ik heb het idee dat ze zich af en toe zo verveeld? baby is ong. 2 maanden, en ik neem haar veel naar buiten in kinderwagen, en ik zet haar veel in haar stoeltje met muziekje met bewegende poppetjes. maar ze heeft ook echt uurtjes waar ze mijn aandacht wil en wil spelen, en ik heb het idee dat koekoe kaka niet echt meer leuk is.. enig idee wat ik zou kunnen doen? of ipv van stoeltjes muziek kan doen? enige speeltjes? want ze kan nog niet echt iets vasthouden behalve mijn vinger of mijn haar... is zo een kleed wat? met die geluidjes enzo? help? dank je wel! xx
Misschien eens onder een babygym leggen, kunnen ze wat tegenaan meppen of onder zo´n boxmobiel. Verder doet zingen voor je kind het volgens mij altijd goed...
Je kan kiekeboe spelletjes doen. Of klap eens in je handjes. En inderdaad de babygym vinden ze vaak ook erg leuk.
Mijn kleine vent is ook 2 maanden oud maar de vind de babygym nog niet helemaal interessant. Maar vind het wel leuk om samen met papa en mama zijn lichaampje te ontdekken. Met of zonder speeltjes. Daar bedoel ik mee over z'n gezichtje aaien en dan zeggen bijv. wangetje, mondje, neusje... dan kan je dat aanraken met jij eigen vinger, met een klein knuffeltje of zijn handje ernaar toe brengen. Moet zeggen dat ik hiermee altijd een hoop gelach van hem kado krijg. Ook het spelletje tong uitsteken vind hij leuk. Als de kleine uk naar je kijkt steek je je tong uit. Op een gegeven moment begint ie te lachen en gaat het ook proberen... Suc6!
tong uitsteken en met haar lichaampje spelen doe ik dus al steeds, ze moet zo lachen erom, maar ik heb het idee dat ik iets meer stimulerends moet doen ofzo? die gym werkt dus? of kan ik gewoon voorlopig gek blijven doen met haar? ga die gym wel halen hoor, klinkt interesant, is ook afleiding, want houd het kiekeboo ook geen uren vol! ik las bij iemand ergens tv kijken, dat kan toch nog niet of wel? om ze nu al verslaafd te maken?
Die van mij zet ik in zijn wippertje, daar hang ik een mobiel schuin naast met dingetjes eraan die hij in zijn handje vast kan houden, zoals ringetjes... Als ik zo'n ringetje in zijn handje stop, vindt hij dat echt helemaal te gek en begint hij lekker te zwaaien en te rossen met dat ding.
oh dat klinkt leuk! meteen kijken voor die ringetjes dan, en vanaf waneer pakte hij het vast dan? want zij pakt aleen me trui of mijn hand of mijn haar nog..en dan aleen bij mij, bij mijn man moet hij echt ze vinger in haar handjes doen en dichtdoen voor ze het vasthoud?
Hij doet het nu sinds 2 weken. De eerste week pakte hij het per ongeluk vast bij het rondzwaaien met zijn armpjes. Toen kwam ik erachter dat hij dat zo leuk vond... Nu stop ik die ringen telkens in zijn hand. Soms begint hij zelfs te huilen als hij ze zelf plotseling loslaat! Hahaha! Het is een mobiel van een circus, met 2 tijgertjes die door een hoepeltje springen en 2 clowntjes in de kleuren rood, geel en blauw. Komt uit zo'n winkeltje vandaan met allemaal houten speelgoed.
mijn ventje heb ik inderdaad gewoon steeds een rammelaar voor gehouden en ging ie ertegen slaan... en verder had ik de mobile laag gehad dat ie er ook tegen aan kon rossen (wel per ongeluk) nu heb ik gisteren een boxspring gekocht (een soort dikke band met speeltjes aan touwtjes met geluid) en nu rost ie er bewust tegen aan.... en speeltjes pakt ie sinds 4 dgn echt bewust uit mijn handen en stopt het in zun mond..... ook tong uitsteken vind hij geweldig en kiekeboe....
Hier was vrij snel vanaf het begin de baby-gym al een succes. Ik heb er 1 waar je steeds andere speeltjes aan kunt hangen.
