ik zag net deze site: BUMBELLO - nieuwe, hippe, voordelige, wasbare luiers die zien er wel heel handig uit. kent iemand ze?
Hoi, volgens mij zitten hier niet zo veel dames die aan wasbare luiers doen, mocht je veel ervaringen willen lezen over de verschillende soorten wasbare luiers (want er zijn er nog veeeeeeeel meer.) kun je hier even browsen. Dragen en Voeden • Toon forum - Wasbare luiers en zindelijkheid Succes!
Jawel hoor. Er is zelfs een speciaal topic van http://www.zwangerschapspagina.nl/algemene-clubs/153428-mamas-katoenen-wasbare-luiers-gebruiken.html Ik heb nog nooit van Bumbello gehoord, maar misschien iemand anders op bovenstaand topic wel.
Ja, hier wel, maar ze sloten niet zo goed aan bij mijn zoontje, waardoor hij steeds lekkage had. Hier is de Bumgenius V3 favoriet, is bijna hetzelfde als de Bumbello, maar werkt voor hem gewoon veel beter. Die koop ik altijd in Engeland, daar zijn ze stukken goedkoper dan hier, vaak ook wel aanbiedingen etc. en je betaalt net zoveel verzendkosten of soms zelfs nog minder dan als je hier in Nederland een pakketje laat versturen. Qua gebruik zijn het allebei makkelijke luiers, die eigenlijk net zo eenvoudig werken als wegwerp, het enige verschil is dat je ze moet wassen .
He? Joh, dat heb ik helemaal gemist! Nouja, niet zo raar want ik gebruik gewoon pampers, maar toch overheen gekeken.
ik heb popolini luiers, ik vind het ideaal, ik ben ze pas laat gaan gebruiken (had one size) omdat ze te iel was, dus was het meer luier dan kind haha, daarna spreidbroekje waardoor het niet kon. gebruik ze nu 2mnd ongeveer,en 1ste week si het ff wennen, maar heb nu de handigheid erin en ben bijna net zosnel klaar als met weg werp luier. voordeel hiervan vind ik, weg werp luiers vond ik vaak stinken, vooral pampers, en dit niet, wel moet je wat vaker luiers verschonen, ik doe hem om de 2 uur ong. ik gebruik ze omdat ze er eerder zindelijk van worden (al betwijfel ik het bij die van ons) en mileu vriendelijker
Ik heb die van bumbello ook gekocht, het is een nieuw model, het model waar jo79 het over heeft (die volgens haar op die andere leek) wordt nu niet meer op de site verkocht zie ik. Ik ben er erg tevreden met het nieuwe model, ze passen heel goed en mijn kindje is makkelijk 3 uur droog er mee. Voor naar de opvang gebruik in nog wel pampers (wegwerp) omdat ze daar niet anders willen. Ik vind het werk (wassen) ook erg meevallen moet ik zeggen. Bumbello verkoopt trouwens ook engelse merken die goedkoper zijn dan in Engeland, ze zijn nu met 25% korting zag ik.
Waarom wij voor wasbaar hebben gekozen is omdat je uiteindelijk goedkoper uitbent dan met wegwerp, het scheelt dat ik niet mijn halve kliko vol luiers heb zitten, ze zijn gemiddeld wat eerder zindelijk, het is beter voor het milieu en ze zien er leuk uit. Qua werk valt het reuze mee. Het zijn wel andere luiers dan ze een halve eeuw geleden gebruikten, integenstelling tot wat de meeste mensen denken. Deze is bijv. nu onderweg, ziet er toch leuk uit voor een jongetje. Voor meisjes heb je helemaal veel leuke luiers.
Hier is de keuze voor wasbaar geweest omdat - ik geen grote berg afval achter wil laten - het heel veel scheelt in de kosten - het milieuvriendelijker is - ik ze altijd in huis heb - kindjes eerder zindelijk zijn - ze zijn zo leuk!!!!!
Hier idem zoals bij Emmy en Jo79. Trouwens, Jo; welke luier is die met de vliegtuigjes??? Die is zoooooo mooi!!! Ik gebruik hier ook voornamelijk popolini one size luiers met overbroekjes van Imse Vimse maar nu heb ik enkele Itti Bitti snap in one besteld. Deze zijn er ook in héle mooie kleurtjes en zo héérlijk zacht. Snap in one is ook een stuk handiger dan all in one, naar mijn mening.
Ik sluit me hier helemaal bij aan. Hier trouwens Bamboozles. Ik bestel ze via de site van Kaatje Katoen. Maar ik heb ze in 1 groot pakket gekocht voor Sam zijn geboorte (van geboorte tot potje). Eén keer kosten aan gehad en nu niet meer (nou ja... oké... wassen natuurlijk wel ). Ik ben er heel tevreden over en zou terugkijkend nooit een andere keuze gemaakt hebben. Groetjes, Josien
Leuk hoor, als die mooie prints en modellen. Maar er is ook altijd nog de optie heel ouderwets hydrofielen te vouwen (er zijn tal van vouwmethoden te vinden op internet). Hier prima ervaringen mee! Vouwen, plasticje erover, klaar. Kosten nog weer stukken minder dan die hippe katoenen luiers
Hier ook katoenen luiers. Met Bumbello heb ik geen ervaring, maar al wel redelijk wat andere soorten uitgeprobeerd. Itti Bitti SIO vind ik het fijnst voor Milan, daarvan kan je ook alleen de inlegger vervangen, ipv de hele luier, bij een plasluier. Erg handig, want je hebt dan niet zo heel veel luiers nodig en dus ook nog minder was. En "chineesjes" zitten ook verrassend goed bij Milan, dus daar hebben we er ook heel veel van. Voor de nachten gebruiken we Bamboozles (stretch) met overbroekjes van Blueberry. En hier nog een foto, om te laten zien dat ze echt leuk zijn .
Dat is een Bambooty : Bambooty all-in-one, bamboo, quick-drying reusable nappies, real nappies, washable nappies Ik vond die met die uiltjes ook leuk, kon niet kiezen, maar mijn man vond dat hij de afgelopen weken genoeg oranje had gezien, dus zijn het de vliegtuigjes geworden ! Verder ook nog een Bumgenius V4 gekocht, die is helemaal nieuw, schijnt iets ruimer te zijn dan de V3 en die kun je ook met drukknopen nemen. We zullen zien hoe die bevalt, hij is onderweg. Ik heb ook nog bamboozles met overbroekjes, nemen heel veel op, maar hij zit momenteel in zo'n wurmfase, dat je hem amper een luier omkrijgt en dan is zo'n Bumgenius toch makkelijker. @Linda, leuke foto, hier ook zo'n koeienprint, meer had hij niet aan tijdens die hele warme dagen:
@ Elke: dankje! (Jij zit ook op D&V toch?) @ Jo79: ahh, ook al zo'n schatje! Milan liep met het warme weer idd ook vaak in enkel een luier, ziet er toch veel leuker uit zo dan met die pampers . Enne, bedankt, nu moet ik die luier met die uiltjes hebben, té leuk!
die met die koeienprint, passen die ook over de one size popolinos??? ik heb vento wraps, oftewel wit en saai (maar ze werken wel en waren niet duur) nu in de zomer vind ik de witte wel erg saai over haar jurkjes.
Hier een nieuwsgierige mama!!! Scheelt het nou echt in prijs?? En zijn jullie vanaf de geboorte de katoenen luiers aan het gebruiken of toen ze ouder waren. Ik blijf twijfelen..... wie overtuigd me!!