Ons zoontje is nu bijna 7 maanden en ik gebruik al vanaf 6 maanden de 6+ fopspeen van Bibi. Nu heeft mijn man vandaag per ongeluk een 0-6 maanden Bibi speen meegenomen. Verpakking is al open dus de speen kan niet meer terug naar de winkel. Ik weet dat hij op beide spenen nog wel goed hapt. Op de 0-6 maanden speen én op de 6+ speen. Kan ik beide spenen nou gaan gebruiken of heeft dit ook met de 'groei' van het gehemelte te maken ofzo. Of is het gewoon verstandig om het bij één maat te houden. Ik weet dus even niet of die kleinere fopspeen een soort van 'schade' aan kan richten m.b.t. het gehemelte. Iemand?
Uhm, nooit bij nagedacht of het schade zou veroorzaken Ik gebruik ze ook beide door elkaar.. als ik de 'grote' weer eens kwijt ben, krijgt ze de 'kleine' todat ik de andere weer gevonden heb
nee hoor dit kan geen schade aanrichten. Het enige verschil is dat naarmate de leeftijdsaanduiding hoger word de speen van harder materiaal is zodat er minder snel scheurtjes in komen ivm de tandjes en de bijtkracht die zich verder ontwikkeld.
Oh gelukkig! Dus het kan geen kwaad om hem ook de 0-6 maand speen te geven. Want die hapt ook nog goed voor hem. Ik denk ja, misschien misvormd het gehemelte dan wel ofzo :X Misschien iets té overdreven, maar je weet het niet.