Fopspeen

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Petra1980, 6 mei 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Petra1980

Petra1980 VIP lid

12 jan 2008
    5.146
    0
    0
    Accountant
    Den Haag
    Hallo allemaal,

Mijn dochtertje is vandaag 8 weken en nou heb ik een vraagje over het gebruik van de fopspeen.

Zij krijgt borstvoeding, maar ook een flesje met kunstvoeding en voor het toendienen van haar medicijnen. Met beide heeft ze geen problemen, alleen de fopspeen het lijkt wel of ze niet begrijpt wat ze hier voor moet doen. Af en toe zuigt ze er inderdaad wel een aantal keren op, maar ook heel vaak likt ze er alleen een beetje met d'r tong langs en dan valt die dus uit d'r mond. Wie heeft hier ook ervaringen mee en heeft hier misschien een oplossing voor. Nu proberen we vaak een hydrofiel luier ervoor te leggen, zodat ze de speen niet zo makkelijk uit haar mondje laat vallen, maar ja dat kan niet altijd.

Ik ben benieuwd, het is nu namelijk een full time baan om die speen in d'r mondje te houden :rolleyes: .

Veel liefs Petra

2. kruimel78

kruimel78 Lid

7 aug 2007
    48
    0
    0
    Ze hoeft toch niet per se een speen? (Je schrijft nl niet dat ze flink huilt en dat je daarom een speen geeft.)

3. ImaaN

ImaaN Actief lid

9 jun 2007
    147
    1
    0
    AmsterdaM
    helaas kan ik je niet helpen meid heb ook een kind die nix van de speen afwist
    spuugde ook steeds de speen eruit terwijl hij wel zuigbehoefte had maar wou liever aangelegd worden speen vond hij niet zo "lekker".
    heb het er maar bij neergelegd :oops:
    bij het cb gaven ze mij de tip om de speen een beetje warm te maken onder de kraan en dan proberen te geven hielp ook niet mischien dat het bij jou wel helpt?
    of je kan vitamine druppeltjes op de speen doen heeft heel even geholpen bij mijn zoon maar helaas was het voor eventjes.
    :rolleyes:

4. Ma2Be

Ma2Be Bekend lid

13 okt 2006
    994
    0
    0
    Ander speenmodel proberen?

Wij hebben hier de Difrax Combi 0-6. Die heeft weer een andere vorm, meer een tepelvorm, dan de Difrax Dental.
    Daar zijn we toe gekomen nadat ze heel veel zuigbehoefte had door krampjes, en ik niet van plan was er de hele dag naast te gaan zitten met mn pink, maar ze ook steeds de I Love mama speen uit het zwangerschapskadodoos uitspuugde.
    Ben toen naar de Kruitvat gegaan en heb 7 verschillende spenen gekocht (Bibi,MUM, Avent, Kruitvat etc etc), en alleen deze vond ze wel ´lekker´. En daar is ze nu aan vastgegroeid.
    De rest ligt in de prullie inmiddels, hebben we niks aan.

Het slechte is dat ze (van Difrax) dusonlangs het model van het Combi speentje wat aangepast hebben naar wat ronder en korter model, toen wilde ze hem eigenlijk ook niet meer, steeds uit laten vallen etc. En dan wel weer brullen dat ze het speentje terugwil. Ze begint er nu wat aan te wennen geloof ik. anders moet ik Difrax gaan bellen om een hele restpartij van het oude model op te kopen vrees ik..

Ik kan je probleem dus helemaal volgen..

(edit) PS Oh ja bedenk me nu, heb in het begin ook een spuugdoekje door het gaatje gehaald en deze vastgeklemd tussen baby en dekentje, zodat de speen als ie uit zou vallen wat minder snel weg zou raken en ze hem evt ook nog zelf terug zou kunnen happen.
    Dat hielp heeel soms. En verder hebben we heel wat trappen gelopen om weer naar boven het speentje terug te geven.. het wordt nu wel minder. Ben ook al mooi van mn zwangerschapskilo´s afgeraakt zo.

5. Petra1980

Petra1980 VIP lid

12 jan 2008
    5.146
    0
    0
    Accountant
    Den Haag
    Hai allemaal,

Alvast bedankt voor de antwoorden tot nu toe.

@kruimel78: Ik geef haar een speentje, omdat ze heel veel last heeft van krampjes en door het zuigen de krampjes vergeet of wegzuigt.

@Imaan: Ik zie het niet zitten om haar iedere keer aan te leggen, maar dat is natuurlijk voor iedereen anders. Ben blij dat jij het een prima oplossing vind.

@Ma2Be: Ik vrees dat er voor mij ook niets anders op zit dan het speentje iedere keer weer aan te geven. Ze heeft namelijk al de speen van Difrax Combi en een doekje door de speen heb ik bij een andere speen al geprobeerd en werkte wel iets. Bij de Difrax speen krijg ik geen doekje erdoor, maar ik "blokkeer" de speen nou vaak met een opgerolde hydrofiel luier.

Veel liefs Petra

6. meisje26

meisje26 Fanatiek lid

6 apr 2007
    1.797
    1
    38
    ik denk dat het gewoon een tijdje duurt voordat ze zelf weet wat ze met die speen moet doen.

7. Manuela79

Manuela79 VIP lid

7 aug 2006
    10.145
    0
    0
    Hilversum
    Bij Louise duurde het ook eventjes al ging het met de platte Aventspeen veel beter! Misschien die een tijdje proberen.

8. Calimero

Calimero Fanatiek lid

31 aug 2006
    1.901
    0
    0
    en een spuugdoekje kun je die er niet voorleggen?
    ik heb dit nooit gehad want mijn dochtertje legde vanaf dag 4 dat ze de speen kreeg haar knuisje ervoor :D
    maar mijn buren legde er altijd een spuugdoekje voor

9. Pendrag

Pendrag VIP lid

26 jul 2006
    6.458
    1
    0
    Hier werkt juist alleen de dental speen van Difrax. Misschien toch een idee om eens wat andere spenen te proberen.

10. smoekie

smoekie VIP lid

7 mrt 2006
    5.543
    1
    0
    idd kun je de speen "vastzetten" dmv een luier of iets anders, maar als ze geen "behoefte" hebben houden ze em echt niet vast dan "tuffen" ze em zo weer uit, en zit er anders niets anders op dan de speen er zelf steeds in te blijven "duwen" ...

wat je ook kunt proberen is de duim een beetje te sturen, zodat de kleine die kan pakken...

succes

gr.smoekie

11. Mowtom

Mowtom Fanatiek lid

22 aug 2006
    3.530
    0
    36
    Pedagogisch medewerkster kdv
    Omg eindhoven
    Toen Jesper krampjes had deed ik altijd van die druppeltjes van vsm op de speen. Nou je had dan spierballen nodig om die speen eruit te krijgen. Misschien helpt dat voor het sabbelen op de speen. Heb je meteen twee vliegen in een klap! En je geeft iets tegen de krampjes (homeopatisch) en ze leert op de speen te sabbelen.
    Suc6 ermee!

12. Marni

Marni Bekend lid

26 apr 2007
    770
    17
    18
    Ik gaf inderdaad ook de druppels tegen de krampjes op z'n speen, maar verder wilde hij 'm nooit (hij kreeg ook borstvoeding), met 7 maanden wilde hij opeens wel uit zichzelf.

Deel Deze Pagina