Nou bij die van mij niet hoor, die begint meteen te huilen als ik begin te zingen. {|= Kylian lag al met 1 maand onder de gym, eerst kijken daarna perongeluk aanraken, toen er tegen slaan en nu pakt hij het gericht en rost het alle kanten op. Op je buik liggen is trouwens ook heel leuk al moet je er wel bij blijven en ze weer omdraaien als ze moe worden. Groetjes Anita
haha zingen werkt bij mij ook niet, zet het op een krijsen, van me man vind ze het wel leuk(bijdehandje) ik had vanmiddag zo een gym gekocht, maar sloeg nergens op, dus ga morgen ruilen voor een andere, dit was een matje met een spiegeltje en een speeltje, heel dom. koop ik liever een ramelaar daar kan ze nog wat mee! ga morgen maar weer terug! wil haar wel een beetje stimuleren want ze huilt echt van verveling na een uurtje kiekeboe en stoeltje en met haar spelen, dus lijkt me leuk met speeltjes enzo. heeft een van jullie die speciale kinder cd's ook? die ze slimmer schijnt te maken? zag het in de winkel, maar is het echt wat?
Mijn man is allang blij dat ik nu dus niet meer 'kan' zingen, is die eindelijk van die schorre kraai verlost cd-tjes waar ze slimmer van worden? nog nooit van gehoord. Ja wel die muts met die taalcd's. Nou daar heb ik dan persoonlijk weer niet zoveel vertrouwen in. Zie je het beest in beeld en die stelt zich netjes voor Hello I'm Mussie en dan antwoorden de kinderen met I'm a boy - I'm a girl Ja hallo zo stel je jezelf toch niet voor of je moet toevallig ook boy en girl heten Maar goed omdat mijn zus in amerika woont vind ik het wel belangrijk voor Kylian dat hij straks wel een beetje engels kan. Dus kijk ik nu al af en toe met hem naar b.v de Tweenies op de bbc. Groetjes Anita
jeetje..Eslem is helemaal niet zo speels hoor..of speel ik te weinig met haar? Ik speel eigenlijk helemaal niet echt met haar, althans niet met speeltjes erbij ofzo (die ik ook niet echt heb) Ik heb ook allemaal niet van die dingen..zo'n baby gym enzo..dat heb je hier niet geloof ik, althans nooit gezien.. heb wel een box waar van die knuffeltjes bovenhangen maar niet echt interessant :S wil graag zo'n mobiel..maar is hier ook niet te vinden..en kan het moeilijk meenemen in mijn koffer denk vanuit nederland.. wat bedoelen jullie met dat spelletjes eigen lichaam ontdekken?
Beetje laat antwoord. Ben ff op vakantie geweest, gezellie met z'n 3tjes. Maar daar hebben we het nu niet over... Met spelletjes om het lichaampje te ontdekken bedoel ik: met het handje zijn wang aanraken, zijn neusje, mondje. Of met je eigen handen dat doen. En dan zeggen: buikie!, neusje! enz... Zich laten afzetten door de voetjes tegen je handen aan te doen of zijn beetje bewegen zodat ie zijn voetjes kan zien. Hier werkt het geweldig. En wat ik eerder hier nog zei dat Lucas de babay gym niet leuk vond. Nou daar kom ik meteen op terug! Deze week heeft hij de babygym helemaal ontdekt. Begint te lachen en vreugde kreetjes te geven. Lekker meppen tegen alles aan en heel af en toe probeert hij nu dingen vast te pakken en soms lukt het ook nog. Als je dan gaat klappen en blij bent moedigt het aan om het nog eens te proberen en gaat hij vanzelf glimlachen alsof ie trots is op zich zelf
die babygym lijkt pas goed in de smaak te vallen rond 2.5 maand... koop hem ook voor de kerst ofzo denk ik tegen die tijd vind ze het vast leuk!
Ben je niet een beetje veeleisend? Een uurtje spelen met je kindje is overigens ook veel te lang hoor! Misschien huilt ze wel omdat het teveel is wat je met haar wilt!
ja ik denk persoonlijk dat ze huilt van de moeheid inplaats van verveling.. Na een uurtje spelen met Eslem is ze echt moe hoor..
dat is juist het probleem, als ze nou moe was dan had ik haar echt wel meteen in haar bedje gelegd, ik speel 10 minuutjes, dan laat ik haar in haar ligstoeltje zodat ze eventueel rustig in slaap kan vallen(als ik haar klaarwakker in haar bedje leg zet ze het op een krijsen) dan zit ze 10 minuten rustig, en begint weer te klagen tot ik haar aandacht geef en kiekeboe en weet ik het speel dan lacht ze weer.. en zo gaat het heel lang door.. zelfs als ze in slaap valt op me schoot, dan leg ik haar in bed, word ze wakker en lacht vrolijk, en dan wacht ze even en dan huilt ze weer..tot ik me gezicht weer laat zien die cd/dvd schijnen ze slimmer van te worden, maar helpt ze ook te stimuleren, en beter te slapen