Ik maak een lijstje met producten die baby straks nodig zal hebben. Qua merk zal het Alverde of Weleda worden. Lavera kan ook, maar ik hoorde veel goeds over Alverde: ruikt lekker, bio en niet erg duur. Minpuntjr is dat ik het alleen online kan bestellen via amazon per 3-4stuks in verpakking. Hier heb ik lijstje en ik hoor graag of alles echt nodig is en hoelang doen jullie met 1 verpakking? Ik spreek ook geen duits - baby shampoo en waslotion Alverde - baby huid en badolie alverde - baby pflegecreme ( wat is dat?) - baby wind en wetterbalsem ( wat is dat?) - billendoekjes - welke merk goed is? - sudocream of bepathen of iets anders? Welke merk dan? - iets anders nodig? Ps: zwitsal wil ik hier niet horen hoor- dat merk hoort verboden te worden..,
Pflegecreme = verzorgingcreme, ik denk vooral voor de billetjes en bv smetplekjes. Hoewel... misschien eerder gewoon bodylotion? Wettercreme = voor bij guur weer, hier noemen ze het vaak 'weer- en windbalsem', beschermt tegen schrale wangetjes bv. Hier werkt sudocreme goed, bepanthen gebruikte ik tegen tepelkloven en verder ben ik erg tevreden over de billenbalsem van Weleda. Billendoekjes gebruik ik niet, dus geen verstand van.
Iets om je baby mee te wassen, eventueel badolie en iets om hem/haar lekker mee in te smeren. Haartjes kun je in het begin ook wel wassen met wasgel. En ik heb wel Zwitsal. En AH, Etos, Kruidvat en van bepaalde producten Weleda (weer- en windbalsem bijvoorbeeld). Billendoekjes heb ik altijd van Pampers (Sensitive). Maar kan natuurlijk dat je kindje er niet tegen kan, dus niet te veel voorraad halen. Zelfde geld voor Sudocrème of Bepanthen, bij de één werkt het één goed, bij de ander het ander. Ik heb altijd beide in huis: Sudocrème voor de billen en eventuele smetplekjes, Bepanthen voor schrale plekjes en bij mezelf bij tepelkloven. Maar er zijn ook genoeg kinderen waar Bepanthen beter werkt bij luieruitslag.
Melanie - het is erg slechte product wat aleen drijft aan reclame wat ze maken. Geen natuurproduct en ik horde van vele vele mensrn dan baby'a allergie en andere dingen van overhouden. Ik zal nooit zo product bijmijzelf gebruiken laat staan bij mijn baby. Maar het is mijn persoonlijke mening naar veel geleez en gehoor ervan. Ik wil de kans niet hebben of maken of vergroten bij mijn baby..
Oké dat wist ik niet. Heb het bij zoonlief altijd gebruikt + Natusan en hij heeft nooit uitslag gehad. Nu heb ik ook alles van zwitsal,mocht ze uitslag krijgen is het zo de deur uit
Als ze pasgeboren zijn hou ik het echt minimaal, dat heb ik wel geleerd na mijn eerste dochter. Het hangt ook van je baby af natuurlijk, maargoed. Wat ik nu in huis heb is: - Haver Zemelen en panty kousen Klinkt heel raar en ouderwets maar mijn dochtertjes huidje was verschrikkelijk droog en zeep maakte het alleen maar erger dus ik waste haar met zemelen. Ze kreeg er een super mooi huidje van. Bij deze tweede begin ik er gewoon meteen mee dus. - Kamille thee Voor een ontstoken oogje en ook fijn om het neusje mee schoon te maken, of de billetjes na een plakpoepluier. Ik dompelde watten er altijd in en gebruikte die dan zo met kamille thee. Ook fijn om je hechtingen mee te spoelen trouwens, ik kan het deze keer niet missen! - Een badzeep voor gevoelige huid voor als je echt even goed moet schoonmaken. - Sudo crem - Bepanthen - Talk poeder Word soms afgeraden ivbm verstuiven enzo maar ik vond het heel fijn bij mijn dochtertje om te gebruiken en kan nogsteeds niet zonder. - Olie Eventueel... maar ik vond het niet fijn. Gebruik het pas sinds mijn dochter 16 maanden is eigenlijk. Voor de rest gebruikte ik niks en dus deze keer ookniet. Het is een beetje kijken wat voor jou kindje het beste werkt en dat kan je vantevoren eigenlijk niet echt weten. Ik zou dus zeggen koop de minimale dingen en maak het niet TE duur, let er vooral op dat je Sensitive neemt of parfum vrij. Ik heb bij mijn eerste echt handen vol geld uit gegeven aan dingen die ik uiteindelijk nooit heb gebruikt, ze staan er nog. Laat je ookniet te erg verleiden door lekkere luchtjes en etc. Een baby heeft dat in het begin echt niet nodig en vaak is het ook nog helemaal niet fijn voor ze als ze net geboren zijn.
Ik gebruik billendoekjes van Huggies Sensitive, zijn lekker vochtig dus smerige billetjes kun je daardoor goed schoon maken, bij de action word het voor rond 1,- euro per pak verkocht. Verder gebruik ik wel Zwitsal producten, mijn baby heeft geen allergie hiervoor. Sudocream en Bepathen heb ik in huis maar niet nodig, Bepathen gebruikte ik in de eerste weken na de bevalling voor mijn tepels om kloven te voorkomen. Talkpoeder gebruik ik niet, ook niet nodig voor mijn kindje.
