Te veel te weinig of goed zo?

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door bloemke, 5 okt 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. bloemke

bloemke Lid

29 apr 2013
    48
    6
    8
    NULL
    NULL
    Ik ben de babykleertjes aan het wassen en was gelijk even aan het kijken wat ik nou precies heb in welke maat.

Ik heb :

Maatje 50
    8 pakjes
    3 setjes
    5 broekjes
    2 legging
    1 shirt

Maatje 56
    12 pakjes
    4 setjes
    4 jurkjes
    6 broekjes
    5 legging
    2 rokjes
    2 maillot
    7 shirtjes
    2 vestjes
    5 rompers lange mouw
    15 rompers korte mouw

Maat 62
    3 pakjes
    8 setjes
    3 jurkjes
    1 broek
    3 rokjes
    2 maillot
    8 shirtjes
    paar rompers

Aan de ene kant ben ik bang dat ik te veel heb in maat 56 en ze uiteindelijk maar de helft aan kan ( En het is allemaal zo leuk!)
    En miss de andere maatjes te weinig?
    Wat vinden jullie

2. Saraa88

Saraa88 Lid

9 aug 2015
    93
    0
    0
    NULL
    NULL
    Lijkt me meer dan voldoende! In ieder geval veel meer dan dat ik in huis heb.

3. blossom85

blossom85 Fanatiek lid

4 jan 2013
    4.621
    1.576
    113
    Vrouw
    het oosten
    Nou dat is echt veel meer dan wat ik heb hahaha. 12 pakjes in maat 56. Jaloers...
    Ik heb zelf geen 62 nog liggen maar wij maken alleen hele kleine baby's :p

4. Divarg

Divarg Bekend lid

12 okt 2014
    913
    21
    18
    Wow dat is 4 keer zoveel als ik in huis had en mijn mini heeft het ook overleefd hoor! Heeft zelfs nooit in maat 50 gezeten.

5. bloemke

bloemke Lid

29 apr 2013
    48
    6
    8
    NULL
    NULL
    Dan denk ik dat ik maar niets meer koop. Het is ook allemaal zo schattig dat kleine spul!

6. Imo1978

Imo1978 Bekend lid

19 aug 2015
    571
    1
    0
    Ik ben in shock van de hoeveelheid je hebt. Al lees ik hier al zo vaak dat dames zoveel pakjes/setjes hebben. En dan denk ik, wat een enorme geldverspilling, zoveel heb je echt niet nodig. Daarnaast leven we praktisch in een 24-uurs economie. Als je niet genoeg hebt, kun je het bestellen en is het zelfs de andere dag in huis.

Het is niet dat ik het mij absoluut niet kan permiteren ofzo, maar ik wacht liever tot de kleine er is. Dan kan ik zien wat leuk staat en welke maat het beste is.

Maar goed, ik denk dus dat je meer als genoeg hebt.

7. TheDoctor

TheDoctor Niet meer actief

Het is genoeg hoor! Heb het met veeeeel minder gered en ook maat 50 overgeslagen.

Je krijgt vaak ook nog van alles als de baby er eenmaal is.

8. Fristi2012

Fristi2012 VIP lid

23 jun 2014
    6.100
    3.487
    113
    Wow je hebt goed je best gedaan ;)
    Zoals al gezegd, stop maar met kopen, je hebt meer dan genoeg.
    Ik zou ook maar aangeven dat je liever geen kleding hebt als kraamcadeau. Zou zonde zijn als je nog heel veel krijgt en het niet gaat gebruiken.

9. San1984

San1984 Fanatiek lid

26 apr 2012
    1.066
    0
    0
    Je hebt in ieder geval genoeg kleding. Heb nu 2 setjes in maat 50 en 2 setjes in maat 56 voor deze baby en 12 rompertjes in maat 50/56. Wil ook niet te veel kopen. Had bij onze dochter ook veel kleertjes en je gebruikt toch niet alles is mijn ervaring.

10. MamavC

MamavC Niet meer actief

Ik zou zeggen: teveel.
    Dat moet je uiteraard zelf weten maar vaak ligt t dan ongedragen in de kast en dan passen ze t niet meer :(

11. mamavanDdjim

mamavanDdjim Actief lid

21 nov 2009
    363
    0
    0
    borne
    Ach wat is teveel? Daar heeft iedereen een andere mening over. Ik heb net eens even geteld en ik heb zo ongeveer hetzelfde als jij in de kast liggen. Tuurlijk kan je het met veel minder ook redden . Maar ik zag inderdaad ook steeds Iets leuks . En mijn kindjes hebben met elke maat heel erg lang gedaan en zoals het er nu naar uitziet wordt ook dit weer een klein kindje . Dus ik denk dat ik echt alle pakjes wel zou gaan gebruiken 😀😊

12. Louloute

Louloute Niet meer actief

Ik vind het goed zo! Hihi hoogstwaarschijnlijk krijg je nog véél meer kleding cadeau (mijn ervaring), vooral maatjes 56&62 worden veel cadeau gegeven dus ik zou zeker niks meer bijkopen 😉

13. caat

caat Fanatiek lid

5 sep 2012
    1.195
    1
    36
    Ons ukje was te klein voor 44.... dus heel veel tijd gehad om te wachten met 50 en 56 aan te trekken en daar was ze ook zo weer uit. Mijn ervaring is, wij hadden ook overvloedig kleding (vooral mijn man kocht graag merksetjes) en sommige dingen zijn absoluut niet handig. Zo was onze uk motorisch slecht en krampachtig. Ik kon dus eigenlijk alleen overslag spul aandoen. Pas bij 62 heb ik haar 'normale' kleding aangetrokken. Veel spul 56 en 62 heeft ze dan ook nooit aangehad! Zo zonde van het geld, hier echt wel honderden euros weggegooid, maar er iemand anders weer goedkoop blij mee gemaakt!

