Fopspeen bij een ouder kind

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Madelon84, 5 nov 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sparkie

Sparkie Fanatiek lid

24 okt 2009
    3.028
    2
    0
    Tja, moet eerlijk zeggen dat ik het ook niet echt een fraai gezicht vind, een peuter/kleuter met een speen... Maar goed, iedereen moet doen wat hij/zij wil. Mijn zoontje wil absoluut geen speen (ook geen fles trouwens, errug lastig...) dus geen probleem om hem dat later nog eens af te moeten leren gelukkig.

2. MaryWoods

MaryWoods Fanatiek lid

2 mei 2007
    2.637
    2
    0
    mijn zoontje wilde de eerste 6 maanden nooit een speen; daarna wel.... Maar hij heeft hem altijd alleen tijdens het slapen gekregen of als hij echt heel ziek was... We hebben al eerder geprobeerd af te bouwen, maar dat was niet zo'n succes. Nu doen we een tweede poging en gaat het echt heel goed!
    Hij krijgt hem gewoon niet meer in zijn bedje; eerst ging hij er naar op zoek maar nu gaat dat steeds beter. Het duurt wat langer voordat hij inslaapt, maar verder prima!
    Alleen als hij midden in de nacht of 's morgens veeeel te vroeg een beetje huilt en dreigt wakker te worden, doen we er nog even snel een speentje in. Nachtrust van pappa en mamma is ook belangrijk!!! ;)

3. Nikita23

Nikita23 VIP lid

31 jul 2006
    5.198
    0
    0
    Ohhhh dat had mijn zusje van nu bijna vier ook! Acht maanden lang wilde ze niets anders dan de borst, geen speen, geen voeding met een lepeltje... Mijn stiefmoeder moest iedere keer vanuit haar werk terug om haar te voeden en als ze eerder kwam was er gewoon even geen oplossing! Maar inderdaad: Bij mijn broertje was het afleren van de speen rond zijn tweede (of derde ik kan het me niet meer zo goed herinneren) een drama en bij haar had ze dat probleem niet.

4. Kikkert

Kikkert VIP lid

25 mrt 2007
    9.319
    1
    38
    dylan is nu 1 jaar en 10 maanden hij heeft ook nog een speen voor als hij slaapt, we zijn al flink afgebouwd van de hele dag naar alleen het slapen en uiteindelijk willen we afbouwen tot helemaal niks meer maar dat heeft tijd nodig. en tuurlijk ziet het niet uit als ze ouder worden met een speen in de mond maar ja ik denk maar zo er zijn ook genoeg kinderen die duimen ziet dat dan wel uit? heeft dat wel een functie?

Deel Deze Pagina