Forlax door de fles?

Discussie in 'Flesvoeding' gestart door Steph90, 14 mrt 2023.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Steph90

    Steph90 Lid

    11 feb 2021
    45
    19
    8
    Vrouw
    Hoi

    Ons meisje van 8 weken oud heeft sinds het starten met Neocate enorme obstipatie. Ze krijst en schreeuwt als ze moet poepen en dan vaak komt er niks omdat het als een grote harde bal er niet doorheen past. Ivm de kma lopen we al bij de kinderarts en deze heeft ons zonet forlax voorgeschreven. Elke dag 4 gram door 100 ml water of limonade (als het maar helder vloeibaar is) sowieso vind ik de limonade voor een 8 weken oud kindje een vreemd advies maar ook water mogen baby’s toch niet zo hebben? Ik lees online dat andere mams het zakje door de flesvoeding doen.. heeft iemand hier ervaring mee? En dan met een kindje van rond de 8 weken?
     
  2. Korenbloem86

    Korenbloem86 Fanatiek lid

    1 mrt 2013
    1.703
    1.062
    113
    Geen ervaring met zo'n klein kindje. Onze oudste was 2,5 jaar toen ze Forlax kreeg. Vanwege haar beperking krijgt ze Nutrinidrink en dat heeft ze tot ruim 4 jaar uit een fles gedonken. Bij de ochtendfles deed ik de Forlax erdoor.

    Ik deed het Forlax-poeder in een klein bakje (ikea-schaaltje voor kinderen), dan een klein beetje melk erbij, heel goed mixen, dan steeds wat meer melk en dan terug in de fles. Als je direct met alle melk mixt, krijg je klontjes en verstopt de speen, door met een klein beetje (paar druppels) te beginnen voorkom je dat. Ik gebruik een mini-garde, maar met een vork zal ook wel gaan.
    Onze dochter drinkt inmiddels uit een rietjesbeker en ik doe het nog steeds zo.
     
  3. oktober91

    oktober91 Fanatiek lid

    22 mei 2013
    1.121
    398
    83
    Onze tweede kreeg het ook al zo jong, in eerste instantie andere middelen geprobeerd omdat forlax officieel pas vanaf 6 maanden is, als ik het goed heb? Hebben jullie al lactulose ofzo geprobeerd? Inderdaad mogen ze nog niet zomaar water extra hebben, onze dochter was uiteindelijk 4 maanden toen we met forlax begonnen, dat deed ik toen door rijstebloem pap. Forlax werkt alleen goed als er voldoende vocht bij gegeven wordt. Dus dan zou het beste zijn om door de flesvoeding te doen inderdaad.
     
  4. GroeneBomen

    GroeneBomen VIP lid

    7 mei 2019
    22.639
    26.235
    113
    Vrouw
    Wij deden het door de fles. Forlax was een ramp, die smaak vond hij zo erg dat hij alles weigerde. Wij zijn overgestapt naar smaakloze macrogol. Gaat nu door de nutridrink.
     
  5. Orchid24

    Orchid24 VIP lid

    19 nov 2018
    16.402
    13.232
    113
    Vrouw
    Wij hebben de forlax inderdaad door de fles gedaan! Lactulose hielp hier niet, forlax deed goed zijn werk gelukkig en door de fles ging prima. Vind het ook een beetje raar advies op die leeftijd..
     
  6. Marlena

    Marlena Fanatiek lid

    27 mrt 2015
    1.570
    1.715
    113
    Bij ons zeiden ze dat je forlax niet door de melk mocht mengen, maar er echt 50ml water aan moest toevoegen. Dat doen wij dan ook altijd. 100ml vind Ik wel heel erg veel om extra te drinken voor zo een klein kindje! Volgens onze apotheken volstaat 50ml
     
  7. Leesteken

    Leesteken Fanatiek lid

    14 okt 2018
    3.652
    3.459
    113
    Wij mochten forlax gewoon door de fles doen. Top spul
     

Deel Deze Pagina