Help! 4.5 maand en tandjes... bijten...

Discussion in 'Borstvoeding' started by jellie, Oct 23, 2010.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. jellie

jellie Bekend lid

Sep 3, 2006
    554
    0
    16
    Hoi!!

Ik heb jullie advies nodig. Mijn zoontje heeft sinds 2 weken een ondertandje. Hij was toen 4 maand. SIndsdien bijt hij af en toe ( ik weet dat het vooral aan het einde vd voeding is, probeer het dus ook niet zover te laten komen maar helaas...).
    Na vannacht zie ik het puntje vh 2de tandje, hij heeft me vandaag ook alweer 2x geprobeerd te bijten. Het doet echt pijn. Ik vind dit geen reden te stoppen met de bv maar echt ontspannen voeden gaat nu niet. Ben er bang voor dat dit ten koste gaat vd toeschieteflex etc. Ik heb al advies gekregen om ( tijdelijk) te voeden met een tepelhoedje. Kan dit?

Andere tips zijn ook meeeeer dan welkom!
    Groetjes Jellie

2. Marrie28

Marrie28 Fanatiek lid

Jun 27, 2007
    1,711
    0
    36
    Ik vond het echt eng om beeb te voeden met zijn tanden (1e bij 3 maanden). Maar ik moet zeggen dat het vrij makkelijk is af te leren. Ik riep altijd AU! dan liet hij los (van schrik) en dan stopte ik met voeden. Ik denk dat het vier keer gebeurde voordat hij de link doorhad bijten -> geen eten meer. Ik hoop dat het met jou ook zo makkelijk gaat. Succes!

3. zogelukkig

zogelukkig Niet meer actief

Hier voortandendrama bij 8 maanden. Beet hard en ik zei zachtjes au en toch schrok mijn zoontje heel erg en was 48 uur bang voor de borst. Ik zou dus wel oppassen met hard AU roepen en een negatieve associatie.
    Ik ben blijven proberen en toen hapte hij ineens weer, maar ik ben lange tijd zenuwachtig geweest of hij weer zou happen of weigeren. Sterkte!

4. mama 1984

mama 1984 Fanatiek lid

Apr 20, 2007
    3,151
    0
    36
    Mijn dochter heeft mij vandaag ook gebeten met voeden.. ik schrok ervan dus ik riep ook iets harder ''auuwww''... ze keek me even vreemd aan en ging zo weer verder met drinken.
    Ik heb bij haar idd ook in de gaten als ze mij bijt dan is ze bijna uitgedronken.. overigens bijt ze mij gelukkig bijna nooit.
    Als ze na 1 keer bijt en het daarna nog een keer doet dan haal ik haar van de borst af, want dan merk ik dat ze gewoon met mijn tepel aan het ''spelen'' is alsware.

5. jellie

jellie Bekend lid

Sep 3, 2006
    554
    0
    16
    Bedankt voor de antwoorden! Het 2de tandje is een feit, hij is e nu door. Vandaag geen bijtincidenten meer gehad.. Zodra hij los laat ( en lg mij uitgedronekn is)leg ik hem niet weer aan. Eerder deed ik dat wel , ook ivm zijn zuigbehoefte. Ik kon ook weer redelijk relaxed voeden. Ik hoop dat het even een fase is geweest ivm de doorkomende tandjes. De voedingen gaan nu een stuk sneller. Was ik eerder 30 minuten aan het voeden , nu ben ik met 15 minuten klaar. Vind ik soms wel jammer maar misschien komt dat wel weer.

Groetjes Jellie

Share This Page