hoi, mijn baby slaapt sinds een week of 3 echt goed door, dwz 9-11 uur per nacht. VAndaag bij CB geweest en hij zat altijd op het gemiddelde (hij is nu 12 wk oud) maar zakt nu naar beneden. Hij krijgt 5-6 voedingen per dag. Hiervoor zat hij op 8. Hij zit nu ietsje onder het gemiddelde. Is dit herkenbaar? Trekt dit vanzelf weer bij? Op het CB zeiden ze er niks over, het was een inloopspreekuur en was druk dus kon ook niet echt vragen stellen..
Kindjes groeien de eerste paar maanden heel snel en daarna neemt de snelheid van groei af. Zolang een kind een goeie groeitoename laat zien (onder of boven gemiddeld is eigenlijk niet zo spannend omdat het maar een gemiddelde is en geen kind IS het gemiddelde) is het allemaal goed. Een kind wat honger heeft zal niet doorslapen. Je zal binnenkort wel weer naar het CB moeten voor een reguliere afspraak, vraag er dan eens naar maar er is principe niets aan de hand hoor. Mijn zoontje ging met 15 weken naar 4 voedingen... dat was ook voldoende! Oja, gewicht en lengte moeten idealiter wel in verhouding zijn. Zonder lengte weet je eigenlijk dus nog niets...
bunchy, jij geeft toch bv...mijn zoontje doet het nu ook op 5/6 voedingen...als hij bijv 2 dgn 5 voedingen heeft...pakt ie de derde dag ineens een 6e...en dna nog een x...dus hij haalt het ehct wel in als ie het nodig heeft.. Ze zeggen dat vanaf 3/4 mnd de groei trager loopt of afzakt...dnek ook niet dat je zorgen hoeft te maken... mijn zootje slaapt soms ook ineens 11/12 uur...doet ie dan 2/3 dgn en ineens pakt ie weer een nachtvoeding...
Zakt naar beneden: is dat gewoon wat minder aankomen, of is dat afvallen? In het eerste geval is dat niet direct een ramp, (als dat langere tijd duurt en verhouding lengte gewicht komt erg scheef te liggen, (ook in vergelijking met jullie eigen bouw), kan dat anders worden, maar dat roept de arts of WVP dan echt wel ). Als je kindje afvalt, is dat niet OK. Dan zou ik ff bellen.
O, en als je BV geeft: vul alles eens in op de curve op borstvoeding.com.... BV-kids groeien namelijk anders dan KV-kids
Wat Rozemarijke zegt: zolang de curve afvlakt, maar niet daalt (dus zolang hij niet afvalt maar wel blijft aankomen, al is het minder) zou ik me geen zorgen maken. Met bv komen kindjes sowieso de eerste weken veel aan en daarna zakt dat af. Irem heeft precies hetzelfde, die zat de eerste maand boven de gemiddelde lijnen, en nu zit ze eronder en haar groeilijn vlakt steeds meer af. Maar de CB arts zei dat het niet erg was zolang ze maar goed blijft drinken, ieder kindje volgt zijn eigen lijntje en zolang gewicht, lengte en hoofdomtrek maar in verhouding zijn en de lijn mooi van verloop is hoef je je geen zorgen te maken. Ik zou het gewoon volgende keer op het CB nog even bespreken. Overigens komt Irem 8 a 9 keer per etmaal waarvan 3 keer 's nachts dus het hoeft helemaal niet met doorslapen te maken hebben
ok, eerst steeg de lijn en nu is hij iets gedaald, maar hij is wel aangekomen hoor. 26 dagen geleden zat hij op 5450 gram en nu op 5930 (hiervoor kwam hij wel 200 gr per week aan!)
zeg zo'n 125 gram per week dus. Da's helemaal prima hoor! 200 per week is vrij veel (gemiddeld genomen 'horen' ze minimaal 100 gram per week aan te komen)