Nu hebben we laatst allerlei spullen voor in het ledikantje gehaald (hoeslakens, deken, overtrekjes), maar dat is allemaal te groot voor de kinderwagenbak. Wat heb ik allemaal nodig voor de bak? Een molton? Hoeveel hoeslakentjes? Wat voor dekentje? (Baby wordt geboren in oktober!) Hoeveel overtrekjes? Wat nog meer?
Ik heb voor mn wandel wagen hetzelfde princiepe aangehouden als voor het ledikantje. Omdat het voor het ledikantje allemaal te groot is heb ik voor over het matrasje molton doeken gekocht en gebruik ik als hoeslakentje waskussenhoezen, die passen goed. voor de rest heb ik wieglakentjes en dekentjes ( wij hebben ook een wieg dus die spulletjes gebuik ik dubbel) en dan natuurlijk een hydrofiel doek onder het hoofdje.
ik heb voor de bak van de bugaboo alles op wiegmaat gekocht. 1 hoesje 1 lakentje 1 dekentje en ik heb de lodger veel gebruikt of om pukkie in te wikkelen of om lekker op te liggen. grtjs
Ons kindje komt ook in oktober en ik haal alleen een wiegdekentje en lakentje of overtrekje. (wil ik sowieso halen, ook voor het ledikant omdat mn andere deken 120 bij 150 is wat me erg lang lijkt als je kort moet opmaken) Er zit een hoeslaken om het matrasje (bugaboo) en ik zal waarschijnlijk een hydrofiel luier onder het hoofdje leggen. Daarnaast heb ik ook producten van lodger waar de kleine eventueel ook in kan liggen.
Ik maak de bugaboo als volgt op: - Molton onderlegger (is een oude van vroeger maar is gewoon een vierkante ding, 50 x 50 ofzo) - Wieghoeslaken. Is groot maar vouw je er makkelijk omheen - Wieglaken & wiegdeken zoals je ook een ledikant opmaak. Verder kun je in de winter je kindje makkelijk in een doek wikkelen. Dat deed ik ook in het begin. Ik heb een wikkeldeken van Koeka (wafelcollectie, die is lekker groot en dik). Ook heel fijn om in de kraamtijd als omslagdoek te gebruiken. Een jasje zit nl. in het begin niet zo fijn voor je baby. En in zo'n omslagdeken is het lekker warm. O ja, en leg een hydrofiel luier onder het hoofdje. Als je geen wieg hebt zou ik aanschaffen: - 2x molton - 2x lakentje wieg - 2x hoeslaken wieg 1 kan ook, dan moet je gewoon wassen en drogen die dag en meteen weer opmaken. Maar irritant als het niet uitkomt en je hebt geen schoon laken...... (bijv. bij een plas/poep ongelukje...)