hondenpoep....

Discussie in 'De lounge' gestart door Yellowsun, 13 feb 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Yellowsun

Yellowsun Fanatiek lid

23 apr 2009
    2.021
    287
    83
    Bij ons voor de deur ligt een grasveldje waar (eerst) veel kinderen spelen.Nu word het veld steeds meer gebruikt als poepveldje.Op zich niet zo erg dat daar honden poepen maar hun baasjes ruimen de poep niet op.Er komen soms echt grote honden poepen en dan ligt me daar echt een enorme drol.Laatst zelfs op het pad naar mijn voordeur.Mijn zoontje stond er volop met zijn schoenen in!!
    nu heb ik met de buurvrouw een briefje gemaakt en die geplacitificeerd en aan de bomen gehangen.
    Een heel net briefje met de vraag of de baasjes hun poep willen opruimen en we zo het grasveld samen schoon kunnen houden.
    Mijn buuf had het zinnetje een hondenkakkie hoort in een zakkie er nog bijgezet..
    Nu hadden we dat netjes met punaises aan de bomen gehangen en wat denk je? Volgende dag alle briefjes weg!
    Wij dachten nog dat dat kinderen gedaan hadden kwajongens streken.
    Dus met stevige grijze bouwtape die niet losgaat weer nieuwe opgeplakt.
    Schijnbaar voelt een hondebezitter zich zo aangesproken dat hij nu met een mes of schaar rondloopt want nu is alle tape los gesneden.Ik plak het iedere dag weer netjes terug maar om de zoveel dagen zijn ze eraf gesneden, en liggen er weer drollen bijna zo groot als een koeienvlaai op het veld.
    Mijn buurvrouw is laaiend maar helaas kun je er niks tegen doen, we weten niet wie het doet en ze had laatst toen ze iemand erop aan sprak dat ze de poep niet opruimde een enorm grote mond gekregen.
    Weet iemand trouwens of er iets bestaat wat we ergens neer kunnen leggen dat de honden er niet meer willen poepen(zoals koffiedrap katten afschrikt)???

2. Eefke84

Eefke84 Niet meer actief

zou de gemeente bellen en vragen of hun niets kunnen doen. hier lopen van die lui die rondlopen in het dorp en die mogen mensen bekeuren als ze geen zakje bijhebben en drollen niet oprapen

3. kirst78

kirst78 Fanatiek lid

15 nov 2007
    4.760
    0
    0
    Belachelijk!! Ik zou idd de gemeente bellen en vragen of er een paaltje geplaatst kan worden met dat het geen hondenuitlaatplaats is? Verder zouden ze vaker kunnen controleren. Snap niet dat mensen hun hond zomaar overal laten poepen. Toen wij nog een hond hadden had ik altijd een zakje bij me en liet ik haar alleen uit daar waar het mocht. Onze voortuin wordt zo nu en dan ook wel eens gebruikt als hondenwc. Helaas zie ik het nooit gebeuren, maar als ik het ooit zie, dan vlieg ik het baasje aan, echt zo ontzettend onbeschoft vind ik dat!!! succes en hopelijk dat er snel weer kinderen spelen en de honden een eigen plek krijgen m te poepen.

4. pinter

pinter Fanatiek lid

9 jan 2010
    4.015
    1
    36
    noord limburg
    Heb zelf ook 2 honden,maar ondanks dat is er niks zo goor dan in de hondenstront staan,of een speelveldje aantreffen wat is omgetoverd tot uitlaatplek,bah!

Ik zou de gemeente inlichten of die van die bordjes kunnen plaatsen,maar ben bang dat als de mensen nu al alle bordjes van jullie verwijderen,ze deze ook wel uit de grond plukken!
    Of in de gaten houden op ongeveer welke tijdstippen dit gebeurd,en zo ervoor zorgen dat er iemand staat te posten!

5. gekko

gekko VIP lid

11 okt 2010
    10.962
    0
    0
    NULL
    NULL
    idd het beste wat je kan doen is de gemeente bellen.... mijn moeder nam vroeger ook nooit een zakje mee.... tot die boete van 60 euro... dat was een dure drol;)

Meestal als ik de hond van mijn ouders uitlaat ruim ik de drollen op.... maar het beestje is een beetje preuts... en gaat het liefst tussen brandnetels en bosjes zitten, die drollen laat ik wel liggen....(al schaam ik me er dan wel voor...)

