Mijn dochter van 2 werd drie weken geleden eind van de middag ziek. Ze kreeg koorts en begon te spugen. Middag en avond aardig gespuugd, daarna wel goede nacht gemaakt en de dag daarna was ze weer lekker aan het spelen. Wel had ze nog 38,6, maar dat was, buiten het feit dat ze niet echt wilde eten, niet aan haar te merken. Daarna ging het weer een paar dagen prima. Tot eerste kerstdag, weer precies hetzelfde verhaal. Eind van de middag weer koorts, spugen etc. Tweede kerstdag was ze wel weer ok, maar niet helemaal de oude. De dag daarna voelde ze zich weer prima. En gisteren begon het opeens weer. Na haar middagslaapje voelde ze al wat warmer, maar ze was nog heerlijk aan het spelen en lekker actief. Na het eten in bad geweest en toen ik haar uit bad haalde, begon ze opeens te rillen. Ik heb haar naar bed gebracht en om 23u werd ze huilend wakker en had ze gespuugd en had ze 38,6. Het is bij die ene keer spugen gebleven. Paracetamol gegeven en goede nacht gemaakt. Vanmorgen had ze 37,8, dus geen koorts meer. Wel heeft ze nog niet veel eetlust, maar verder is ze actief en levendig. Ik ga morgen wel de huisarts bellen, maar ben benieuwd of er mensen zijn die dit herkennen en een idee hebben wat het zou kunnen zijn?
Hier een dochter met zo'n beetje hetzelfde. 19 december na een drukke dag vol met verjaardagsvisite en niets aan de hand 's avonds ineens hoge koorts en ziek. De dag erna als een dood vogeltje op de bank en daarna weer helemaal opgeknapt. Nu oudejaarsavond ook ineens weer ziek.Daarvoor niets aan de hand en zelfs de hele dag op de creche gespeeld. 1x overgeven en koorts.Dag erna niet fit en gisteren weer warm en spugen. Ze geeft wel aan oorpijn te hebben maar ik denk aan een raar virus. Ze is nu overigens weer redelijk fit en voelt niet meer warm aan. Wel rode vlekkerige wangen en soms kokhalzen maar gelukkig niet meer gespuugd. Ik wacht het even af en als ze weer koorts krijgt ook maar even de huisarts bellen maar ik denk zelf aan oren en virus. Beterschap!
Ik heb zelf een beetje zo'n virusje... Tweede kerstdag kreeg ik hoofdpijn waardoor ik een paar dagen gevloerd was, toen begonnen de buik krampen en diaree. Tussendoor was het 1 of 2 dagen weg en vandaag ben ik weer ziek...
Zou het in de lucht zitten? Hier ook al een tijdje aan het tobben met de jongste wat al heeft gerusulteerd in een antibiotica kuur en een puffer..... Hier ook steeds 1 dag overgeven en dan gaat het weer. Vanmorgen dus ook weer een huilend en spugend kind in bed....