Fopspeentjes HEMA en Kruidvat eigen merk

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door Fleems, 11 nov 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Fleems

Fleems Actief lid

31 mei 2011
    234
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo dames,

Weet iemand misschien of de fopspeentjes van HEMA en Kruidvat eigen merk BPA vrij zijn?

Liefs...

2. Fleems

Fleems Actief lid

31 mei 2011
    234
    0
    0
    NULL
    NULL
    Niemand? :(

3. Manuk

Manuk Fanatiek lid

19 okt 2010
    2.751
    62
    48
    Vrouw
    Groningen
    Is verplicht nu toch in Nederland?

4. Fleems

Fleems Actief lid

31 mei 2011
    234
    0
    0
    NULL
    NULL
    Bedankt voor je reactie.
    Ja volgens mij wel.. maar er staat vaak op verpakkingen iets van 0% BPA ofzo.. en bij die merken niet.. Ik heb ook geen idee hoe streng ze daarin zijn.

5. Fleems

Fleems Actief lid

31 mei 2011
    234
    0
    0
    NULL
    NULL
    En nu vind ik net dit:

Thursday December 2, 2010
    Vanaf 1 maart 2011 mogen fabrikanten geen Bisphenol A meer verwerken in flesjes en vanaf 1 juni 2011 mogen de flesjes waar BPA in zit ook niet meer worden verkocht. Het verbod geldt alleen voor flesjes en niet voor fopspenen.

6. wonderteam

wonderteam Niet meer actief

Bpa is alleen nog maar verboden in babyflessen.
    Volgens mij heeft alleen bibi bpa-vrije speentjes tot nu toe.

7. Manuk

Manuk Fanatiek lid

19 okt 2010
    2.751
    62
    48
    Vrouw
    Groningen
    Oké, wist ik ook niet. Ik heb dan ook alleen maar difrax, andere wil Julia niet, dus heb me er dan ook niet verder in verdiept

8. Fleems

Fleems Actief lid

31 mei 2011
    234
    0
    0
    NULL
    NULL
    Jeetje wel vreemd hoor dat ze dan in fopspeentjes wel BPA toestaan. Ik dacht dat Difrax fopspeentjes ook BPA vrij zijn.. weet ik echter niet zeker. L. heeft altijd Bibi speentjes, maar wil misschien ook wel eens die van HEMA og Kruidvat proberen... Maar vind het niet zo'n prettig idee dat ze dan een speentje met een schadelijke stof heeft. Op google kon ik er ook al niks over vinden :O

9. Manuk

Manuk Fanatiek lid

19 okt 2010
    2.751
    62
    48
    Vrouw
    Groningen
    Dan zou ik t gewoon bij de bibi spenen houden hoor. Andees blijft t in je hoofd rond spoken van die bpa

10. denise89

denise89 Bekend lid

22 dec 2010
    820
    1
    16
    partime baan
    is het niet dat die bpa verboden is in flessen omdat tegenwoordig iedereen de flessen opwarmen in de magnetron waardoor die stoffen vrij komen???
    een speen doe je niet in de magnetron.

echter nog geen fijn idee natuurlijk.

11. Myrthe

Myrthe Niet meer actief

Je hebt van die magnetronsteralisators toch daar doe ik af en toe ook een speen in om te steriliseren.

12. Manuk

Manuk Fanatiek lid

19 okt 2010
    2.751
    62
    48
    Vrouw
    Groningen
    ik steriliseer de spenen ook in de magnetron sterilisator.. Dus dan wordt t ook op hoge temperatuur verwarmd

13. MamaPrincess

MamaPrincess Actief lid

16 mei 2011
    157
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik heb er eigenlijk nooit over nagedacht! Dus heb net even wikipedia geraadpleegt en ben nogal geschokt wat daar allemaal staat!! Vooral de zin met dat iedereen in de westerse wereld het bpa in bloed en urine terug te vinden is! :-o
    Ik gebruik zelf de difrax speentjes! Heb eerder de bibi spenen gebruikt totdat mijn dochter die helemaal in haar mond stopte in bijna stikte!

14. Viooltje

Viooltje Actief lid

17 mei 2011
    479
    0
    0
    NULL
    NULL
    Nuby Natural Touch heeft alles bpa vrij.

Lijkt me trouwens wel dat de bekende merken dat nu allemaal wel zijn, maar dat weet ik niet.

15. wonderteam

wonderteam Niet meer actief

Heb vandaag even op mijn werk gekeken,maar de difraxfopspenen Zijn ook bpa-vrij.

16. red88

red88 VIP lid

3 dec 2008
    13.137
    0
    0
    Hier om die reden alleen merk speentjes. Hier vanaf het begin Bibi.

17. Fleems

Fleems Actief lid

31 mei 2011
    234
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ja ik hou het dan maar ook bij de Bibi speentjes. Belachelijk dat het nog in fopspeentjes gebruikt mag worden. Bijna iedereen Steriliseert ze, dus bereiken ze hoge temperaturen idd. BPA schijnt het hormoonhuishouden in de war te kunnen brengen, en daardoor zouden mensen verminderd vruchtbaar kunnen worden. Er zijn zoveel mensen die zo hard moeten vechten om hun kinderwens te vervullen, dat ik me soms afvraag of BPA daar niet aan bijgedragen heeft. Aangezien iedereen die vroeger uit een fles heeft gedronken en/of een fopspeen heeft gehad veelvuldig met BPA in aanraking is gekomen... Vertrouw dat stofje voor geen meter!

18. Lyso

Lyso Fanatiek lid

3 jul 2009
    1.081
    2
    36
    hmm, ik dacht steeds dat het wel meeviel, maar heb me dus vergist! lekker dan.... iemand enig idee hoe je ziet of er bpa in de fles of speen verwerkt zit? fop is van bibi, dus dat scheelt alvast! spenen gaan toch weg een dezer dagen, maar was van plan de flessen te bewaren voor een volgende....

19. Fleems

Fleems Actief lid

31 mei 2011
    234
    0
    0
    NULL
    NULL
    Meestal staat er iets op van 0 % BPA ofzo.. en de flesjes die nu in de winkel te koop zijn bevatten sowieso geen BPA, omdat dit nu verboden is. In de fopspeentjes mag het wel gebruikt worden. Maar Bibi, Difrax en avent zijn BPA vrij..

20. zj84

zj84 Fanatiek lid

16 jan 2010
    1.163
    0
    0
    NULL
    NULL
    Mam spenen zijn ook bpa vrij zijn te krijgen bij kruidvat, zijn heel fijn.

Deel Deze Pagina