Ervaring met zonnebril

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door bosi333, 19 jan 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.264
    6.789
    113
    Een vraag, ik wil graag straks een zonnebril voor Isabella kopen. Wij hebben een boot en ik vind het belangrijk dat haar ogen goed beschermd zijn.

Nou heb je er heel veel. Van goedkope tot de duurdere.

Nu kwam ik deze tegen:

http://www.byso.nl/index.php/Eyewear/Zo ... k.tpl.html

Is dat een goede bril? En houden ze die wel op?

2. fioon

fioon Fanatiek lid

9 dec 2006
    1.361
    1
    0
    Flevoland
    Die hebben wij ook voor Jamie. Hij wil m altijd eerst van zijn hoofd halen, maar als hij ergens mee wordt afgeleid is hij het zo vergeten en houdt hij hem op.
    Ik raad deze wel aan. Is goede kwaliteit.

Wel belangrijk om ook de ogen van een kind te laten wennen aan zonlicht, dus niet de hele dag de bril op..

3. Lon enTijn

Lon enTijn Fanatiek lid

23 mrt 2007
    1.783
    0
    0
    Hier hield hij hem vorig jaar niet op, maar hij is nu ouder dus nu misschien wel...
    Let ook als je een zonnebril koopt dat hij ook tegen UV beschermd. Helemaal op het water, dan weerkaatst al het zonlicht.

4. binnabinna

binnabinna VIP lid

19 dec 2007
    10.027
    1
    0
    kinderopvang
    krommenie
    Wij hebben er en van baby banz voor de wintersport. en zetten hem nu afentoe even op om te wennen en ze vindt eht nog prima.

5. mamatwan

mamatwan Actief lid

18 jun 2008
    112
    0
    0
    maastricht
    wij hebben ook de babybanz voor uk, tip van de mevrouw in de winkel.... zet hem pas op als je met je kindje buiten in de zon bent dan legt hij/zij sneller de link dat het fijn is voor je ogen. heeft bij ons perfect gehouden nooit last mee gehad en dat terwijl hij veel uittrekt, muts, sokken, sloffen alles moet eraan geloven. maar 8) blijft zitten

6. Arja

Arja Bekend lid

2 nov 2008
    951
    0
    0
    Wij hebben zelf ook een jacht en ik zet mijn kindje straks lekker in de schaduw onder een muskietennet. De kindjes van mijn vriendinnen trekken de zonnebrilletjes ook zo weer af. Zelf ben ik verslaafd aan mijn zonnebril op het water en dat is ook weer niet goed. Dit wil ik ook voorkomen bij mijn kindje.

7. daphne78

daphne78 VIP lid

10 mei 2006
    7.311
    0
    0
    Nijmegen
    Arja, waarom is het niet goed dat je verslaafd bent aan je zonnebril op het water?
    Ik kan totaal niet tegen zonlicht, en loop dus bijna altijd buiten met zonnebril, en volgens mij kan je beter met zonnebril lopen dan zonder. Het is niet iets wat kwaad kan.

Hier ook babybanz.

8. Arja

Arja Bekend lid

2 nov 2008
    951
    0
    0
    Naar mijn idee moeten je ogen zelf ook tegen zonlicht kunnen (in Afrika doen ze niet anders) en door constant een donkere zonnebril op te hebben, lijkt me dat je je ogen er teveel aan went. Als ik geen zonnebril op heb kan ik niet meer goed kijken en krijg ik tranende ogen. Volgens mij komt dat gewoon doordat ik dag en dagelijks met die zonnebril op mijn kop zit. Ik wil dat dit jaar toch wat minder gaan doen. Scheelt ook weer van die chocotoff-ogen 8) haha

9. linda84

linda84 Fanatiek lid

3 sep 2006
    4.383
    36
    48
    Doen jullie je kindje een zonnebril op als je naar een strand vakantie gaat ? Ik heb hier namelijk nog helemaal niet aan gedacht. Draaf zelf nooit een zonnebril.

