beetje afbouwen zoon 1,5 jaar

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door maanopkomst, 30 nov 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. maanopkomst

30 sep 2009
    71
    0
    0
    NULL
    Amsterdam
    Mijn zoon is bijna 1,5 jaar en heel erg gek op de borst. Hij eet en drinkt goed, maar voor troost of knuffeligheid komt hij steeds lekker aan de borst. Hierdoor geef ik best nog vaak borstvoeding. Het was nooit een probleem maar nu willen wij toch wel weer graag voor een tweede kindje gaan. Ik ben nog helemaal niet ongesteld geweest.
    Ik wil nu gaan proberen de borstmomenten te beperken. Hebben jullie tips? Kan dat eigenlijk ook wel nu hij al zo gewend is dat het eigenlijk altijd op zijn verzoek mocht?
    Groetjes

2. Duchess

Duchess VIP lid

26 jan 2006
    11.503
    3
    38
    Eindhoven
    Ja, ik heb er met 1,5 ook een beetje de rem op gezet. Ik had haar soms 8 x aan de borst op een dag en merkte dat ze er ook steeds makkelijker in werd.
    Ik ben dus begonnen met 3 x per dag (ochtend met wakker worden, smiddags voor het slaapje en 's avonds voor ze naar bed gaat) de borst aan te bieden en tussendoor te weigeren en wat anders aan te bieden.
    Ik zag er echt heel erg tegenop, was bang dat het moeilijk zou gaan worden en dat ik dan weer zou gaan twijfelen, maar na 1 dag had ze het al door en waren we uit het ritme van de hele dag door vragen.... Viel me achteraf dus echt 100% mee! Nu drinkt ze 3 x per dag en als ze bijvoorbeeld ziekig is (vnadaag) vraagt ze wel vaker, en dan krijgt ze ook gewoon. Maar ze moest echt even uit de gewoonte van de hele dag door vragen gehaald worden.. Want mijn dochter was in staat om midden op straat mijn tshirt omlaag te trekken bijvoorbeeld. ;)

3. Duchess

Duchess VIP lid

26 jan 2006
    11.503
    3
    38
    Eindhoven
    Ohja, heb haar wel altijd uitgelegd dat we vanaf nu maar 3 x dronken (en dan ook verteld wanneer precies) en had het idee dat ze dat best begreep!

4. red88

red88 VIP lid

3 dec 2008
    13.137
    0
    0
    Hier had ik overdag al eerder iets gestuurd, met 1 jaar dronk ze nog rond de middag. Met 13 maanden stopte ik met kolven onder werktijd. Na 8 werkdagen vroeg ze er zelf bijna niet meer om.
    Als ze honger of dorst had, vroeg ze ook om de borst maar vond het dan ook prima als ik haar wat anders aanoodt.
    Met 14 maanden nachtvoeding eruit gehaald.
    Ze drinkt nu nog s morgens, s avonds en s avonds laat, soms begin nacht en vannacht sliep ze door tot half 6. Hier dus 2 a 3 nog per dag.

5. maanopkomst

30 sep 2009
    71
    0
    0
    NULL
    Amsterdam
    Bedankt voor jullie reacties. Mijn zoon trekt inderdaad ook te pas en te onpas mijn shirt naar beneden! Ik ga het dan maar ook gewoon in een keer anders doen. Fijn dat het zo is meegevallen om er een rem op te zetten, duchess. Ik ga het ook zo proberen te doen naar drie keer per dag. En goede tip om het inderdaad ook gewoon uit te leggen in woorden. Dat is natuurlijk het voordeel van dat hij wat ouder is. Bedankt!

6. maanopkomst

30 sep 2009
    71
    0
    0
    NULL
    Amsterdam
    En red88 jij bent dus gewoon zwanger geraakt tijdens het voeden en voed ook in de zwangerschap? Ik hoop dat dat voor ons ook zo gaat lukken.

7. red88

red88 VIP lid

3 dec 2008
    13.137
    0
    0
    Ik was na 5,5 maand alweer ongesteld, zat toen op 5 voedingen volgens mij en ze sliep s nachts lang door. Overdag had ik wel eens wat meer tijd tussen t kolven tijdens werktijd, dus toen een eisprong gekregen.
    Met 6 maanden begon ze weer vaker te drinken en zaten we snel weer op 8 voedingen.

8. maanopkomst

30 sep 2009
    71
    0
    0
    NULL
    Amsterdam
    Het is gelukt te minderen en ik ben ongesteld geworden! Ik vond het vooral moeilijk bij zijn middagslaapje. Soms was hij na het drinken toch nog niet toe aan zijn slaapje, waardoor ik hem dan een uur later weer ging voeden. Ik hou het nu bij een keer voeden in de middag en voor de rest probeer ik hem lekker in mijn armen te houden en ik geeft hem op aanraden van een vriendin ook de tommy tip (oid) flesje met thee, lijkt een beetje op een borst. Erg fijn dat ik mag blijven voeden nu we voor een tweede gaan. Jippie!

9. Duchess

Duchess VIP lid

26 jan 2006
    11.503
    3
    38
    Eindhoven
    He super zeg, fijn!!!

Deel Deze Pagina