Hoe zal ik het nu gaan doen?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door charlotteM, 26 apr 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. charlotteM

charlotteM Actief lid

22 apr 2006
    117
    0
    0
    secretaresse
    Noord-Holland
    Hallo meiden,

Ons dochtertje is nu 13 1/2 week. Ik merk dat ze een beetje begint te veranderen met slaap en eettijden. Nu vraag ik me af wat ik kan doen om haar (en mezelf) een beetje te helpen.
    Ze woog 2 weken terug 5380g. Ze krijgt 5 flessen van 180cc + 6 scheppen voeding. Om 7.00/11.00/15.00/19.00/22.00. Eerst ging ze na de fles van 19 lief slapen maar daar heeft madame geen zin meer in en zijn we meestal tot ong 21 met haar in de weer voordat ze slaapt. En ligt ze eindelijk lekker te slapen; moeten we haar weer wakker maken om 22u.
    Gisteravond hebben we haar maar gewoon opgehouden en heeft ze rond kwart voor 22 de laatste fles gehad en werd ze vanmorgen om half 9 wakker.
    Zal ik dan overdag om de 4uur geven en vanaf 15 bijv om de 3 a 3 en half uur geven zodat ze wel 5 voedingen krijgt?
    Hoe hebben jullie dit gedaan?

gr Charlotte

2. kissie

kissie Fanatiek lid

18 apr 2006
    1.494
    1
    0
    Toen Esmee 3 maand was zijn we overgegaan naar 4 flessen om 8-12-16 en 20 uur. Ze sliep toen meteen door tot de volgende ochtend. Ik verdeelde de schepjes over 4 flessen, dus ipv 5x6 schepjes, 4x7 schepjes.

3. anita26

anita26 Actief lid

1 okt 2006
    118
    0
    0
    pedagogisch medwerker
    delft
    Thomas is bijna 14 weekjes oud. Hij weegt nu 6 kilo. Dus zal zo ongeveer gelijk zijn met jou kleine qua leeftijd en gewicht. Op het CB zeiden ze dat ik terug moest naar vijf flesjes, want hij kreeg er nog steeds zes... Zou zelf dus wel vijf flesjes blijven geven.

Zijn slaapritme is ook echt deze week veranderd. Hij krijgt nu zijn flesjes om:
    0730
    1200
    1500
    1800
    2100
    Hij krijgt steeds 180 ml water met 6 schepjes friso preventief allergeen. Het gaat prima zo. 's nachts meestal twee keer er uit voor zijn speentje, maar verder slaapt ie heerlijk.

Ben benieuwd hoe het bij jou gaat, aangezien onze kleintjes zo'n beetje gelijk op gaan!

Succes

4. ik had dat ook dat ik Quinton wakker moest maken maar dan was de tijd om 11 uur a half 12, uiteraard ben ik savonds vaak erg moe en mijn vriend ook, en vielen soms in slaap en meneer werd in eerste stantie om 4 uur snachts wakker en op den duur heb ik hem gewoon laten liggen en werd hij ineens na weekje half 8 in ochtend wakker, en nam dus een fles minder...
    heb hem beetje laten bepalen wanneer hij eten wou enz... niet meteen na een uur of 2 als hij dan al wou dus dan rekken, maar om de 3 uur

Deel Deze Pagina