Hoi! Ik was benieuwd hoe jullie avonden eruit zien na het avondeten? Doen jullie de kleine elke dag in bad? Hoe laat? Hoe laat de fles? Kleine in eigen kamer of beneden? Etc. Ben benieuwd Groetjes Leonie
wij doen Tristan 2 keer in de week in bad ivm eczeem, hij slaapt er ook niet beter door trouwens. Hij krijgt rond 8 uur een papfles en daarna leg ik hem nog even aan de borst (hij krijgt verder nog BV maar ik heb 's avonds niet genoeg meer) dan valt hij half in slaap en kan ik hem zo in bed leggen, dan slaapt hij door tot 6 uur 's ochtends. Hij slaapt nog in een wieg op onze kamer, we gaan bijna op vakantie en dan slaapt hij toch ook op onze kamer, dus ik wil daarna pas gaan proberen hem in zijn eigen kamer te laten slapen, anders wordt het zo verwarrend.
Tymen gaat om de dag in bad, nadat wijzelf hebben gegeten en dan nog een papfles en dan naar bed. Wij zijn vanaf 7 weken begonnen met hem 's avonds op zijn eigen kamer te leggen,om 's avonds een beetje meer rust voor ons zelf te creëren, maar ook omdat we hem zo vroeg mogelijk wilden leren een dag en nachtritme aan te leren. Overigens kreeg hij dan om 23 uur nog wel een fles.
Fayley gaat om de 1 á 2 dagen in bad, soms 's ochtends, soms eind van de middag. Wij eten tussen 18 en 20 ongeveer (ligt eraan hoelaat vriend thuis is) en Fay krijgt tussen 19.30 en 20.30 haar laatste fles. Rond 21u gaat ze lekker slapen en wij lekker bankhangen/forumsurfen
Wij zijn op dit moment nog bijna de halve avond druk met Ruben (willen graag iets meer tijd voor onszelf ) Hij krijgt tuseen 18-19 een fles. Dan valt hij vaak in slaap rond 21-21.30 maar dan doen we hem in bad, elke avond. Dan om 22.15-22.30 weer de fles. Dan weer naar bed want hij komt meestal nog tussen 3-4... Volgens mij doen we iets niet goed .... Tips?
ik doe noa nu s'morgens in bad, maar vanaf donderdag ga ik weer werken dus dan zal het wel sávonds worden. half 7 krijgt ze haar flesje ik probeer haar altijd in bed te leggen maar 9 van de 10 keer zet ze het op het huilen. wij hebben haar dus sávonds altijd beneden bij ons dan ligt ze lekker in de box of op schoot. dan gaan we altijd nog even wandelen met de hond erbij en om half 10 krijgt ze haar laatste fles en dan komt ze half 6 6 uur de volgende ochtend weer.
als wij zelf klaar zijn met eten, krijgt ruben BV. daarna speelt hij nog een uurtje in de box of op de grond. hij gaat hier ook om de dag in bad, meestal gaat hij met een van ons onder de douche. dan ligt ie om ongeveer half 9 op bed. als ik jullie was zou ik m voor de fles van 6 á 7 in bad doen. en zeker niet elke dag in bad doen, das helemaal niet nodig hoor.
hier gaat Damian om de dag onder de douche of in bad.. op de dagen dat ik werk gaat hij 'smorgens met papa onder de douche en anders 'savonds(22.00) met mij in bad.. hij krijgt om 19.00 een fles en gaat dan naar zijn bed boven in eigen kamer (al vanaf hij 2 weken oud was) en dan kunnen wij tv kijken of achter de pc of naar sportschool en als wij gaan slapen om 23.00 krijgt hij de laatste fles en slaapt hij tot 7.00 de volgende ochtend succes met het vinden van je eigen ritme
Toen Hugo nog zo klein was deden we hem altijd om de dag in bad, maar dan wel 's morgens, rond half 12... Nu met dit warme weer zijn we hem 's avonds in bad gaan doen en dan wel elke dag even afspoelen, hij is 's avonds helemaal klam...! Misschien dat het bij jou ook weer een beetje in tijd scheelt als je hem 's morgens in badje doet... Gr. Niki
bij ons zijn de avonden nog vrij wisselend. het is erg afhankelijk van hoe de dag is gegaan: heeft ze veel of weinig geslapen? ik probeer daar nu wat meer ritme in te krijgen, maar ze kan best de hele dag wakker zijn (ook al ligt ze dan in bed), met af en toe een half uurtje slaap tussendoor. De volgende dag heeft ze dan vaak een "slaapdag", waarin ze alleen wakker wordt voor de voeding en dan weer gemakkelijk verder slaapt. als ze weinig heeft geslapen, dan slaapt ze 's avonds meestal juist vrij gemakkelijk (in principe in haar eigen bed; soms in de box); dan heb ik vaak al een laatste voeding rond 9 uur of half 10, en slaapt ze daarna (tot ongeveer 4 uur). Als ze overdag veel heeft geslapen is het 's avonds lastiger, dan wil ze vaak niet slapen en is de laatste voeding tussen 11 en 12 uur. Voordeel daarvan is dat ze dan vaak tot half 6/6 uur doorslaapt. hoe dan ook doet ze er vaak lang over om vast in slaap te vallen en vooral 's avonds als je weer wat tijd voor jezelf wilt, is het wel eens lastig. Badje doe ik om de 1 of 2 dagen. Ik heb het een paar keer 's avonds geprobeerd, maar dat doe ik nu niet meer; ze lijkt er wel wakkerder van te worden en zelf ben ik er de hele avond mee in de weer. Badje is dus nu 's ochtends of begin van de middag.
