Hoi allemaal, Mijn kindje is bijna 7 maanden, maar lijkt nu langzaam toe te zijn aan 2 slaapjes. Als ik hem op de normale tijden naar bed breng is hij eigenlijk nog niet moe en na 3 kwartier al wakker. Alleen weet ik nu hoe ik dit het beste kan aanpakken. En welke tijden het dan meestal word. Hebben mensen hier ervaring mee en willen jullie deze met mij delen? Tips hoe ik dit het beste kan uitvogelen. Bedankt!
Wat zijn normale tijden bij jullie? Onze dochter slaapt idd 2x. 'smorgens rond half 8/8uur wakker. Ze gaat dan na een fles en brood om half 1 weer slapen. We maken haar dan rond 3 weer wakker als ze zelf niet wakker is geworden en dan gaat ze om half 8 weer slapen tot de volgende morgen.
Normaal sliep hij na elke fles nog zeker anderhalf uur, alleen is dat nu niet meer. Dus nu wil ik een ochtendslaapje en een middagslaapje doen. Maar hoe hoe kan ik dat dan het beste aanpakken en hoe ziet het ritme er dan uit?
Hier 2 slaapjes... Hij is 's ochtends rond 6.30/6.45 wakker en gaat dan om 8.15/8.30 weer naar bed. Hij slaapt niet meteen, meestal zo rond 8.45... Dan is hij rond 10.15/10.30 weer wakker. 's Middags rond 12.30 gaat hij weer naar bed en slaapt dan tot ongeveer 14.30, soms iets langer, soms wat korter. Daarna is hij wel om 17.30 weer moe...dan is er niks meer mee te beginnen...dus, naar bed en dan slaapt hij tot dat we hem wakker maken voor de 3e voeding, zo rond 19.30/20.00...en daarna wil hij weer meteen naar bed en slaapt binnen 5 minuten weer. We hebben best een slaapkopje, maar hij is dan 's ochtends ook wel vroeg wakker. (soms is het 6.00, maar kunnen we het door de speen nog ietsjes rekken) Ik denk dat het beter gaat als het ochtendslaapje er ooit afgaat. Dan slaapt hij 's middags wat langer, gaat 's avonds wat later naar bed en slaapt dan ook wat langer...
Ik liet hem na het onbijt wakker houden t/m fruit hapje en dan naar bedje toe. 12.00 uur uit bed t/m 14.00 uur. Miss idee....
Bij ons was het vaak dat ze na 2 uur toch wel weer moe was. Dus was ze rond 7 uur wakker dan ging ze er rond 9 uur weer in. dan sliep ze vaak wel 2 uur en dan in de middag legde ik haar er weer in vaak voor 1 a 1.5 uur. Ik keek naar de signalen van mijn dochter maar hield ook de tijd in de gaten, want waren we ergens anders dan waren de moeheidssignalen niet zo duidelijk. Het is een beetje aanvoelen en kijken naar je kindje. Daarnaast zijn kindjes van deze leeftijd na 2 uur wakker zijn eigenlijk weer toe aan slaap, maar na het middagslaapje kunnen ze het wat langer uitzingen.
ons ukkie is iets ouder (8mnd) en heeft totaal geen ritme. Op het kdv doen ze meestal de kleintjes (onder de 1 jaar) 's ochtends om 10.00 naar bed en dan in de middag om ogeveer 1400 nog een keer. Zou vooral naar je kindje proberen te kijken, als is dat soms erg moeilijk (vind ik) hier varieert het van 3 keer kort slapen tot 1x lang slapen op een dag, de nacht slaapt hij normaal altijd door van ongeveer 20-8 (soms eerder/later) scu6 ermee. ps. bij onze oudste kwam er pas ritme in toen ze 1x per dag ging slapen (na de middagboterham)