Mijn zoontje is drie weken oud en slaapt goed op de dag maar na het avond flesje rond 6en blijft hij maar huilen en stopt hier pas mee als hij bij je ligt zodra je hem even neerlegt is het gelijk weer huilen Ik weet biet meer wat ik moet doen. Heb ook nog een dochtertje can 20 maanden die ik gewoon naar bedje moet brengen enz. We hebben geluk als hij na het flesje rond 10uut wel slaapt anders slaapt hij pas na het flesje van 01.00 en dan wel gewoon in zijn bedje.
Klinkt als het beruchte huiluurtje.... valt weinig aan te doen. Het enigevwat kan is je eraan over te geven. Bij je nemen, alles binnen handbereik en de boel de boel laten. Het is gelukkig een fase! Succes
Clusteren? Klinkt heel bekend, de eerste 2-3 maanden waren bij beide kinderen de avonden een aaneenschakeling van huilen, troosten, huilen, voeden, hazenslaapjes op de arm, huilen etc tot ze rond 23u/middernacht in slaap vielen. Heel slopend... Doe je de avonden alleen? Zo niet, wissel het af met je man zodat je haar met aandacht naar bed kunt brengen. En als je het wel alleen doet: misschien wil je zoontje wel slapen in de draagdoek? Je hebt dan iig even je handen vrij voor je dochter.
Je man jullie dreumes naar bed laten brengen. Over een tijdje heb jij weer je handen vrij en kunnen jullie weer afwisselen.
Klinkt inderdaad als clusteren en is (helaas) erg normaal. Ofwel je man laten helpen, ofwel baby in de draagdoek?
Afwisselen met je man als dat kan en lekker in draagdoek of Draagzak. Ik genoot bij Mn zoontje van deze momenten want het gaat over! Hier duurde dat paar weekjes maar. Nu mis ik ze...
Ik was absoluut niet van t dragen maar voor dit soort dingen zijn ze echt fantastisch. Je kleine gewoon bij je houden, partner je andere ukkie even naar bed laten brengen. Het is een fase en het gaat echt voorbij.
Heel normaal! Zelfs onze dochter die een makkelijke baby was, had 's avonds van die uurtjes dat ze het liefst bij je wilde zijn en alleen maar hazeslaapjes deed. Nu was onze oudste wel wat ouder, dus dat maakte het misschien wel wat makkelijker, maar als wij samen thuis waren deden we allebei 1 kind en als papa er niet was dan ging baby in de draagzak of gewoon op de arm mee naar boven. Legde ik d'r daar even op het bed van d'r broer of nam de wipstoel mee naar boven als ik hem ging douchen ofzo. Je moet er even je weg in vinden, maar het komt echt wel goed, het is heel normaal gedrag voor een baby van 3 weekjes. Hier was ze ook gewoon de hele avond beneden tot het flesje van 22.00 ongeveer. Die gaven we lekker in het schemerdonker op onze slaapkamer, dan nog even een half uurtje bij ons overeind, dan lag ze vaak al te slapen en daarna lekker de wieg in en wij ook plat.
Het leed van nr 2/3/ etc... Draagdoek? In ieder geval lekker bij je pakken. Als je een partner hebt die je dochter naar bed laten brengen of met de baby kroelen. Als je alleen bent in de draagdoek en anders een beetje rechtop in de box neerleggen en dan huilt ie maar even... misschien met een lekker dekentje met jouw geur eraan erbij, dat wil ook wel eens helpen.
Pittig he! Wij hebben dat ook gehad vanaf een week of 4 tot zo'n 10 weken oud bij allebei. Vooral rond het avondeten. Sterkte en het komt goed!
Hier soms in de draagdoek, soms gewoon laten huilen. Heb nou eenmaal maar twee handen. Is een fase en wordt vanzelf beter!