6. beautiful

beautiful Actief lid

10 feb 2012
    102
    0
    0
    NULL
    NULL
    is er ook een hondenuitlaatveld in de buurt? miss kan je anders met de gemeente regelen dat er een uitlaatstrook ergens komt dat de honden eigenaars daar met hun honden terecht kunnen

7. princess25

princess25 Niet meer actief

Hier ook dezelfde tip. De gemeente bellen. Laat ze een paal plassen met hondenpoep verplicht opruimen. Ook dit heeft waarschijnlijk geen zin, maar als er controlle op zit, dan wel. Zo'n persoon moet gewoon een flinke boete krijgen.
    Mijn honden mogen bij mij in de straat echt niet poepen. als het gebeurt ruim ik het op, maar mijn honden weten dat ze dat niet mogen. Iets verderop is genoeg ruimte waar ze het wel mogen.

Ook bij ons heb je een grasveldje waar het gebeurt. Van die eigenwijze mensen, terwijl de buren daar ook een bord hadden opgehangen. Die mensen hebben er letterlijk schijt aan.

net als dat de honden bij ons de ruimte hebben om te poepen, maar baasjes het dan gewoon alsnog op het looppad laten doen. Kan er echt boos om worden. Maar goed, dat heeft geen nut.

8. kirst78

kirst78 Fanatiek lid

15 nov 2007
    4.760
    0
    0
    Dat is het voordeel van onze gemeente. Wij mogen de poep laten liggen en 1x per week komt er zo'n mannetje met een poepstofzuiger, die ruimt dan alles netjes op....

9. Yellowsun

Yellowsun Fanatiek lid

23 apr 2009
    2.021
    287
    83
    er is al contact geweest met de gemeente,maar vanuit de gemeente word er niet veel aan gedaan,ze moeten de hondenbezitters op heterdaad betrappen om ze te beboeten.( we hebben zelfs eens aan de politie doorgegeven dat deen mevrouw iedere dag haar hond daar laat poepen de politie heeft bij haar aangebeld en haar erop aan gesproken en nu loopt ze gewoon naar een veldje 2 straten verderop)
    Al denk ik dat de mensen die er nu niks om geven het ook niet doen als de gemeente er een bordje neerhangt.

10. gekko

gekko VIP lid

11 okt 2010
    10.962
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ai dat is balen....dan wordt het al een stuk lastiger....

Misschien vragen of er in de buurt een hondentoilet kan worden gerealiseerd? een hekje om het grasveld laten plaatsen? kijken wanneer het het drukst is normaal en daar dan de politie/gemeente over informeren?

11. gekko

gekko VIP lid

11 okt 2010
    10.962
    0
    0
    NULL
    NULL
    Of vragen of er aan de lantarenpalen van die poepzakjes geplaatst kunnen worden en speciale poepprullenbakken...

12. jessi

jessi Fanatiek lid

15 mrt 2011
    2.304
    13
    38
    Vrouw
    thuis mama
    Tiel
    ik heb zelf 2 grote honden maar ruim het op als ze het ergens doen waar het niet mag. Gemeente bellen dan komen ze controleren en dat schrikt baasjes af.

13. Yellowsun

Yellowsun Fanatiek lid

23 apr 2009
    2.021
    287
    83
    Is ook al gevraagd aan de gemeente,een hekje plaatsen ook maar helaas er is gewoonweg geen geld voor.Van de gemeente hoeven we dus geen steun te verwachtten .
    Even verderop 5 min lopen is een uitlaatveldje maar schijnbaar is dat te ver weg.

maar bestaat er iets wat diervriendelijk is waardoor honden gewoonweg er niet meer willen poepen?

14. PenK

PenK VIP lid

20 jan 2006
    6.275
    521
    113
    Ik ben zelf hondenbezitter maar ik vind weinig dingen zo vies als hondenpoep. Vind dan ook dat dit opgeruimd zou moeten worden door betreffende eigenaar. Zeker op een kinderspeelveldje, dat mensen hun hond daar uberhaupt uitlaten (of los laten lopen):(....