Je doet denk ik niks verkeerd hoor Leonie! Het is gewoon een ritme en je moet als je het anders wil het ritme proberen te doorbreken. Hier zaten wij het in het begin ook de hele avond met Joris omdat hij niet wou slapen... We hebben het ritme toen verbroken door hem de hele dag door eenzelfde ritme aan te wennen... Voeding, samen spelen, alleen spelen en als hij begon te miemelen/huilen in bedje te leggen. Het heeft even geduurd maar nu gaat het heel goed en is hij dus na elke voeding 1 tot 2 uur wakker en gaat daarna lekker zijn bedje in (boven). En na de voeding van 20:00 uur slaapt hij meesta meteen goed door, want ik moet hem dan wakker maken voor de laatste voeding en kan hem dan meteen weer in bedje leggen tot de volgende ochtend (meestal 08:00 uur)
@leonie: Mischien kun je het net zo doen als ik doe. Rond half 7 in bad + fles en dan op bed. Ik maak haar dan rond 23.00 wakker voor een fles. Maar mischien dat ik die laat vallen aangezien ze zoiezo rond 04.00 komt. Maar dit vind ik erg fijn want zo heb ik de hele avond vrij
Voor Mark ook deze ritme. Hij bijft (inclusief voeding en verschonen) slechts een uurtje wakker. Hij krijgt BV elke drie uur. Zijn laatste voeding krijgt hij voor 24.00. Het tijdstip kan verschillen. En daarna slaapt hij (meestal) door tot 6.30. Hij speelt altijd in de box, en slaapt altijd in zijn wiegje op zijn eigen kamertje. In de box ligt hij onder een mobiel dat ronddraait, en muziek afspeelt. We kunnen het stilzetten (dus niet meer rond laten draaien) of de muziek uitzetten. Heel gemakkelijk bij het afbouwen van prikkels voor het slapen gaan. Hij geeft ook aan wanneer hij naar bedje wilt.
hier om 19 uur een fles om 20.30 naar zijn eigen bed en dan maken we hem om 23 uur wakker voor ene fles. In bad doen we 2 keer per week en dan is dat meestal 's avonds samen douchen of als mijn oudeste ene middagdut doet in bad.
indy krijgt nadat wij gegeten hebben rond 7 uur de fles...ongeveer om de dag gaat ze daarvoor in badje. Na die fles is ze meestal tot ongeveer half 9 op / speelt ze en daarna gaat ze weer naar bed. Om ca. 11 uur maken we haar nog eens wakker voor de laatste fles..deze drinkt ze half slapend op en daarna gaat ze meteen weer verder slapen. Vanaf volgende week gaan we de laatste fles proberen te laten vervallen en in de dan laatste fles van 19.00 uur wat pap toevoegen...ben benieuwd!
Sofie krijgt mestal om half 7 haar avondfles, hierna meteen naar bed. Ze gaat meestal meteen slapen, anders ligt ze nog wat in bed tegen haar knuffels te kletsen, heeeeel schattig. Om 23:00 uur maken we haar wakker voor haar nachtfles, deze drinkt ze meestal half slapend op. Dan meteen weer naar bed. Meestal wordt ze dan tussen half 8 en 8 wakker. Ze gaat om de dag in bad of mee douchen, meestal vlak voor de 11 uur of 14 uur fles Groetjes Lisette
Wij deden Steven of sávonds of s'morgens in bad,om de dag.Ligt eraan hoe smerig hij is. 18.30 flesje, toen ook nog 22.30-23.00 fles, en lekker op z'n eigen kamertje is toch vlak bij ons.
Onze dochter krijgt om 19 uur de fles ongeveer en gaat dan 20 uur a 20.30 uur naar bed. Om 22.30 krijgt ze half slapend nog een flesje en ze slaapt dan tot de volgende ochternd 7.00/7.30 (sinds 2 weken, heeeeerlijk!). In bed 1x per 2 of 3 dagen. Doei!
Nou Leonietje, héél herkenbaar hoor! Hier gaat alles de hele dag heel soepeltjes maar die avonden... Dan is onze kleine vent wakker en ook vaak wat zeurderig. Ik heb al van alles geprobeerd, laten huilen in zijn bedje, juist 's avonds in bad, stuk wandelen na onze warme maaltijd enz. Maar niks helpt. Balen! Ik troost me maar met de gedachte dat dat vast over een tijdje beter gaat en gelukkig is 't overdag echt een enorm slaapkoppie! Suc6 ermee jij (enne... mocht je een goeie tip weten, just let me know )