Wat te doen bij een ontstoken vingertje?

Discussion in 'Baby en dreumes' started by chantal26, Dec 9, 2010.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. chantal26

chantal26 Fanatiek lid

Jun 25, 2007
    4,181
    0
    36
    Een paar weekjes geleden heeft ons meisje met haar vingertje onder de deur gezeten.
    Nu hangt er nageltje er half af, alleen haar vingertje begint behoorlijk te zweren.
    Wat kan ik hier tegen doen? Of is het misschien verstandig om morgen even langs de huisarts te gaan?
    Ze heeft er behoorlijk last van.
    Ik heb haar net wel een zetpil gegeven, zal dat een beetje helpen tegen de pijn?

2. MamaMarije

MamaMarije Niet meer actief

Ik zou zeker even naar de huisarts gaan morgen met je dochtertje. Hij kan dan het beste beoordelen wat er nodig is, zeker als haar nageltje ook beschadigd is.

Normaal gesproken zou ik bij een ontstoken vinger zeggen: weken in de biotex of soda, maar goed, dat is met een dreumesje wat lastig ;) en vanwege die nagel weet ik ook niet of dat wel zo handig is...

Zetpil zal haar zeker wel wat verlichting geven, maar je moet er echt even naar laten kijken wat mij betreft!!

Succes met je meisje!

3. chantal26

chantal26 Fanatiek lid

Jun 25, 2007
    4,181
    0
    36
    Ik ben afgelopen dinsdag al naar de HA geweest met haar voor iets anders.
    Maar ik had haar vingertje toen ook al laten zien, maar toen was het nog niet zo rood en dik, en vanmiddag viel het ook wel mee, maar net was ze even wakker geworden en toen zag ik ineens dat haar vinger wel heel dik en rood was.
    Alleen het topje dan.
    Ik ga morgen maar eventjes langs de dokter.

4. MamaMarije

Ik bedoelde het ook niet naar hoor :)!
    Het kan soms snel gaan, zeker met die kleine garnalenvingertjes. Zat er ook nog iets van een open wondje op haar vingertje? Misschien is er daardoor nog iets binnengekomen of is er wat vuiligheid in achtergebleven, je weet het maar nooit natuurlijk.

Gewoon morgen ff langs idd!

5. chantal26

chantal26 Fanatiek lid

Jun 25, 2007
    4,181
    0
    36
    Gaf ik jou het idee in mijn berichtje dat ik jou reactie naar vondt? dat was dan helemaal niet mijn bedoeling :)
    Want ik ben juist blij met de tips die ik krijg.
    Ja ik zie nu ook dat het snel kan gaan, want toen ik haar naar bed bracht was er nog niet zo heel veel aan de hand.
    Ik ga morgen zeker terug naar de dokter, want dit is echt wel zielig :(
    Ik vindt het vreselijk als ons meisje pijn heeft, die kleintjes kunnen het ook niet aangeven he.
    Gelukkig is ze na haar zetpil wel weer in slaap gevallen.

6. MamaMarije

ow, hahaha, zo zie je maar hoe een 'droog' stukje tekst anders geïnterpreteerd kan worden door iemand anders :D

Nou ja... anyway... conclusie blijft: idd HA-bezoekje!

En het is idd echt niet leuk als ze pijn hebben, dat gaat recht door je hart heen! Blegh... gelukkig heeft de zetpil geholpen en slaapt ze nu lekker. Desnoods gewoon weer eentje geven als ze vannacht er weer wakker van wordt hoor! Zeker ontstekingen kunnen 's nachts heel erg 'opvliegen' zeg maar... is niet fijn voor je kleine meid!

Ik hoop dat de huisarts wat voor je kan betekenen morgen, wellicht een antibiotica-kuurtje ofzo... met een beetje geluk is ze er dan snel vanaf!

7. nense

nense Fanatiek lid

Apr 14, 2008
    1,358
    0
    36
    Female
    Gelderland
    Ik zou morgen idd even naar de huisarts gaan nu haar vingertje zo snel verandert, het nageltje los zit en ze aangeeft er pijn aan te hebben.

8. chantal26

chantal26 Fanatiek lid

Jun 25, 2007
    4,181
    0
    36
    Ja lang leven de internet :D

9. chantal26

chantal26 Fanatiek lid

Jun 25, 2007
    4,181
    0
    36
    Nou gelukkig heeft ons meisje goed geslapen, ze slaapt nog steeds :). Ik heb net nog even gekeken naar haar vingertje, maar het ziet er niet echt geweldig uit. Ik heb om 10:40 uur een afspraak bij de Ha. We hebben alleen een invaller maar die schijnt niet aardig te zijn.

10. MamaMarije

Hey!

Fijn dat je meisje goed geslapen heeft! dat scheelt al een hoop. Blijkbaar heeft de zetpil goed geholpen!

Ben benieuwd wat de HA te melden heeft! En ach... dat het een hork is, wil niet altijd zeggen dat ie niet kundig is, dat denk ik dan maar altijd. Gewoon goed benadrukken dat het sinds een dag ineens heel erg veranderd is en dat ze er erg veel last van heeft, dan kan ie er niet omheen, toch?

Succes! Laat je even weten wat hij gezegd heeft?

11. jada08

jada08 VIP lid

Jan 14, 2009
    7,567
    332
    83
    Weken in soda of naar de huisarts. Kan zijn dat hij/zij er dan een beetje in snijden zodat de troep eruit kan.

soda heeft bij ons overigens goed geholpen.

12. chantal26

chantal26 Fanatiek lid

Jun 25, 2007
    4,181
    0
    36
    Nou ik ben vandaag even bij de HA geweest.
    Hij kon er niet heel veel aan doen, de nagel moet er eerst zelf afvallen en dan moet het vanzelf genezen.
    Ze heeft wel een zalfje gekregen, maar dat heeft weinig zin, dat vingertje doet ze de hele tijd in haar mondje.
    We wachten maar af, en anders ga ik maandag gewoon terug.

Share This Page