Hallo allemaal, Ik sta op het punt fopspeentjes te bestellen bij babydump, de bibi I love mama, papa is the best e.d. Is deze kersvormig of dental? Ik zie dat namelijk niet bij de omschrijving staan. En komen deze spenen ook in een houdertje? Of moet je dat nog los aanschaffen? De Difrax die in de Etosdoos zat had namelijk geen houdertje/doosje. En heb je al meteen 1 met ring nodig of niet? Ik heb wel een 'knuffel je speen' en een speenkoortje/speeltje om aan het jasje te bevestigen. Deze kunnen beiden zonder ring bevestigt worden. Is zo'n bibi trouwens niet onwijs groot voor een pasgeborene?
Ik zou als ik jou was even wachten met spenen kopen totdat de kleine er is. Het is maar de vraag welke speen hij/ zij wil hebben. Mijn neefje zweert bij die van advent, terwijl mijn zoontje alleen de bibi wilde. Die van difrax moest ie echt niet! En nu heb ik een dochter en die moet van geeneen iets weten haha
Ik wilde in eerste instantie geen speen, maar vriendlief kwam heel schattig na een boodschapje thuis met een knalroze bibi speen. En op zich kwam het wel als geroepen, want de kleine had verschrikkelijke zuigbehoefte. Het was een 0-6 maanden bibi. Geen kersmodel, maar ook niet zo overdreven 'dental' als bijvoorbeeld de difrax-spenen. Ik heb niet gelet op wat er op het doosje stond. Inmiddels was de bibi aan vervanging toe en had ik een difrax dental voor haar gekocht. No way dat ze die wilde. Ik had nog een Avent kersmodel uit de baby doos en heb die aangeboden. Die ging er prima in... die is wel met ring! Bij de bibi zit overigens wel zo'n bescherm-dop!
De Bibi speen zit meestal in een houdertje ja.. Ik dacht een dental speen.. Met een ring is meestal bij de wat grotere spenen dacht ik? En een spenenkoord kan ook door het oogje van de speen heen voor bv in de maxi Cosi. Vond ik wel makkelijk voor in de auto.. Je kan er best een bestellen en kijken als ze behoefte aan een speen heeft welke je geeft. Ik had de Difrax speen uit de Etos doos liggen (platte) en die pakte ze gelijk ( nu nog haha) En had er eentje van Advent liggen als ze die evt. niet had gepakt..
Ik zou van tevoren geen speen kopen hoor... Ons meisje wilde absoluut geen speen, en dan zit je daar met al je speentjes!
Hier stuk of wat verschillende geprobeerd uit pakketten die ik gratis had gekregen. Dacht van te voren kers van Difrax, bleek de dental van Bibi het meest favoriet . Daarna pas leuke ingeslagen zeg maar.
hier konden de kids in het begin geen bibi speentje hebben, die waren te groot en bedekte dan het neusje, dus hier gegaan voor de difrax en dan de kers, niet de dental. voor deze beeb heb ik van beide 1 liggen en zie wel wat hij straks accepteerd.
Ik zou ze ook niet van te voren kopen. Volgens mij krijg je momenteel een Difrax en een Bibi in de gratis dozen en daarmee kun je testen welke je kleine wil. Ik kreeg als kraamcadeautje nog een duoverpakking MAM-spenen en dat waren precies de spenen die mijn ukkies wilden. Zonde om met al die Bibi-spenen te blijven zitten. Mocht je trouwens van plan zijn borstvoeding te geven, dan wordt de eerste paar weken een fopspeen afgeraden ivm tepel-speen verwarring.
Ik had ook een aantal.speentjes in huis maar mijn.dochter duimde.letterlijk vanaf de eerste.minuut (op elke echo duimde ze ook) en ze is nog steeds een duimelotje, nooit een speen gebruikt. Zou het dus houden bij de speentjes uit de pakketten en aan de hand daarvan kijkrn of en welke speen de kleine wil.
Ik had bibi en difrax in huis, beide gekregen dus mooi Bibi ging mijn oudste van kokhalzen, die wilde hij echt niet! Difrax vond hij wel goed, alleen ging toch later duimen met 4 maanden. Mijn jongste kon bibi niet goed vasthouden en de speen viel dus steeds uit zijn mondje. Toen hebben we difrax gegeven en dat vind hij prima. Hij heeft die nu nog steeds, die bolle, niet die dental met 1 platte kant.
De Bibi speen kan je vergelijken met de dental speen van Difrax. Ook zit bij de Bibi altijd een houdertje, maar je kan er ook voor kiezen een bakje aan te schaffen waar de speen in past Verder zou ik als wachten met aanbieden tot dat je merkt dat je kindje een grote zuigbehoefte heeft. Als die zuig behoefte normaal is heb je kans dat je kindje zichzelf moe zuigt op de speen en minder energie heeft om goed te drinken uit borst/fles. Ons meisje zoog constant overal op en errug krachtig ook dus ook een speen gegeven. Difrax wilde ze niets van weten, liet ze uit haar mond vallen of spuugde m direct uit. Na een tijdje een Bibi speen gehaald en dat leek een magneet in mevrouw haar mond Inmiddels heeft ze de speen alleen als ze naar bed gaat. Of erg ziek is.. We gaan binnenkort kijken of we het kunnen afbouwen naar alleen de nacht. (ze is nu bijna 20 maanden)
@ bakje voor de spenen , die kan je ookk heel goedkoop halen bij de hema prenetal kruidvat enz dus daar zou ik geen zorgen over maken want het is idd maar net welke speen je kleintje wil als het goed is en je hebt alle dozen, etos, blijedoos en die van de baby dump opgehaald zitten er 3 soorten speentjes in, een van avent een van bibi en een van drifrax de COMBI even aankijken welke hij/zij wil en idd misschien wil die niet eens een speen, hier ging die er weer heel snel uit
zou ook zeker nog geen speen kopen! Je krijgt er een aantal in de gratis pakketten en die zijn prima om is te kijken of je kleine t wil... Mijn dochter wil absoluut geen speen namelijk.. Heb er nu nog 4 ongebruikt liggen, die ik gelukkig gratis gehad heb!
Ik had een hele berg superschattige speentjes van verschillende merken. Kyran wilde er 0. Dus ik zou niet kopen.
Mijn oudste wilde ook geen speen en de jongste wilde alleen maar bibi. Ik zou max 1 speen halen als je nog niks hebt. Bij de jongste hebben wij een gratis speen uit de blije doos gebruikt.