hahaha nee dat hoor ik voor het eerst maaar bedankt dat je dat even zegt want anders was ik me vast doodgeschrokken als ik het zelf ontdekt had. ik denk dat deze dat wel zal hebben want bij de eerste echo had ie zn duim erin..bij de pretecho moest hij hoe dan ook op zijn duimpje zuigen (hij had de hik en zn duim floepte er elke keer uit) maar hij is een doorzetter hoor hahahahaaa probeerde het keer op keer. vrijdag bij de 20 weken echo zal het ook wel weer zo zijn.
Ik vind een speen niet meteen nodig, je moet gewoon naar je kindje kijken. Als je borstvoeding geeft dan is de zuigbehoefte vaak wel bevredigd na het drinken, zoniet en ze blijven onrustig dan is een speen een goede oplossing. Ik ben van mening dat er veel te snel een speen gegeven wordt en ik hoor ook vaak dat het zo schattig staat..en dat baby''s daarom een speen krijgen..
Ik heb er 4 haha.. Weet niet of m'n baby ze gebruikt straks , maar je kan het alvast in huis hebben he..
jep dat denk ik ook, als er echt behoefte aan is , ja dan is het wat anders (als hield ik toen zelf de speen vast als ie bij me lag en gaf hem niet aan de beeb zelf) dus echt nood zeg maar en bij krampjes hielp het wel, totdat ie zijn duim had gevonden en toen was het helemaal makkelijk, hij is nu anderhalf en leert het zichzelf al af (alleen snachts om in slaap te komen)
pffff ik ben zo blij dat die speen is uitgevonden. Onze zoon heeft hem echt nodig, als hij krampjes heeft. Hij begint dan enorm hard op zijn speentje te zuigen en als het krampje weg is, zuigt hij ook niet zo hard meer. Soms wil hij hem absoluut niet en dan is alleen mijn pink goed. Je kan altijd voor de zekerheid een speentje halen en als je kindje er behoefte aan heeft hem dan geven.
jep idd gewoon een speentje om te testen of het wel nodig is idd ipv een hele collectie omdat het "moet" zeg maar... het is niet voor de leuk eigenlijk maar meer voor de functie ervan...
mij is verteld dat je de eerste 4 weken geen speen moet geven als je borstvoeding geeft, omdat dat kan zorgen dat je BV minder op gang komt. ze gaan dan immers de speen zuigen ipv je borst! Wij zijn na 3 en een halve week overstag gegaan, het was nogal een zuigerd, en ik was het een beetje moe een menselijke speen te zijn! En ik had toch meeer dan genoeg melk. Ik zou niet bij voorbaat een speen geven, alleen als het moet, en het liefst zo lang mogelijk wachten. Dat ga ik in ider geval proberen. Gaan ze er niet aan dan hoef je ze het later ook niet weer af te leren. Daar ben ik nu mee bezig en het valt niet mee, ik zit dus met een anderhalfjarige speenverslaafde!