fopspeen steriliseren nog nodig?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Pelikaantje, 22 jun 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Pelikaantje

Pelikaantje Bekend lid

22 okt 2008
    917
    2
    18
    Utrecht
    Eigenlijk steriliseer ik de fopspeen nu nooit meer.
    Wel af en toe goed afspoelen onder hete kraan.
    Hoe doen jullie dat?

2. Foxter

Foxter Niet meer actief

Ik kookte ze tot 6 maanden elke dag even, en toen kreeg ze ook nog vaak nieuwe. En daarna gewoon even onder de kraan :)

3. AMS

AMS Fanatiek lid

14 mei 2009
    3.394
    4
    38
    España
    Ik doe het een keer in de zoveel tijd nog wel..

4. fenneke80

fenneke80 Niet meer actief

Wij steriliseerden tot voor kort de fop- en flesspenen ongeveer 2 keer per week. Tot ons mannetje spruw kreeg... Toch maar weer wat vaker doen dus. Nu gooi ik alles elke dag of om de dag in de magnetron.

Maar ik geloof dat dat wel heel vaak is voor zijn leeftijd (bijna 10 maanden), maar hij is al zo vaak ziek dus wij doen het zekere voor het onzekere.

Edit: vrienden van ons hadden trouwens precies hetzelfde: steeds minder uitkoken tot hun zoontje ook spruw kreeg.

5. grietje

grietje Fanatiek lid

16 okt 2009
    1.918
    0
    0
    Nog steeds 1x per week, vind het wel een fris idee. Of het nodig is? Denk het niet eigenlijk.:)

6. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

29 nov 2007
    11.895
    42
    48
    vanaf 6 maand gingen ze gewoon mee in de vaatwasser, net zoals de flessen&flesspenen..

7. Wup

Wup Fanatiek lid

23 apr 2007
    4.912
    1
    36
    Als je ze in de vaatwasser doet, gaat er dan niet allemaal water in de speen zitten?
    Ik spoel ze altijd gewoon af onder de hete kraan of soms in een sopje. Verder niet.

8. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

29 nov 2007
    11.895
    42
    48
    Water in de fopspeen kan ik me niet herinneren (met 9 maanden de speen de deur uit gedaan).. Wel bij het koken in een pannetje, maar in de vaatwasser niet.
    Misschien omdat ze niet de hele tijd onder water staan?

9. yinte

yinte Fanatiek lid

28 jul 2008
    4.513
    1
    0
    mama en huismanager
    omgeving breda
    ik mik nog steeds alles in de sterilisator, kleine moeite en het geeft mij een geruster gevoel.een gewoonte ook denk ik.de tuitbeker gaat wel gewoon in de vaatwasser. en wordt voor gebruik omgespoeld met heet water. fopspeen hebben we nooit gehad hier.

10. penelopea

penelopea Bekend lid

31 jul 2008
    993
    1
    0
    twente
    1x per week word alles uitgekookt, en elke dag gewoon even onder de kraan afgewassen.

11. zonnestraaltje1981

zonnestraaltje1981 Actief lid

28 apr 2009
    431
    0
    0
    Groepsleidster intensieve behandelgroep
    Overijssel
    Hier doe ik alles ook nog steeds 1x per week in de steriliseer. Vind ik wel zo fris!
    Een andere vraag trouwens: hoe vaak vervangen jullie de speen van jullie kindje? En als je kindje ouder dan 6 maanden is hoor je dan over te gaan op de 6+ speen of maakt dit niets uit?

12. Yukl

Yukl Niet meer actief

Ik doe het nooit. Is volgens de laatste richtlijnen voor zover ik weet ook niet meer nodig.

13. Skye

Skye Niet meer actief

Ik deed ze wel eens mee in de sterilisator. Maar dat heb ik al zeker een dik half jaar niet meer gedaan! Ze heeft hier zoveel verschillende spenen en ze krijgt zo vaak nieuwe erbij dat ik alleen omspoelen wel genoeg vind!

14. danif

danif Fanatiek lid

10 nov 2008
    1.104
    0
    0
    Kinderdietist
    Friesland
    Ik gooi de speen een keer in de 4-5 dagen even in de magnetron.
    De flesspenen kook ik 1x per week uit. Verder was is ze na elke voeding met heet water.
    Ik geef haar elke maand een nieuwe speen;)

15. Ellen291982

Ellen291982 Niet meer actief

elke dag doe ik ze in een bakje met water en dan een aantal minuten in de magnetron. is een gewoonte geworden eigenlijk. Volgens mij hoeft het allang niet meer elke dag, maar ach ik vind het wel prima zo.

16. moon30

moon30 Actief lid

14 jun 2009
    406
    0
    0
    winkelmedewerker
    noord holland
    doe t 2x per week..

Deel Deze Pagina