Ik zit mer het volgende. Mijn meisje van morgen 11 weken was vorige week ziek met (38.3) het begon zaterdag toen ze uit het niets begon te krijsen en niet stil te krijgen tegelijkertijd leek ze constant ergens in te stikken en weg te slikken. Dit was niet haar normale reflux gedrag... Ik ben toen naar de hap gegaan (na bellen) en de huisarts van de hap zei dat het darmkrampen waren terwijl daar nog steeds mijn 2,5 uur ontroostbaat kind lag wat normaal dus dcht niet zo de boel bij elkaar krijste. Dus dat heb ik aangegeven. Uiteindelijk doorgestuird naar de eh. De ka daar constateerde een luchtweginfectie za op zo nacht had ze 38.3 zo 37.9 en begon toen te hoesten en slecht te drinken. (Nou moet ik er even bij vertellen zd woog 2 weken geleden 4700 en die zaterdag ook 4700) Maandag benik naar de ha gegaan die zei dst haar longen noh schoon waren maar ze wel op het randje van uitdrogen zat. Smiddags heeft de ka me terug gebeld (waar ok al bij loop en dit was zaterdag al afgesproken) ik moest haar di maar mailen wat zd dronk en plastte. Dat had ik gedaan. Ma 3 ienieminir plasjes en van 20.30 tot de volgende ochtend 6uur niks. Om 7uur een klein plasje. Maar dat vond ze genoeg. Ondertussrn haf ze nog steeds 38-38.3. Afgesprken dat ik do dan zou mailen hoe het ging als het slechter ging moest ik de poli maat bellen. Woensdag had ik een afspraak voor haar op het cb en voor me andere zoontje. Hier woof ze nog steeds 4700. Op aanraden van het cb toch naar de ha gegaan omdst ze echt te vol klonk (ze stikte 20 keer per dag in haar slijmballen (ja ballen) en ze bleef spugen door het hoesten. Dus woensdag naar de huisarts (haar temp was nog steeds 37.9) ze piepte wel wat en had duidelijk meer moeite met ademhaleb (dat ging re snel) en zat nog steeds op uitdrogen en was grauw en wit en volgens hem een randgeval voor opname Hij ging wel even overleggen met de ka van dienst om mijn zorgen weg nemen. Ik moest het nog maar eveb aankijken en do zou dan mijn kinderarts weer bellen. Dus ik weer terug met een spugend hoestebd kind. Do ging het wel wat beter maar ze bleef nog wel erg slecht drinken. Ka zei dat ik het maar even moest aankijken nog zolng xe niet onder de 450cc op een dag kwam (zbe dronk 460-480) Vrijdag moest ik voor me zoonthe wat halen bij de ha dus die wou haar ook nog even zien. Ik heb van haat verder niks gehoord maar hdt ging zoiezo op het hoesteb en drinken na een dtuk beter met haar alleen uitdroging lag nog steeds op hrt randje. Ze wou wel haar gewicht weten. Dus ben daarna gaan wegen en ze was dus 50gr afgevallen. Niet veel maar ze was 1,5 week ook niet aangekomen dus voor mij best veel. Ze had weer overlegd mrt de ka en die zei nog steefs zolang ze niet onfrr fr 450 komt is het goed en maandag langskomen mocht ze nog zo slecht drinken word ze opgenomen voor sondevoeding. Ze heeft het weekend 20-50cc meer gedronken per dag.. Vandaag dus geweest en ze bleek toch weer 10gr te zijn afgevallen terwijl ze echt beter is. Nu dus toch nast huis met geef haar maar een extra schepje voeding per fles. Over 2 weken terug komen. Ik vind het maar vreemd. Mijn verstand zegt ik moet maar vertrouwen op hun beoordeling Maar mijn gevoel snapt het niet.. Ik voel me een beetje voor de gek gehouden. Bij mjjn zoontje kosttehet me 10 maanden voor hij medicatie kreeg die nu heel goed werkt. En werd er altijd gezegd zolang ze maar groeien is het goed. Nu doet de dst dus al 2 weken niet en valt dus af... maak ik me noi echt voor niks druk om haar gewicht? Wat ik ermee wil.. weet hdt niet. Gewoon van mr afschrijven. Btw ze is vrolijk en niet suf ofzo (was ze vorige week ook afgezien die krijsavond )
Je mag geen extra schepje geven per fles, dus geen 90/4 (etc). Dit is namelijk slecht voor de nieren. Verder ben ik veel van het moeder gevoel. Als jouw gevoel zegt dat er meer aan de hand is vraag dan een second opinion. Een keertje minder groeien hoeft geen ramp te zijn, zeker als ze ziek zijn kan dat prima. En dan is 2 weken afwachten dus geen slecht idee. Dus aan de ene kant heb je niet per definitie slecht advies gekregen, maar aan de andere kant als jouw gevoel zegt dat er meer is vind ik dat je je daar niet direct over een moet stappen. Voor reflux is slecht groeien ook geen standaard, mijn oudste dronk juist te veel en te graag en dit was in de groei te zien
Als jouw gevoel idd zegt dat er iets niet klopt, dan zou ik zeker voor een second opinion gaan! Hier heb ik hetzelfde gehad met mijn zoontje, hij dronk slechts 250/300 cc per dag en was heel veel aan het spugen, maar de artsen vonden hem er niet uitgedroogd uitzien, dus werden weer naar huis gestuurd..pas toen hij 400 gram in 1,5 week was afgevallen, werden we serieus genomen (en bleek hij echt iets medisch te hebben en moest geopereerd worden) Dus, mijn punt is dat je er zeker achteraan moet blijven gaan als je het niet vertrouwd! Sterkte!
Mijn zoontje groeide ook goed ondanks zijn reflux en die krijste daarbij 18uur op een dag. Ze zullen het wel weten. En er zal verder heus niks aan de hand zijn. Maar vind hrt xo raar dat het lijkt alsof het maar normaal is ofzo zoals het nu ging. Terwijl ik veelal andere dingen lees..
Mijn oudste huilde de hele dag en mankeerde volgens vele niets. Had kiss, reflux en kea. Mijn jongste huilde veel, minder maar wel veel. Reflux kon nog wel volgens ka, nadat ik meerdere malen per wek bij de ha had gezeten. Kea kon echt niet en mijn oudste had het waarschijnlijk ook nooit gehad, alsdus ka. Bleek toch kea te hebben en mede daardoor ook soja allergie. Je hebt 2 reacties en 2x ga voor een second opinion, luister naar je gevoel. Dus ik snap je reactie ook niet zo.