Hoi Annemarie, Ik heb een zoontje van 3 mnd en geef volledige bostvoeding, dit gaat erg goed het is echt een tevreden mannetje!! Nu ben ik ook weer begonnen met werken en dus ook met kolven en dat gaat helaas niet zo goed. Heb ten eerste geen toeschietreflex (heb hiervoor wel een spray voor) maar ik kolf maar met een dubbele kolf nog geen 100 cc af, dit is voor mijn gevoel te weinig. Mijn doel is om een flesje te maken van 160 cc ik kolf 2 x op mijn werk. Is het dan zo dat mijn zoontje maar zo weinig bij mij drink of ligt het aan het kolven. Hij drink zijn fles wel helemaal op (160 cc) Groetjes Esther
toeschietreflex zorgt ervoor dat je borsten leeggaan: dus hebt je geen toeschietreflex dan zal je veel minder kolven dan er in zit. Welke kolf heb je? Voor opwekken toeschietreflex: -masseren borsten -warmte op de borsten -foto/filmpje van je kindje -snellere frequentie kolven (dus evt je kolf weer even uitzetten en weer aanzetten in snellere frequentie als je merkt dat er niets meer komt) -oxytocinespray vlak voor kolven sprayen maar ook nog een keer als je merkt dat er niets meer komt. Je zoontje zal dus echt wel meer bij je drinken.
Hoi Annemarie, Ik heb een Medela swing, en een handkolf. Mag ik die spray dan vaker gebruiken? Bedankt voor je antwoord