Mijn zoontje is behoorlijk verkouden en slaapt daardoor al een aantal nachtjes wat minder. Een paar nachten achter elkaar een paar keer huilen, even met hem rondhobbelen en hij slaapt weer. Maar vannacht was het echt goed mis. Hij is van half 2 tot 5 uur wakker geweest, niks was goed. We hebben van alles geprobeerd, ook dingen die we nooit doen of die 'tegen de regels' zijn. Rond hobbelen met hem, luier verschoond, snotjes afgeveegd, BV gegeven, op mn borst laten slapen, laten huilen, tussenin liggen, flesje warme melk gemaakt, en uiteindelijk ben ik ten einde raad met hem naar beneden gegaan zodat mijn man toch nog een uurtje slaap kon pakken. Beneden heeft hij een tijdje met zn blokjes zitten spelen en leek hij even geen last meer te hebben van de verkoudheid. Om 5 uur zijn we weer naar boven gegaan en daar is hij, na 10minuten huilen in zn eigen bedje in slaap gevallen. Nu wil ik graag weten hoe jullie omgaan met zulke situaties. Ik wil er graag zijn 's nachts voor mn kleintje als hij zich zo rot voelt, maar ik wil er ook geen gewoonte van maken om 's nachts met hem beneden te zitten of met hem tussenin te liggen.
Jeetje wat vervelend! Heb je al Otrivin Neusspray Baby geprobeerd? En anders het hoofeind van z'n bedje wat ophogen met boeken zodat hij wat schuiner ligt? Niet zo schuin dat hij naar beneden kan zakken natuurlijk, maar vaak slapen ze lekkerder als ze met het hoofdje iets hoger liggen. Of wat Luuf op z'n borstje smeren. Als mijn kleine verkouden is, doe ik haar 's avonds in badje met Zwitsal Slaap Zacht Eucalyptus. Dat opent ook de luchtwegen wat meer. Succes, hopelijk gaat het vannacht beter!
Inderdaad wat Cathie zegt. Of stomen in de badkamer, douche op de heetste stand en er bij gaan zitten, zodat hij de dampen kan inademen (jouw kindje is er wel oud genoeg voor, soms krijgen jonge kindjes dan te weinig zuurstof) Je kunt ook een opengesneden ui op zijn kamertje leggen dat werkt ook goed. Gewoon een paar keer doorsnijden.
Denk niet dat hij oorpijn heeft, hij zit niet aan zn oortje in ieder geval. Dat met die boeken zal ik eens proberen. Verder doen we hem 's avonds al in een lekker warm badje zodat alles een beetje los komt. Maar mijn punt was dus meer... Ik vind het erg dat mijn ventje zich rot voelt, en ik wil met alle liefde met hem even beneden zitten, een extra flesje maken of hem even tussenin leggen. Maar waar trek je de grens zodat het geen gewoonte wordt? Dat als hij straks beter is, hij weer verwacht dat hij even beneden mag spelen midden in de nacht, dat is natuurlijk niet de bedoeling.
- bed schuin/hoofdeind omhoog - luuf smeren - otrivin neusspray - een halve ui op de kamer houdt de neus ook los - eucalyptus spul voor in bad - paracetamolletje - als hij hoest kun je bij de apotheek ook zetpilletjes tegen krijgen die helpen hier als een tierelier. Als je liever niet met hem naar beneden gaat misschien in bedje laten spelen met de blokjes, misschien valt hij dan vanzelf in slaap Groetjes Anita
Ik heb zelf een opgerolde deken onder het hoofdeinde gelegd toen Yelena heel verkouden was. Ik zet zelf ook altijd mijn hoofdeinde iets omhoog als ik verkouden ben. Dan kan ik door mijn neus ademen. En elke keer voor het slapen gaan Otrivin in het neusje en heeeeel veel snottebellen afvegen. Ik haal mijn dochter niet uit bed, dan moet er echt iets ernstigs aan de hand zijn. Dus dan blijf ik bij haar bedje zitten en zing een liedje, aaj wat over haar bolletje. In het ergste geval zou ik gewoon mijn matras naast haar neerleggen.
Hoi. Vorige week precies hetzelfde hier; vanaf 22.00 uur tot 5.00 uur met zoonlief bezig geweest. Tussendoor heeft hij nog wel twee uur geslapen (en ik dus ook, haha). Ook bij mij op de arm wilde hij wel slapen, rechtop zeg maar. Ik denk dat hij ook last had van zijn oortje, want bij de dokter de volgende dag bleek dat zijn linkeroor iets geïrriteerd was. Ook kwam ik er een dag later achter dat er een tand doorgekomen is. Waarschijnlijk was het alles bij elkaar. Ik ben nu bezig met neusspray, volgens mij helpt dit wel, want hij slaapt nu weer lekker door. Is wel vervelend om te doen bij zo'n kleintje hoor! Misschien dat je dat eens kunt proberen? Als je zoontje last heeft van zijn oren wil het nog wel eens helpen om het hoofdeinde van zijn bed te verhogen met boeken onder de poten of een dikke badhanddoek onder het matras, dan komt er niet zo'n druk op de oren. Succes.
Oh, en ik ben allen 's nacht met hem bezig als ik vind dat het ernstig is en wil er zeker geen gewoonte van maken. Vorige week was hij echt ziek en heel zielig aan het huilen, dan kan ik het echt niet over mijn hart verkrijgen om hen te laten liggen. Ik hoor hem wel vaker 's nachts. Dan huilt hij even of is gewoon wakker en aan het kletsen. Dan ga ik niet naar hem toe, hij valt vanzelf wel weer in slaap. Een ui kan idd ook wel helpen. We zijn nu zelf ook verkouden en doen dit ook; helpt heel goed!
hier hielp alleen een paracetamolletje icm met luuf voor babies. dan was ze al uren aan het huilen en als ik dan uiteindelijk toch een paracetamol gaf dan sliep ze zodra die werkte.