welk slaapzakje?

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door MaryWoods, 8 apr 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MaryWoods

MaryWoods Fanatiek lid

2 mei 2007
    2.637
    2
    0
    wij willen voor Thomas graag een slaapzakje kopen.
    Hij slaapt nu nog in de wieg (hij is nog steeds aan de kleine kant omdat hij 8,5 week te vroeg is geboren; draagt nu nog net maat 56), maar het wieg dekentje is niet meer breed genoeg om goed in te stoppen. Als ik het dekentje juist in de breedte leg, dan is ie weer niet lang genoeg (snappie het nog? ;)). gevolg: Thomas is niet goed ingestopt en trapt zijn dekentje weg, waardoor hij het te koud krijgt...

Heb ook al het ledikant dekentje in de wieg geprobeerd maar die is echt veeeel te groot en dubbelgevouwen veeeel te warm....

Dus: we willen een goede slaapzak. Nu heb ik geen idee wat handig is. Afritsbare mouwen leek me handig, omdat hij het snel warm kan krijgen en omdat ik dan evt ipv inbakeren de armpjes in het slaapzakje kan doen tijdens onrustige nachten. Verder een niet te dikke stof, aangezien de lente en zomer er aan komt...
    Ik zag op een website de combi-sleeper, maar die leek me heeel warm!

DUSSS: wie heeft tips, weet goede merken of websites/winkels?

Alvast bedankt!

2. sassie1980

sassie1980 Fanatiek lid

30 dec 2006
    2.292
    0
    0
    Ik heb mijn slaapzak gewoon bij de Hema gehaald. En vorige week ook bij de Wibra, daar waren ze in de aanbieding.

3. daphne78

daphne78 VIP lid

10 mei 2006
    7.311
    0
    0
    Nijmegen
    de combisleeper is wel ideaal hoor, is een zomerzak, een tusseninzak en een winterzak (en de mouwtjes kan je er af halen, en je kan de binnenzak eruit halen om of los te gebruiken of juist de buitenzak zonder de binnenzak).

Ik ben begonnen met de zakken van de hema, die kleinste. En zo steeds groter. Ik gebruik sinds dien geen lakentjes/dekentjes meer.
    Ik had trouwens wel gewoon een ledikantdekentje in het ledikantje, en dan tussen matras en voetenend gepropt.

4. MaryWoods

MaryWoods Fanatiek lid

2 mei 2007
    2.637
    2
    0
    @ daphne: OK, wist niet dat er verschillende zakken bij hoorden. Soort 4seizoenen dus... Hebben ze van die combisleeper ook de echt kleine maatjes? En hoe lang kunnen ze er ongeveer in? Want ik vind t nl best prijzig....

Deel Deze Pagina