koorts stuipen en angst

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door cindy404, 7 nov 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. cindy404

cindy404 Lid

14 aug 2014
    13
    0
    1
    NULL
    NULL
    Vorige week heeft onze dochter een koorts stuip gehad! Ze was al niet zo lekker snachts werd ze huilend wakker en besloten om haar lekker bij ons neer te leggen een uur later begint ze enorm te schokken haar ogen te draaien en konden totaal geen contact krijgen. We hebben direct de ambulance gebeld en deze was er dan ook snel omdat ze afwezig bleef besloten ze om haar naar het ziekenhuis te brengen hier kreeg ze opnieuw een stuip en hebben ze drie keer medicijnen moeten geven voordat ze weer bijkwam. Ik ben hier zo ontzettend van geschrokken en vraag me dan ook continu af wat als ze niet bij ons in bed had gelegen? Ik slaap nu ook slecht omdat ik bang ben dat ik haar niet hoor als er weer wat gebeurd we hebben inmiddels een babyfoon met camera maar het stelt me niet gerust! Heeft iemand soort gelijks meegemaakt en hoe ben je hiermee omgegaan ???

2. nellebelle

nellebelle Actief lid

8 sep 2014
    218
    0
    0
    o wat eng, dat zal verschieten geweest zijn! hopelijk kun je het snel een plaatsje geven. hier is het nog niet gebeurd maar ik heb er wel steeds schrik voor, vroeg het me gisteren nog af wat ze tegenwoordig zeggen om te doen als je kindje een koorts stuip heeft, het koude badje blijkt achterhaald. ik zou dus ook de ambulanse bellen...

ik lees nog verder me

3. Bailief

Bailief Niet meer actief

Wat ontzettend naar...

Wij hebben bijna hetzelfde meegemaakt. Dochter lag bij mij op de bank omdat ze niet lekker was, kreeg een stuip op dezelfde manier als jouw dochter. Ook ik heb de ambulance gebeld. Toen zij er waren gaf dochter vreselijk over dus besloten haar mee te nemen naar het ziekenhuis. De kinderarts keek haar na, gaf ons een recept mee voor stesolid (hebben jullie neem ik aan ook?) die wij gingen ophalen in de ziekenhuis apotheek. Daar kreeg ze weer een stuip. Ze heeft zuurstof nodig gehad om bij te kunnen komen. Duurde een eeuwigheid leek het. Ze is een nacht opgenomen geweest maar dat wees verder niks uit ofzo.

Dit is afgelopen juli gebeurd. Ik heb tot voor kort veel angst gehad voor nog een stuip als ze weer niet lekker is. Maar deze angst wordt echt minder. Het heeft tijd nodig

Sterkte!

4. Bailief

Bailief Niet meer actief

Oh ik lees nu over het koude badje, doe dat nooit! Je mag je kind alleen koelen met lauw water zei de 112 telefoniste tegen mij. Dit heeft een goede reden maar ik weet hem eerlijk gezegd niet meer. Iets met de bloedvaten geloof ik.

Offtopic.. Nellebelle: ik lees dat jullie dit nog nooit hebben meegemaakt maar je bent er wel bang voor? Lang niet elk kindje krijgt het he!

5. charliebradbury

charliebradbury Bekend lid

14 okt 2013
    986
    54
    28
    Schrikken he?

Onze zoon heft het ook gehad, gelukkig waren we al bij de huisartsenpost toen hij het kreeg.
    Ze kregen hem alleen niet bij, hij heeft bij de huisartsenpost toen medicijnen gehad en later op de kinderafdeling ook nog een keer.
    Helaas hielp dit niet en moest hij een infuus en zuurstof hij kwam pas naar een uur bij...pffff het langste uur van mijn leven!!!!
    En wat was ik blij dat we al bij de huisartsenpost waren!
    Bij onze zoon is toen ook vanalles getest maar niets uitgekomen.
    Wij hebben toen een recept meegkregen voor medicatie voor de koortsstuip.
    En we moeten altijd 112 bellen als het weer gebeurt omdat het bij hem zolang duurde.
    De eerste tijd was ik ook bang net als jij dat het weer kwam, op een gegeven moment slijt het wel.
    Wel ben ik nog steeds angstig als hij koorts heeft....

Heel veel sterkte

Knuffel charlie

6. XmoonlightX

XmoonlightX Niet meer actief

heb zelf ook vroeger koortstuipen gehad. Volgens mij lag ik bij mijn moeder in bed , als ik ziek was.
    De laatste op mijn 18e gehad, maar ben nog steeds alert. Zodra ik iets verhoging heb, gaat er paracetamol in

Sterkte meid! Als de kleine altijd bij koorts stuipen heeft, kan je evt een speciaal apparaat voor kopen dat er alarm af gaat. Wordt ook bij epilepsie gebruikt

7. cindy404

cindy404 Lid

14 aug 2014
    13
    0
    1
    NULL
    NULL
    Ja verschrikkelijk he ook hier aan het zuurstof en infuus. Wij hebben diazepam in vloeistof meegekregen mocht het nog een keer gebeuren! Maar de angst zit er nog flink in en het heeft indd tijd nodig maar wat een stress ik hoop dat het bij 1 keer blijft

8. X11

X11 Fanatiek lid

8 jul 2015
    1.768
    1
    0
    Hier ook zoiets gehad met ook ambulance erbij. We zijn ons rot geschrokken toen en koorts was daarna gewoon standaard om de 6 uur paracetamol.
    Hier was het gelukkig eenmalig, daarna nooit meer gebeurd, ook niet als koorts 's nachts op kwam zetten en we dan dus geen zetpil hadden gegeven.
    Lijkt me niet meer dan logisch dat je schrikt. Bij ziek-zijn namen we ze vaak bij ons, voelde wel zo veilig.

Deel Deze Pagina