Hier ook een 18mnd speen bij dochter van 21mnd; ze vindt het zelf prima. Dus ik laat 't lekker zo, ga geen andere merken nog proberen.
Stoppen deden we bij de oudste trouwens cold turkey, was wel echt twee weken doorzetten hoor, want ze sliep echt slecht en daardoor werd ze overdag heel driftig. De jongste moet er binnenkort ook aan geloven...
Mijn bijna 3!!! Jarige heeft nog veel troost en geborgenheid met zijn speentje, ook een voor 18+ maanden. Ze zijn er niet voor grotere kindjes. Maar hij wil hem nog gewoon hoor! Dus gewoon degene die je geeft aan blijven bieden. Vaak gaan ze rond die leeftijd ook over op af en toe erop bijten, en dan zijn de hardere spenen, waar geen lucht in zit beter. Echter kunnen ze ook scheuren en stuk gaan. Probeer te kijken of je een vergelijkbare vorm kunt vinden die ze misschien ook pakt en die wat groter is. Wij zijn van avent naar difrax gegaan. Mijn kindje krijgt hem in de auto en snachts. Overigens zei de tandarts dat als je voor de 5e levensjaar stopt met de speen, de kaak nog gewoon in goede positie komt en de tanden dus gewoon goed komen te staan.
Onze bijna 4 jarige dochter slaapt ook nog met haar 12 + speentje. Destijds groots ingeslagen toen ze eruit gingen. Binnenkort stoppen we ermee want ze gaat dan zowat naar school en is het mooi geweest. Zal wel even een dingetje worden maar onze zoon heeft hem ook zolang gehad en dat was drie avonden huilen en toen was het over. Ts: gewoon dit speentje blijven aanbieden en anders vergelijken met elkaar.
Onze zoon van bijna 2,5 is nu ongeveer een maand van de speen af. Mij stoorde het niet dat hij hem had, als hij dat fijn vond is dar voor mij prima. Maar opeens werd het steeds minder en op een ochtend had hij opeens die hele speen eraf gebeten. Ik schrok wel en de andere had hij ook voor de helft afgebeten. Die hebben we stiekem kapotgetrokken en samen met hem beide spenen weggegooid. Sindsdien vroeg hij er niet om. Dus ik denk dat je vanzelf wel merkt als ze het niet meer graag wil of anders met een bepaalde leeftijd een soort ritueelt doen. Mijn dochter mag van ons ook gewoon een speen tot ze niet meer wil of tot wanneer wij vinden dat het genoeg is. Snap ook nooit zo goed waarom mensen zo'n afkeer hebben tegen een speen bij een dreumes/peuter. (Heb dat niet tegen jou)
Toch wel fijn om te lezen dat veel van jullie toch nog gewoon de speen geven. We zien wel hoe het gaat lopen. Misschien over een tijdje eens proberen zonder speentje. Maar als het niet is, is het niet.