Kun je eens beschrijven HOE dat je dit dan gebruikt? Ik heb zelf als baby/kind erge eczeem gehad en ben ook niet van plan om Zwitzal etc te gaan gebruiken. Ik heb al wel gekeken naar producten van Weleda. Hopelijk gaan mensen mij geen Zwitsal dingetjes cadeau doen (is toch een hype bij mensen). Ikzelf krijg de kriebels bij Zwitsal, maar heb ook echt een moeilijke huid.
Toen mijn dochter dus die hele droge huid/eczeem had heb ik werkelijk alles geprobeert tot ik die Haver zemelen ontdekte. Hoe ik het gebruik: Je koopt van die goedkopte panty kousen bij bijv de hema. Daar doe je zoeen 4 eetlepeltjes Haver zemelen (let op dat je haver zemelen hebt en niet gewone zemelen) in, leg er een losse knoop in zodat je de panty kan hergebruiken mits je dit wilt. Leg dit een paar minuten in een kopje heel heet of kokent water terwijl je het badje klaarmaakt. Dan pak je het balletje haverzemelen en knijp je het uit in het badje tot het mooi witgekleurd is van de zemelen. Het balletje Zemelen laat je gewoon erin hangen als een theezakje en dan doe jeje kindje in bad. Tijdens het in bad doen knijp je afentoe in het balletje Zemelen, er komt dan een soort slijm vanaf hiermee smeer jeje kindje in net als dat je het zou wassen met zeep. Het is echt heel heel fijn om je kindje op deze vrij 'natuurlijke' manier te wassen en ze krijgen er zoeen mooi huidje van. Wat ik zelfs ook wel eens deed was als ze dan afgedroogt was haar insmeren met het 'slijm' als een soort lotion en het trekt ook erg snel in. Geloof me het doet wonderen en het ruikt nog heel grappig licht zoetig ook.
Ik gebruik wel alles van Zwitsal en zoonlief heeft gelukkig nergens last van. Ik gebruik geen sudocreme of bephanten. Ik gebruik voor de billetjes en de eventuele tepelkloven vaseline. Zoonlief heeft nog nooit open billetjes oid gehad. als ze al een beetje rood zijn en ik smeer er een dun laagje vaseline op is het zo weg. smeer ook niet bij elke luier
Ik heb hele goede ervaring met Weleda babyproducten Voor in het badje, de olie om te masseren, bodymilk. Voor het haar gebruikte ik de eerste maanden niks. Haver zemelen, is dat hetzelfde als havermout? dat gebruikte ik toen de jongste waterpokken had. Een paar lepels in een oude panty(kous) en daarmee in bad. Hij vond het idee niks (ieww een pap-bad) maar het hielp enorm. Ik deed het zelf ook wel eens in bad, heeeeeerlijk voor je huid. ohja voor echte probleemhuid smeer ik bepanthen, al 8 jaar een succes ook bij schaafwondjes etc.
Waarom zou je alverde gaan bestellen in zulke hoeveelheden? Als je zoveel belang hecht aan natuurlijk en zuiver en bio, zou ik vooral weinig gebruiken. Dus niet iedere dag in badje en alleen smeren als het echt nodig is. Dan doe je maanden met 1 verpakking. Een baby heeft niet meer nodig dan iets van olie in het badje en eventueel een creme bij luieruitslag. Haren wassen hoeft de eerste jaren helemaal niet. In jouw geval zou ik een badolie van weleda kopen en de calendula zinkzalf van weleda voor de billen. Meer producten gebruiken past niet bij jouw principes lijkt me. En anders ken je misschien iemand die aan de Duitse grens woont en alverde voor je kan kopen? Je kritiek op zwitsal is echt persoonlijk. Inderdaad, sommige kinderen kunnen er niet tegen. En sommige kinderen kunnen niet tegen melk. Of tegen pinda's. Voor mij geen reden om het mijn kinderen niet te geven, die kunnen daar namelijk wel allemaal tegen.
Bij kruidvat en trekpleister verkopen ze ook een goed alternatief voor de losse haver zemelen, namelijk zemelenbadje. Daar merkt je kind niks van want het lijkt gewoon badschuim en hier werkte het echt super bij de waterpokken.
Ik vind Weleda ook de beste producten hebben zeker voor je pasgeborene, mocht je dan toch persee geld uit willen geven. Voordat ik aan de Haverzemelen ging heb ik natuurlijk het 'zemelen badje' van de Kruidvat gebruikt maar dat werkte voor geen meter evenals velen hele dure cremes en zalfjes. Een beetje meer moeite en je word ervoor beloont, het is nog is goedkoop ook. En Haver zemelen lijkt kwa substantie erg op havermout maar daar komt niet zoeen mooi slijmerig goedje vanaf voor je babies huidje.
Ik heb nu voor de baby verschillende dingen van de Etos gekocht. Puur omdat ik Zwitsal te duur vind. Mijn zoontje heeft erg last van eczeem, maar dat was met zwitsal niet erger dan zonder. Hij had ook KMA toen hij jonger was. Ik heb zeepvrije wasgel, talkpoeder, creme, badmelk en babyolie. Verder sudocreme en billendoekjes heb ik nu ook van de etos, de sensetive versie. Die andere ruiken mij te erg. Bij Finn had ik echt vanalles gehaald, maar de helft stond er nu serieus nog! Dus dat heb ik allemaal weggegooid. Als ik eens een keer iets anders nodig zou hebben haal ik het dan wel.
Wauw.. Thanks voor je reactie, hier heb ik wat aan. Ik ga de Weleda producten maar halen, daar heb ik zelf een goed gevoel bij. Maar hopelijk krijgt de kleine de huid van de papa haha. Mijn huid wil ik niemand aan doen!