Hey allemaal, Ik ben nu 5 weken en 1 dag zwanger via ivf, nu moet ik van het VU stoppen met de utrogestan? Ik lees juist heel veel verhalen van mensen die door moesten gaan tot 12 weken en dat ze moesten afbouwen. Ik moet gewoon stoppen volgens het VU?? Ik durf echt niet te stoppen, zeker niet met al die miskramen in mijn verleden, ik snap het verschil in advies tussen verschillende ziekenhuizen ook niet? Ik heb nu nog voor 2 dagen utro, maar daarna heb ik ook niet meer dus kan niet langer door gaan Hoe ging dat bij jullie? En wat zeggen jullie ziekenhuizen?
Ik moest ook doorgebruiken tot 12 weken zw'schap. Echter omdat ik zwanger ben van een tweeling en je progesteron dan zelf al zo deelt ben ik met 10 weken gestopt. Mede vanwege de misselijkheid die toen verdween. Ik heb echter geen miskraam verleden en jij wel dus ik zou het gewoon doorgebruiken. Wannneer je het gewoon vraagt kan een arts niet weigeren toch?
Ik zat ook bij het VU en moest dus ook stoppen. Ik vond het heel moeilijk inderdaad. Ik had nog iets meer over dus heb een klein beetje afgebouwd... Voelde iets beter. Zoals je ziet is het goed gegaan! Ik heb wel een drupje bloed verloren na de laatste, dat schijnt wel te kunnen, dat je niet schrikt! Ik heb geen ervaring met miskramen gelukkig, maar kan me voorstellendat je het daardoor spannender vind. Ik heb nog contact gehad me een arts uit Gent, zij gaf aan dat niet bewezen is dat utro langer gebruiken effectief is, waarom ze het daar dan wel vaak doen weet ik niet... Ik dek dat het VU je niet zo maar laat stoppen, zij willen ook de beste kansen alleen al voor de beste cijfers . Maar I know the feeling! Succes! Ennuh, Gefeliciteerd, wat een super goed nieuws!!!
Je kunt trouwens wel ergens utro kopen op internet voor veel geld, ik heb het niet gedaan. Oja de artsen kunnen het wel weigeren hoor, zou toch raar zijn als ze je gewoon medicijnen voorschrijven als jij het wilt... Ze doen het alleen als er een meerwaarde is natuurlijk!
Wat vreemd, wat een verschillen dan? Lusvi, tot hoe lang hebben ze bij jou gezegd door te gaan dan? Ik ga iig zo om 11 uur even bellen.. Pfff, het idee dat ik bloed ga verliezen daarna... ik word nu al gek!
Anders misschien vragen aan je huisarts? Aks je uitkegd dat je anders bang vent voor een mk wil die je misschien ook wel helpen.
Zou gewoon even bellen naar zkh en je onzekerheid uitten. Hier vinden ze het fijn te weten als je ergens mee zit omdat spanningen ook niet goed zijn. Ik heb na icsi "maar" 2 weken gehad en moest toen ook gelijk stoppen zonder afbouwen (wat ik begrijp is afbouwen meer bij vrouwen die heel lang gebruiken) ik vond ook heel eng hoor. Maar ik heb geen bloed verloren en ben nog zwanger Succes ermee
Ja, ik kan om 11 uur bellen dus dat ga ik doen.. Ik ga ook nog eens over 10 dagen trouwen in het buitenland... Ik zou iig door willen gaan tot ik terug ben, dan heb ik ook een echo..
Ik zou het gewoon proberen inderdaad, wie weet willen ze wel meewerken, zeker gezien je miskramen... Het was 1 stipje roze bloed hoor, kon ook komen door het inbrengen van de laatste utro natuurlijk... (maar goed, ik schrok er wel erg van toch). Wat leuk dat je gaat trouwen! Geniet er van!
Nou, heb net gebeld naar het VU... ik krijg geen extra utrogestan. Zij zeggen dat het geen toegevoegde waarde heeft... Dat je lichaam het zelf aanmaakt en dat het ook geen miskraam helpt voorkomen... dus.. Bah, voel me er niet goed bij..
ik moest stoppen na de positieve test. Vond het ook erg moeilijk. Had ook nog wat over, dus kon tot 7 wkn door gaan. Bij mij is het ook allemaal goed gegaan.
Ik mocht stoppen, maar durfde het niet. Ben bij beide zwangerschappen door gegaan tot de 13 weken. Vanaf een week of 12 neemt de placenta de productie normaliter volledig over en heeft het echt geen zin meer. Mocht je geen recept krijgen dan kun je ze ook (legaal!) online bestellen bij dokter.nl. Kost net iets minder dan een euro per bol. Ik deed overigens maar 3 bollen per dag.
Bedankt voor de berichtjes, ik kan van iemand 2 doosjes krijgen.. Denk dat ik iig door ga tot na mijn bruiloft... 16 juni heb ik een echo met 8 weken, misschien dat ik dan durf te stoppen.. Maar misschien kan ik nu terug gaan naar 3 bollen per dag idd..
Ik mocht op de testdatum stoppen (twee weken na de tp). Ik hoefde het niet af te bouwen, hoefde er ook niet mee door te gaan in geval van zwangerschap. Je lichaam maakt zelf progesteron aan als je zwanger bent. In principe heeft het geen meerwaarde, als alles naar behoren werkt.
Ik mocht van Gent echt niet stoppen tot ik de 12 Weken bereikt had. Was ze heel stellig in. Ivm missed abortions.
Ze hebben hier geen einddatum gezegd. Heb weer 3 doosjes meegekregen, en moet nu 3maal daags 1 bolletje inbrengen ipv de 2 per keer..
@Anne: ik heb ze helaas niets meer, anders had ik ze met liefde willen opsturen. Maar normaliter als je het overdag besteld heb je het de volgende dag of de dag erna in huis. Dus misschien ben je nog op tijd als je meteen besteld? Wat betreft het "gevaar" van stoppen. Volgens mij kan het normaliter echt geen kwaad hoor. Alleen als het gele lichaam beschadigd is, is het echt nodig om de bollen te gebruiken, omdat het dan niet genoeg progesteron kan aanmaken. Maar bij een gezond geel lichaam heeft het eigenlijk geen nut (behalve voor je gevoel misschien ).
TwoBoys Utrogestan kan nooit een miskraam tegenhouden, zeker geen missed abortions. Een miskraam ontstaat meestal doordat er een aanlegfout in de chromosomen zit en dat is niet op te lossen door progesteron te nemen. Als dat fout zit, gaat het definitief mis. In mijn ogen zou je het afstoten er juist mee tegenhouden als het niet goed zit. Utrogestan heeft alleen meerwaarde als je lichaam niet genoeg progesteron aanmaakt.
Ik moest bij de verse IVF's altijd stoppen na een aantal weken en bij de cryo's tot 12 weken. Het licht er aan of je zelf een geel lichaam hebt, en bij de cryo's in een kunstmatige cyclus is dat niet en bij een verse IVF wel, ik denk dat daarin het verschil zit.