wanneer kolven?

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door Flashyfly, 6 jan 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Flashyfly

Flashyfly Fanatiek lid

11 feb 2012
    1.947
    0
    0
    Werk fulltime
    Limburg
    Hallo dames,

ik wil graag een voorraad bv gaan aanleggen maar ik vraag me af wanneer ik moet gaan kolven? Na een voeding? of gewoon tussendoor?
    En moet ik dan 1 borst kolven of beide?

Ik geef bv op verzoek, ongeveer om de 3 uur. Dan geef ik 1 borst die Kyan helemaal leegdrinkt.
    Is het dan goed om juist de ander borst leeg te kolven?
    Is er dan genoeg melk weer aangemaakt voor de volgende voeding 3 uur later?

2. MadeInUSA

MadeInUSA VIP lid

27 dec 2011
    9.168
    10.677
    113
    Ja hoor, ik denk dat je dan zeker wel weer melk voor m hebt drie uur later. Met na een voeding kolven (als beide borsten gedronken zijn) heb ik geen goede ervaring, dan komt er vaak maar weinig uit, en denk je dat je voor Jan doedel weer de boel af staat te wassen. Je moet zelf maar kijken of je t handig vindt om gelijktijdig te voeden en te kolven, je maakt wel gebruik van je tsr maar ik vind t niet fijn om geen hand vrij te hebben en te schipperen met de ruimte op je schoot; als je fan bent van de rugbyhouding is het vast makkelijker.

3. carrolyn

carrolyn Fanatiek lid

30 jan 2011
    2.770
    1
    0
    Ik kolf hier na de voeding, soms komt er dan inderdaad niet heel veel.
    Maar soms is het toch aardig wat.
    Laatst net na een voeding toch 160ml gekolfd.
    Ik denk dat je hierbij gewoon moet doen wat voor jou het prettigste is.

4. JannaL

JannaL Lid

12 aug 2011
    86
    0
    0
    Fysiotherapeut
    Herten
    Het beste is om 's ochtends na de ochtendvoeding na te kolven. 's Nachts maken ze meer melk aan. Op die manier heb ik een voorraad in de vriezer aangelegd, erg fijn! Als ze een keer overdag weinig dronk heb ik ook wel eens nagekolfd, maar 's ochtends ging het best! (vaak nog 150cc)

5. Tara84

Tara84 Fanatiek lid

10 apr 2011
    3.878
    0
    36
    Je kunt het beste na de eerste ochtendvoeding afkolven. Dan kolf ik eigenlijk altijd nog een hele voeding. Inderdaad beide borsten kolven. Wat ik ook doe is als mijn zoontje rond acht uur 's avonds zijn laatste voeding heeft gehad, rond elf uur nog een keer kolven. Ook dan kolf ik een hele voeding. Maar dat kan natuurlijk alleen als hij rond die tijd niet meer hoeft te drinken. Succes!

Deel Deze Pagina