gekke vlekjes op de tong

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door JinxieWeasel, 22 jun 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. JinxieWeasel

JinxieWeasel Actief lid

16 okt 2008
    414
    0
    0
    Hallo allemaal.

Ik plaats dit onderwerp in 2 categorien baby, en kleuter, omdat mijn meisje bijna 2 jaar is, en ik echt niet zo goed weet wat het is, dus tips zijn van harte welkom.

Vlak voor het eten viel het mij op dat mijn meisje op de voorkant van haar tong allemaal witte vlekjes heeft. Als of er losse vlokjes op liggen. Ze klaagde ook vaak dat het zeer deed (bij drinken of eten).
    In de ochtend drinkt ze nog lekker uit een fles met speen, om nog ff lekker te tuttelen bij mamma in bed. Zou het aan de speen kunnen liggen. Ze heeft geen koorts ofzo.

Ik ga morgen wel de huisarts bellen, maar ik weet zeker dat ik toch niet direct terecht kan, waarschijnlijk de dag later pas, maar we gaan dan ook op vakantie, dus ik zit een beetje met mijn tijd.

Komt het iemand bekend voor?

2. kylain

kylain Bekend lid

7 mei 2008
    928
    0
    16
    Orthodontistassistente
    Zoetermeer
    Hoi Hoi,

Als het er op lijkt dat ze melk heeft terug gegeven....zoals je bij babytjes vaak ziet....en je het niet weg kan vegen dan is het waarschijnlijk spruw. Mijn dochterje is nu net klaar met de behandeling daarvan! Gewoon even langs de huisarts en dan is het met 4 dagen weer weg......

Groetjes Lysanne

3. suze238

suze238 Actief lid

9 mrt 2009
    296
    0
    0
    pedagogisch medewerker
    spijkenisse
    idd waars spruw! even vegen en als het niet weg gaat even voor een receptje naar de huisarts, dit gaat niet vanzelf over.
    Succes!
    (kan overigens pijnlijk zijn voor je kindje)

4. evenstar

evenstar VIP lid

22 jan 2009
    9.809
    4
    38
    postdoc/docent universiteit
    import Noorderling
    Dat klinkt als spruw (ook al heb ik daar zelf geen ervaring mee, ik heb het wel bij het kindje van vrienden gezien). Bij het eten en drinken bijt dat, want spruw irriteert de oppervlakte van de tong/slijmvliezen in de mond.

Ik zou haar even naar de HA meenemen. Bij baby's wordt gezegd dat je spruw kunt onderscheiden door wat Kylain zegt: als je het niet kunt wegvegen is het ws. spruw en niet een restantje van een mondje terug (wat je met een kindje van 2 jaar denk ik toch ook niet zo hebt als met een baby van een paar maanden).

Mocht het spruw zijn, dat moet je alles waar zij uit drinkt/gedronken heeft sinds die vlekjes goed steriliseren, anders blijf je aan de gang!

5. Peetje08

Peetje08 Bekend lid

30 mrt 2008
    704
    0
    0
    Mochten er ook blaasjes in de handen bij komen, zou het misschien ook hand, mond, voetziekte kunnen zijn. Gaat hier rond.

6. LovelyDK

LovelyDK Niet meer actief

Deel Deze Pagina