Forlax junior (laxeermiddel)

Discussion in 'Baby en dreumes' started by Boordevol, Jul 9, 2010.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Boordevol

Boordevol VIP lid

Jun 26, 2009
    6,170
    4,321
    113
    Wie heeft ook Forlax junior als laxeermiddel gebruikt bij moeilijk poepen? Mijn zoontje kreeg lactulose maar hier veranderde niks mee. Hij bleef 2 keer per week poepen met onwijs veel pijn. Nu dus dit middel gekregen. Gebruik het nu 2 dagen maar merk nog geen verschil. Hij heeft maandag weer voor het laatst gepoept. Wanneer was de werking zichtbaar bij jullie?

2. Paarse80

Paarse80 Fanatiek lid

Oct 5, 2008
    4,473
    1
    38
    Female
    Thuis
    Iki ken dit middel niet. Wel had mijn zoon ook erg last van obstipatie. Ik heb hem toen buikjespap gegeven en dat was de oplossing!

3. Meranou

Meranou Bekend lid

Dec 23, 2009
    543
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hier gebruiken we het al een paar maanden en het werkt als een tierelier. Gelijk de eerste dag al goede ontlasting. En bij een dag vergeten....meteen weer hele harde poep. Ik denk dat je het sowieso even een week moet aankijken. Als je kindje al een tijdje verstopt zit, dan kan het wel even duren voordat de ontlasting die er nog in zit, eruit komt.

Hier in elk geval hele goede ervaring!

4. 123miesje

123miesje Bekend lid

Dec 5, 2008
    872
    0
    0
    Het is niet echt een laxeermiddel maar helpt om de ontlasting zachter te maken. Hier werkte het na ongeveer 1 week. En we gebruiken het weer tijdelijk als het niet zo goed gaat. Ook heb ik de volwassen-soort zelf gebruikt.

5. Boordevol

Boordevol VIP lid

Jun 26, 2009
    6,170
    4,321
    113
    Meranou, heeft je kindje nu elke dag ontlasting en mag je het gedurende een lange tijd gebruiken? Hoe dien jij het toe?

@Machtelt, ik denk dat buikjespap niet zal helpen omdat echte laxeermiddelen al bijna niets deden.

@123miesje, ja klopt, noem het voor het gemak laxeermiddel. maar wij moeten volgende week naar de huisarts om te bespreken hoe het gaat dus ben benieuwd. de eerste 2 dagen in elk geval nog geen verschil. Hoe dien jij het toe?

6. horselover

horselover Fanatiek lid

Aug 24, 2008
    2,518
    1
    0
    Bij Marin werkte het direct! Maar ze is dan ook erg gevoelig voor alles... En kon hier ook niet tegen..

7. miekje1982

miekje1982 Fanatiek lid

Apr 6, 2007
    4,811
    1
    0
    Flevoland
    Hier bij beide kindjes gebruikt, de oudste heeft t gebruikt tot een maand of 8 en de jongste gebruikt het nog. Hier helpt t, heeft een dag of 3 geduurd en daarna prima ontlasting!
    Ik voeg t toe in de ochtendfles.

8. Boordevol

Boordevol VIP lid

Jun 26, 2009
    6,170
    4,321
    113
    Oke bedankt. Ik geef het bij de pap met een lepeltje. Maar wat doen jullie als er een hoeveelheid overblijft? Soms eet hij zijn pap niet helemaal maar in een fles gaat niet (krijgt hij niet). Gister en vandaag wel de pap opgegeten. Ik maak expres minder dan normaal zodat hij het zeker binnenkrijgt.

9. LovelyDK

LovelyDK Niet meer actief

Wij gebruiken movicol helpt ook als een trein aangezien lactulose hier ook niks deed!

10. Meranou

Meranou Bekend lid

Dec 23, 2009
    543
    0
    0
    NULL
    NULL
    @ Boordevol, mijn dochter is al 3 en krijgt het door de limonade, gaat in een keer leeg. We moeten het van de ha. een jaar gebruiken ongeveer. Dit omdat ze al zo lang last had van dikke drollen. Ze poept elke dag, heel af en toe een dagje niet. Drinkt jou kindje al iets anders dan melk? ZO ja dan kun je het in het drinken doen.....

11. Boordevol

Boordevol VIP lid

Jun 26, 2009
    6,170
    4,321
    113
    Bedankt weer allemaal. Meranou, hetgeen hij drinkt is erg minimaal dus melk krijgt hij uit de borst en heel weinig water drinkt hij ernaast. In de pap gaat het op zich goed. Moet het wel helemaal opkomen dus maak een kleine hoeveelheid met de 50cc water die je voor een zakje moet gebruiken.

Share This Page