Ik zou ook de gemeente bellen en evt. de wijkagent als die er is.

Bah! Hopelijk komt er snel een oplossing voor dit probleem!

15. gekko

gekko VIP lid

11 okt 2010
    10.962
    0
    0
    NULL
    NULL
    Niet dat ik weet helaas.... sorry....
    Enige wat ik nog kan bedenken is de dagopbrengst poep naar de gemeente brengen.... maar dat is vooral een stom idee....

16. milika15

milika15 Bekend lid

13 aug 2008
    927
    0
    0
    Zuid Holland
    Het is alsof ik mijn eigen verhaal lees. Ik baal gewoon van die mensen. Niemand ruimt de hondenpoep op. Ik heb een keertje de schoenen van mijn zoon weggegooid want hij stond er volop met zijn schoenen in!

17. Racegirl

Racegirl Niet meer actief

Ik ben ook hondenbezitter en ik vind het niet meer dan normaal om de poep van mijn trouwe kameraad op te ruimen. Ik snap dat het super vervelend is en dat is nog zacht uitgedrukt. Het enige wat ik kan bedenken is idd de gemeente inschakelen.
    Ik moet wel zeggen dat ik het ook erg vervelend vind dat katten vaak in onze tuin poepen... en die grote paardendrollen die weleens op de weg liggen hahaha maar goed dat is weer een ander verhaal;)
    Gewoon opruimen die poep!!!

18. thalina

thalina Bekend lid

24 jun 2008
    701
    0
    0
    tollebeek
    ik heb mijn honden aangeleerd om in de bosjes te poepen
    daar heeft niemand er last van toch???
    het komt wel eens voor als ze in het gras poepen, maar dan ruim ik het ook netjes op.. tenzij ze aan de diaree zitten sorry:)

1 x had ik ook geen zakjes bij me toen ze bij iemand voor op het gras poepten... ik woonde daar 10 meter vanaf dus ik liep naar huis om een zakje op te halen en heb de poep weggehaald..
    De volgende dag kreeg ik toch een scheld serenade van de man die daar dus woonde over me heen...
    Heb hem zijn zegje laten doen en zei toen kijk eens naar het veldje heb het later opgeruimd.. toen stond ie met zijn mond vol tanden
    Hij had dus alleen gezien dat de hond daar poepte... maar niet dat ik later terug kwam om het op te ruimen...;)

19. Luuz

Luuz VIP lid

16 aug 2008
    23.842
    2.610
    113
    Hier
    Bah, zo smerig, hondenpoep.. hier laten de buren van tig meter verderop hun hond gewoon midden op de stoep poepen. Of op de parkeerplek.. Fijn hoor als je net de auto uitstapt en er een mega drol aan je schoenen hangt:x

Gewoon de gemeente blijven bellen.. Misschien worden ze er snel zat van en doen wel iets..

Hier poept onze hond alleen op een bepaald veldje om de hoek (daar mag het ook;)) Ze heeft in de 3 jaar dat we haar hebben één keer op straat gepoept.. Netjes terug naar huis gegaan om zakje op te halen.. Kom ik terug; is er een auto overheen gereden.. Sorry die schraap ik niet meer van de straat.. één keer per week/twee weken komt er een mannetje van de gemeente die alle drollen opzuigt..

Belachelijk dat jullie gemeente niks doet.. Vraag me dan wel af waarom we met zn allen belachelijk veel hondenbelasting betalen..

20. Mams136

Mams136 VIP lid

26 jun 2007
    22.837
    0
    0
    achterhoek
    Hier in de wijk staan her en der poepprullenbakken met aan de zijkant een zakjesautomaatje hahaha.
    Kun je gewoon je zakje uithalen als je erlangs loopt, hondje poept en je ruimt het op, volgende bakkie gooi je het weg. Hier ligt echt bijna nooooooit poep. Niet op de grasvelden, niet op de stoep en ook niet op straat.

Deel Deze Pagina