Pfff zit er een beetje doorheen momenteel, mijn meisje van 5 weken oud is de laatste week heel onrustig snachts met slapen. Ze ligt maar te woelen en te kreunen. Ze slaapt bij ons op de slaapkamer en ik doe er werkelijk geen oog van dicht. Ze slaapt al een een puckababy slaapzakje. Ze krijgt rond 22.30/23.00 uur de laatste voeding (fv) en slaapt meteen verder maar dus heel onrustig, meestal word ze dan rond 3 uur weer huilerig en geef ik dan weer een fles. Ze drinkt de laatste dagen ook wat minder en word vaak onrustig en huilerig aan het einde van de fles. Door slaapgebrek zit ik er echt ff doorheen, overdag bijslapen lukt ook niet omdat nog een zoontje heb van 3,5. Mijn vriend zegt leg haar op haar eigen kamer maar dat durf ik ook weer niet, wat zouden jullie doen?
Hier hebben we er met 3 weken wel voor gekozen om hem op z'n eigen kamertje te leggen. Zoontje was in z'n slaap ook erg onrustig terwijl hij vaak niet eens wakker was. Toen hij op z'n eigen kamer lag was het in elk geval niet zo goed meer te horen, hij kwam nog wel zeker 2x per nacht voor een flesje, maar dan maakte hij een ander 'geluid' soort beginnetje huiltje. En dan ging ik er dus uit. Verder had ik een babyfoon met camera en deze had in naast m'n bed staan. Kon ik 's nachts geregeld kijken of het wel goed ging.
Oh heeeeel herkenbaar. Enige verschil is dat onze baby 8 weken oud is. Er zitten nu steeds meer nachten tussen dat het iets beter gaat. Ik overweeg ook om haar op haar eigen kamer te leggen. Vannacht wakker gelegen van haar gekreun. Zelf sliep ze... Zonde van de kostbare slaaptijd en hier loopt er ook nog een van 3,5 rond. 😴😴
Ja mijn meisje slaapt dus ook gewoon, ik ging eerst ook nog steeds kijken en speentje geven die ze dan helemaal niet wil omdat ze slaapt en als ze honger heeft dan merk ik dat doordat ze anders gaat jammeren en uiteindelijk echt gaat huilen. Heb haar het liefst dicht bij me snachts en het voelt als 'falen' om haar op haar eigen kamer te leggen nu ze nog zo klein is.
1 ding wat ik geleerd heb in de 3,5 jaar dat ik nu moeder ben, is dat je niet zo snel faalt hoor. Je hebt een heleboel idealen en dat is ook goed en fijn om naar te streven. Maar je zal nog veel vaker dingen gaan bijstellen of veranderen omdat het nou eenmaal niet werkt voor jou of je kind, of toch niet past bij wat je voor ogen had. Dat heb je vast bij je eerste kindje ook ervaren en met een tweede is het weer anders omdat het een ander kindje is, en ook omdat je er al een hebt rond lopen.
Ik zou haar lekker op haar eigen kamertje leggen. Misschien slaapt zij ook wel onrustig door jullie aanwezigheid. Babyfoon aan en als er echt iets is ben je er zo bij. Misschien vind ze het ook prettiger om juist niet ingebakend te slapen, mijn dochtertje wilde dat ook echt niet, die werd juist rustig doordat ze met haar armpjes lekker omhoog kon liggen. En het is zeker geen falen!! Ons dochtertje lag eerst ook bij ons op de kamer maar wij hebben haar ook op een gegeven moment in haar eigen bedje op haar eigen kamertje gelegd, voor beide partijen een stuk rustiger en de nachten waren voor allemaal meteen een stuk fijner qua slapen! Succes.
Misschien last van krampjes? Rond de 6 weken is wel de piek. Als je er zelf zo slecht van slaapt zou ik haar inderdaad op haar eigen kamertje leggen met de babyfoon. Mijn zoontje was ook een hele onrustige slaper rond die leeftijd. Sliep na de nachtvoeding ook heel slecht weer in. Nu is hij bijna 12 weken en het gaat al een aantal weken veel beter.
Ik zou haar gewoon lekker in haar eigen bedje neer leggen..Wij hebben dit vanaf het begin meteen gedaan, en zodra ik haar hoor op de babyfoon ben ik er binnen 2 minuten..6 weken is echt wel een piek waar je even doorheen moet..en geloof me ik kan het weten haha...ze is nu 13 weken en moet zeggen het gaat al een tijdje heel goed, maar we zijn er nog niet..veel succes en ik weet het is vermoeiend maar ooit komt het goed..!!
Bedankt voor jullie antwoorden. Ik heb met me vriend samen besloten vannacht dan toch maar op haar eigen kamertje te proberen. Hopelijk komen we zo zelf ook weer aan wat slaap.
En inbakeren?? Mijn zoontje sliep ook zo rusteloos, nu ingebakerd en slaapt 6/7 uur heerlijk rustig!!
Houd je haar na de voeding wel even rechtop zodat het even kan zakken? Onze dochter lag na de voeding ook te kreunen, woelen en slikken etc. Was voeding die terug omhoog kwam
Uiteraard altijd minimaal 10 minuten nazitten bij mama op de borst. Het is bij haar echter niet eens direct na de voeding maar ook uren erna nog. Wel is me opgevallen dat ze ook wel wat spuugt snachts, naar of dat nou oorzaak of gevolg is ik weet het niet.
De eerste nacht op eigen kamer was een succes, mama en papa hebben buiten de flessen om heerlijk kunnen slapen. Heb het idee dat mevrouw zelf ook veel rustiger slaapt. Momenteel ligt ze nog te slapen en heb ik rustig de dag kunnen opstarten met mijn zieke zoontje(hij heeft griep).