Daar heb je helemaal gelijk in maar wat ik er vaak zo lelijk aan vind dat het plastic helemaal verkleurd is. Maar goed ik rij in een Ka en dat had ik echt NOOIT gedacht maar ik heb wel een gepimte uitvoering met lederen bekleding enz ben er helemaal weg van en zou die met de grijze bumpers ook nooit van mijn man gekregen hebben Als hij iets niet mooi vind haha mannen Maar het zijn echt leuke vrouwen auto's!
de mijne zijn gelukkig nog helemaal mooi. Hoop dat het nogf lang zo blijft. Ik ben er zo blij mee he, ik rij zelf nogal pittig en met zo'n licht autootje kan je zo lekker wegscheuren bij een stoplicht enz. Heerlijk als we bv uit het werk bij mn moeder gaan eten en dan dus met 2 auto's zijn en ik vriendlief in zn stoere renault megane het snot voor zn ogen rijd. Super!!!!!!!
idd de mijne ook, dat ding weegt niks. Zo ik ga maar eens slapen. Als mensen nog willen weten hoe leuk een ford ka is, morgenavond ben ik weer online
De garage zei tegen mij ook dat ie helemaal goed was. Maar de draagbalk (onder je auto, wat je dus niet zomaar kunt zien) begon al helemaal te roesten. En dat ding was nog geen 6 jaar oud!!! en altijd goed onderhouden. Maar moet wel zeggen...hij rijdt verder prima, maar echt jammer van de roest.
Laat mij maar eens met je racen bij een verkeerslicht en dat ze roesten is zelfs bewezen door Ford zelf
ik ook een ford ka (wel met meegespoten bumpers, vind ik mooier ) en zeeeer tevreden mee geen roest, rijd heerlijk en kofferbak is ruimer dan je denkt! de mijne komt uit 09-2007
Ik heb nu bijna vier jaar een ford KA uit 1998, en ik ben gek op mijn autootje.. Alleen...... Bijna alle negatieve verhalen die ik erover gelezen heb zijn waar Mijn auto valt bijna van de roest uit elkaar, alleen al aan de buitenkant, dus wie weet hoe verrot die aan de binnenkant is Ik heb ieder jaar alleen met apk al torenhoge rekeningen, daarnaast nog dingen die buiten de keuring om kapot gaan, wat tot nu toe ook nog ieder jaar het geval is.. Mijn centrale deurvergrendeling is kapot, waardoor ik mijn auto alleen aan de passagierskant van het slot kan halen.. ( 1 keer kreeg ik hem helemaal niet meer van het slot, en ben ik met mijn 37 weken zwangere buik door de kofferbak gekropen om hem van de binnenkant open te maken) Wat nu ook niet meer gaat aangezien het slot van de kofferbak het nu ook begeven heeft, en deze helemaal stuk is.. Als mijn ukkie in de maxicosi achterin zit, en de wandelwagen ligt op mijn voorstoel aangezien de kofferbak niet meer gebruikt kan worden, dan kan er dus niemand meer bij in de auto.. Het is dus echt alleen voor mij en mn kleintje.. Maar de sloten (waar ik meer KA rijders over gehoord heb, net zoals over de roest) heb ik nog niet laten maken omdat er telkens zoveel aan mankeert, dat ik al kosten genoeg heb aan mn kaatje, en dit nou niet echt een gevaarlijk mankement is.. Meer irritant Maar goed, ik ben nou eenmaal een raar wijf, en ondanks al het bovenstaande (en nog meer) ben ik heel erg gehecht aan mijn kleine gele monster.. Ik zeg ook altijd tegen mijn vriend dat niemand na mij deze auto mag, ik hem helemaal af wil rijden, tot ie naar de sloop kan.. Tsja schat, antwoordt ie dan, dat duurt vast niet zo heel lang meer
Haha....volgens mijn collega is hij altijd prima door de apk gekomen, maar door alle verhalen neem ik dit niet zomaar voor zoete koek aan. Een ding scheelt alleen wel, het is natuurlijk een 2e auto, mocht er ooit wat mee zijn, dan zit ik niet meteen zonder. Het zal alleen wel wennen zijn met rijden omdat onze gezinsauto een kia sorento is.... Een hele fijne wagen om mee te rijden maar zooooooo duur in zn maandelijkse lasten, alleen al voor de wegenbelasting betalen we 85,00. Helaas was wegdoen ook geen optie meer omdat ze tegenwoordig bij de garage maar zo;n 5500,- voor dit ding geven.
ik heb ook een ford ka uit 2000 en is een prima auto! Nog geen roest te bekennen! hij is wel altijd goed onderhouden geweest! heb trouwens zonder mee gekleurde bumper want dat vind ik lelijk! (de mijne is blauw met zwarte bumper die niet verkleurd is)
Nou mn collega heeft vandaag gebeld en omdat ze mij de auto wel gunnen en hun eigenlijk het geld niet nodig hebben mag ik hem hebben voor 1750,- Ik heb met haar afgesproken dat voordat ik definitief ja zeg...de auto eerst laat nakijken bij de garage! Volgende week woensdag ga ik eerst kijken hoe de auto er precies uitziet en ga ik er even in rijden. Ben benieuwd! en het wordt dus vervolgd.
@Made, kijk vooral naar roest bij de draagbalk. Roest bij rond het punt waar de achterruiterwisser vast zit aan de kofferbak, en bij de tankdop.
Ik heb een Ford Ka uit 2000 3 mnd. geleden gekocht. Hij bleek behoorlijk te roesten aan de onderkant op de dorpels. Heb hem laten lassen en opnieuw laten spuiten. Kosten : 600 euro. Nu is hij in topconditie. Dus let goed op roest!!!
Voor een paar 100 is het heel mooi op te knappen en je hebt daar geen andere auto voor... zo zie ik het dan Een andere 2e hands mankeert 80% van de tijd ook wel weer wat aan wat veel geld kost want daarom ruilt iemand zijn auto meestal in (uitzonderingen daar gelaten)