Mijn dochters hebben nu een 12-inch fiets. Daar gaan ze steeds beter op fietsen, maar wordt zo langzaamaan te klein. Is het handig om nu over te stappen op een 16-inch of groeien ze daar ook binnen een jaar weer uit en kan ik beter op zoek naar een 18-inch? Ze zijn van gemiddelde lengte trouwens, een paar maandjes geleden om en nabij de 105 cm als ik het goed heb.
wij hebben via mp een 16 inch fiets, onze dochter is ook van maart 2007. zij is nog iets langer dan jouw meiden, maar 16 inch is echt prima, moet niet groter zijn hoor! geen idee hoe lang ze hiermee gaat doen..maar als je dus via mp koopt, is dat allemaal niet zo erg
Ik zou dan ook voor de 16 inch gaan. Justin krijgt wrsch voor zijn 5e verjaardag een 20 inch (is vanaf 110 cm) en heeft nu een 12 inch, maar daar doet ie t maar mee tot zijn 5e jaar.
Onze meiden worden in sep 4 jaar.Ik heb nu voor hun ook 16 inch gekocht.Ze krijgen ze met hun verjaardag trouwens pas hoor.
Stijn is 110 cm en past net aan op een 16 inch dus een 20 inch zal echt veel te groot zijn Het is ook net hoelang de beentjes zijn van je kind denk ik.. Ik zou iig voor een 16 inch gaan..
Ik zou voor 16 inch gaan Mr K is 116 cm en die heeft sindskort een 18 inch fiets, met de zadel op de laagste stand kan hij net met de voeten aan de grond komen. Niet dat hij erop fietst hoor, wij hebben een weigeraar die duidelijk zegt dat hij fietsen niet leuk vind.(en hij heeft ook nog zijwieltjes) Dus tips voor hem zijn welkom
@pluk, heb je al een loopfiets geprobeerd? Stijn vond dat erg interessant en na 2 dagen loopfietsen kon hij gewoon fietsen, niet dat hij dat wou maar oke.. Na 2 maanden ofzo heb ik tegen Stijn gezegt dat hij 1 rondje moest fietsen op zijn gewone fiets en als hij dat niet zou doen ik zijn loopfiets weg zou doen (erg gemeen ik weet het!) hij ging dus een rondje fietsen en hij kwam er een uur later weer vanaf. Ineens vond hij het dus wel leuk en hij kijkt nu niet meer naar zijn loopfiets om..
Hij heeft geen loopfiets maar wel een trekker waar hij heel gek mee is en erg goed mee kan sturen. Dus misschien is het inderdaad een idee om maar even heel hard te zijn en hem voor de trekker te laten "werken" door eerst een stukje te moeten fietsen.
Ja ik vond het zonde dat Stijn zijn splinter nieuwe fiets gewoon niet gebruikt werd vandaar dat ik het zo deed en dat werkte gelukkig
Mijn zoontje van 4, volgende maand 5 , fietst sinds 2 maand op een 20 inch en dat gaat erg goed (hij is wel erg lang voor zn leeftijd namelijk 1.30) Toen hij 3,5 was kreeg hij zijn 16 inch, en met 4,7 jaar dus een 20 inch.