10. Sisa

Sisa VIP lid

13 jun 2008
    5.552
    1
    0
    Wij hebben ook een boot en gaan deze zomer 3 weken met onze baby naar Spanje (met boot). Kan ik ons kindje gewoon dagelijks zo'n zonnebril opzetten? Ik ga ervan uit dat we niet de hele dag op het water zullen zijn omdat beeb dan nog wel erg jong is ( 6maanden tegen die tijd). Iemand ervaring? Ook andere botentips voor kinderen zijn natuurlijk welkom!

11. yinte

yinte Fanatiek lid

28 jul 2008
    4.513
    1
    0
    mama en huismanager
    omgeving breda
    ik moet toch een beetje lachen hoor om al die nieuwerwetse dingen. een zonnebril voor een baby of heel klein kindje? die mogen niet eens pal in de felle zon zeker geen langere tijd. wat is er mis met een goede zonnepet beschermkap over de kinderwagen of wandelwagen? of een schaduwplekje? ik moet nog zien dat ze dat dingen langer dan 3 tellen ophouden.

12. nikster

nikster Fanatiek lid

26 sep 2006
    1.434
    0
    0
    Studente, bijnbaan: caissiere
    Enschede
    ik heb een babybanz... hier wilde ze hem niet op...
    Ga het deze zomer weer proberen.

Een gewoon zonnebrilletje laat ze wel zitten, ik denk dat ze het niet fijn vind dat ie zo strak op de oogjes zit...

@yinte.... het dochterje van de ts is niet heel erg klein meer!;)

13. Natas1

Natas1 VIP lid

4 aug 2007
    7.903
    0
    0
    Almere
    Yinthe, ik heb er ook eentje net besteld voor mijn dochtertje die 7 maanden zal zijn als we straks met wintersportvakantie gaan.
    Ik kan wel een zonneklep bovenop d'r muts zetten, maar lijkt me niet zo fijn kijken voor haar met al die reflecterende sneeuw om haar heen.

14. marline1983

marline1983 VIP lid

11 jun 2006
    9.402
    1
    0
    hengelo
    youame heeft er 1 van babybanz
    die iet ze wel op je kunt m met klitte band strakker maken

15. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.264
    6.789
    113
    Isabella is inderdaad niet zo klein meer dat ik haar in de wagen kan houden. Ze is dan twee jaar en zit niet meer stil.

We zitten op een boot, en daar reflecteert de boel natuurlijk heel erg.

Zelf hebben we zeker een zonnebril op, dus ik vind ook dat zij het moet.

Op het strand volstaat denk ik een goede zonnehoed wel en de schaduw.

Wij gaan trouwens niet tussen 12.30 en 14.30 in de volle zon varen. Dat is niet zo heel goed.

16. binnabinna

binnabinna VIP lid

19 dec 2007
    10.027
    1
    0
    kinderopvang
    krommenie
    Ik doe Silver hem allleen op naar de wintersport omdat die sneeuw zo reflecteerd. maar in nl ga ik het niet op doen, want ze moeten ook wennen aan de zon

17. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.264
    6.789
    113
    Tenzij je met de boot weggaat, want het water reflecteert net zo erg.

18. Done

Done Fanatiek lid

5 jan 2009
    2.634
    0
    0
    Huismoeder
    Hier hebben we ook een babybanz in legerprint maar helaas wou hij hem afgelopen zomer niet op houden,misschien is hij deze zomer een beter succes want het was best een duur ding vind ik.

19. Kimiejoor

Kimiejoor Nieuw lid

2 feb 2009
    1
    0
    0
    Verpleegkundige
    Veghel
    De link voor de verkoop van Baby Banz bovenaan doet het niet. Dus ben ik op zoek gegaan naar de goede link;
    http://www.byso.nl/index.php?/vmchk/Kin ... ucten.html

Ikzelf heb daar zojuist een brilletje besteld voor m'n nichtje!
    Echt superleuke modelletjes! 8)

Groetjes!

Deel Deze Pagina