14. Rietje88

Rietje88 Niet meer actief

Hoeveel babies ga je krijgen? :p

Wel lief dat je zoveel leuke kleertjes heb gehaald! Maar nu kan je beter even kijken wat je daadwerkelijk veel gebruikt en welke kleding je eigenlijk niet zo fijn vind voordat je verder gaat kijken.

15. Gember

Gember Niet meer actief

Zo dat is heel wat! Lijkt me meer dan voldoende, maar dat is al gezegd. :D Ik had vrij veel setjes kleding in 56 (10 of zo) en in 50 ook wel (6 setjes). Dat was genoeg, zelfs met alle ongelukjes op een dag zoals spugen of doorlekken. Als je zo'n ongelukje hebt, ga je die kleding toch gelijk wassen namelijk. Anders trekt de vlek er zo in. Ik zou nu zorgen dat je voor jezelf genoeg voedingsbeha's (2-4 is prima) in huis hebt.

16. MoniekJ

MoniekJ Fanatiek lid

12 mei 2015
    1.719
    0
    0
    HBO-B biomedisch laboratoriumonderzoek.
    Tilburg
    In maatje 50 heb ik echt nodig wat jij nu hebt.
    Vooral met luiers uitproberen de eerste weken. Gisteren heeft ze 3 broekjes aangehad aangezien de luiers haar plas niet goed opvingen, gevolg dus een natte baby. Eergisteren hetzelfde, maar dan dat de luiers poep lekte langs de zijkant.
    Op die manier zijn er in 2 dagen 6 rompertjes, 4 broekjes, slaapzak en 1 onesie doorheen gegaan. Gelukkig was dat maar eebmalig want we weten nu welke luiers haar behoeftes wel aankunnen zonder dat ze vies wordt.

Verder wassen we niet zo vaak, of ja, kleren liggen nogal lang in het was proces. Word namelijk niet dezelfde dagvgewassen en gevouwen en opgeruimd. Dus we hebbe die hoeveelheid zeker wel nodig ;) overigens gaan doorlekkleertjes wel gelijk in het wasmachine.

17. Hupje

Hupje Actief lid

15 jun 2015
    281
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik had 3x maat 50 en 4x maat 56. Met elke dag wassen was dat zelfs voor ons spugertje genoeg. Vanaf maat 62 had ik wat meer (gekregen) en nu was ik om de dag voor baby (ik wil spuugvlekken niet langer laten liggen).
    In het begin was baby erg gevoelig voor aankleden, dus heeft hij alleen maar overslagkleding aan gehad en pas als dat op was 'gewone'.

18. Rainbow88

Rainbow88 Fanatiek lid

13 jan 2014
    3.648
    305
    83
    (Veel) teveel!

19. Poohbear82

Poohbear82 Fanatiek lid

12 feb 2013
    2.415
    0
    36
    Vrouw
    Secret agent
    Ergens in het midden
    Ik vind het niet te veel. Zoonlief had denk ik ongeveer vergelijkbaar .alleen meer rompers, masr dat was echt te veel. Mis alleen de rompers in mt 50?
    Hier niet veel kleding gehad, maar wist van te voren dat we niet veel kraambezoek zouden krijgen.
    Doordat we ruim in de kleding zaten hoefde ik niet iedere dag een half wasje te draaien, kleine droeg toch zeker gemiddeld 2 setjes per dag (met ongelukjes enzo). Hij heeft bovendien nog lang in maat 50 gezeten, dus alles wel een paar keer gedragen.
    T is denk ik net wat je fijn vind, ik zag het niet zitten om in de kraamdagen me druk te moeten maken over de vraag of ik genoeg kleertjes had. En met een winterkindje zag ik het ook niet zitten om door sneeuw en ijs naar de winkel te moeten lopen met een kinderwagen. Dus ik had liever wat meer in huis met de kans dat ik te veel,had.

20. Nacho

Nacho Fanatiek lid

3 jun 2015
    2.369
    9
    38
    Vrouw
    Baby & Mama Coach
    Houten
    Wij wassen in principe alleen in het weekend, dus jouw hoeveelheid kleding hadden wij ook. Ik zou voor minimaal 7 outfits gaan. Voor grotere maten zou ik wel even wachten. Je gaat er nog achter komen of je baby lang, kort, dik, dun, etc. is. Ook zal je vast een voorkeur krijgen voor bepaalde kleding.

Mijn ervaring: capuchons kunnen baby's niet mee slapen, dus die zijn onhandig. Stugge (stoere) broekjes/jasjes/bloesjes liggen ook niet comfortabel. Hoe kleiner je kindje, hoe fijner als ze zo min mogelijk verschillende kledingstukken aanhebben. Overslag is met aankleden heel makkelijk. Broeken met voetjes zijn warmer dan opkruipende gewone broekjes met sokken die steeds uit gaan.

Deel Deze Pagina