde is het voor mij afgelopen.
    Ik ga kiezen voor mijn eigen gevoel en voor het karakter van mijn kindje. De ene baby kan meer hebben dan de ander... Yara is nu eenmaal snel overprikkeld en kan dan erg overstuur huilen. Terwijl dit thuis nooit voorkomt behalve tijdens het huiluurtje 's avonds.

Wat ik hiermee wil zeggen is: kies voor je eigen gevoel en neem je kindje niet mee naar die verjaardag.

16. Anakin

Anakin VIP lid

Mar 17, 2006
    6,694
    301
    83
    Je stelt je zeker niet aan, het is jouw kind en je moet doen wat je denkt dat het beste is.
    Jullie weten hoe ze reageert.

Ik was (en ben) vrij makkelijk in dit soort dingen.
    Ik neem Bram overal mee naar toe en hij slaapt overal als een beer, dus dat is fijn.
    Ik zorg dat ik de bak van de kinderwagen bij me heb, dan slaapt hij daarin.
    Nog nooit geen problemen mee gehad.

Het is mijn grootste nachtmerrie om zo op de minuut te moeten leven, vandaar dat ik daar zelf niet voor kies.
    :D

17. Niet meer actief

Ik ben het ook met je eens. Vorige week ben ik nogasl druk geweest en dat merkt Jasmijn dan heel erg. Ik vind het ook belangrijk dat er rust en regelmaat in haar leven zit. Het is niet zo dat ik aan huis gekluisterd zit, maar ik plan mijn uitjes zo, dat zij er het minste hinder van ondervindt. Zo ga ik altijd na het voeden pas weg. Zo hoef ik haar niet onnodig uit haar bedje te halen en wordt ze wakker, mar leg ik haar al of in de maxi-cosi of kinderwagen. Zolang ik Jasmijn regelmaat en rust kan geven doe ik dat. Het is straks toch al hectisch genoeg!

18. jolanda1976

jolanda1976 Bekend lid

Dec 29, 2006
    919
    0
    16
    Telemarketing
    Arnhem
    Als het voor jou niet goed voelt moet je het niet doen!

Wij hebben er nooit zo'n probleem van gemaakt.Wij namen haar gewoon dan mee en dan sliep ze gewoon in de kinderwagenbak.Die een keer in de zoveel tijd dat je een verjaardag hebt....Wat dat betreft zijn wij daar vrij makkelijk in.Bij opa en oma heeft ze een eigen bedje en als we weggaan nemen we campingbedje mee.

19. toerist18

toerist18 VIP lid

Oct 23, 2005
    8,317
    1
    0
    ik maak babymutsjes met naam
    Nederland
    MEE EENS ;)

20. Lilly

Lilly Fanatiek lid

Jun 1, 2006
    4,842
    0
    36
    Vegan blogger, vloger en coach!
    Bussum
    Ik vind ook dat je gelijk hebt, al dat gezeul met zo'n hompie....

Wij deden het soms wel maar dan waren we er bijvoorbeeld 's middags al en dan gingen we een uur voor Ruben zijn laatste fles naar huis zodat ie die thuis kon drinken na de rit en weer lekker verder slapen.

Sinds hij ouder is vind ik het lastiger. Hij slaapt niet zo makkelijk meer overal en als hij wakker is is hij ook echt wakker.
    Dus meestal gaat 1 van ons, en heel af en toe gaan we wel maar dan vragen we of we eerder kunnen komen, om een uur of 19.00 zodat hij gewoon op tijd in bed ligt. We nemen dan een campingbedje mee.

Je zult nog vaak onbegrip meemaken ben ik bang. Ik ben ook een eentje die echt is van de rust en regelmaat. Ik vind de opmerking: gewoon overal mee naartoe nemen, daar krijg je makkelijke kinderen van' dan ook echt onzin! maar je word wel vaak raar aangekeken, vooral door mensen die zelf wel 'makkelijk' zijn.

Share This Page