Ik zit met een dilemma. Mijn dochter is 13 maanden en loopt al 2 maanden. In de buggy vind ze prima, maar ze wil er niet te lang in. Even snel boodschappen vind ze goed, daarna is de zin er snel af. Nou is baby 2 op komst. En we willen een duo wagen kopen. Lijkt ons wel handig gezien mijn dochter nog maar 13 maanden is. Maar hoe lang ze erin zal zitten weten we natuurlijk niet. Zouden jullie een duo wagen nemen? Of niet? Als ik het niet doe moet mijn dochter lopend mee en dat lukt haar ook nog geen einden. Wagen voor beide kinderen is ideaal. Kan hem altijd verkopen. Wat zouden jullie doen?
Mijn zoontje is nu 27 maanden en we hebben een phil en teds. Bevalt prima!! Ik zou voor een duo-wagen gaan..
Offfff, zo'n plankje waar je kleine op kan staan anders? Een duo wagen zal idd voor een hele kort tijd zijn vrees ik. Hoewel, misschien vind ze de buggy ineens wel prima als ze een buurman/vrouw heeft das toch gezellig?
Ik merk dat ik de wagen veel minder gebruik nu mijn zoontje kan lopen. Hier hebben we dus een plankje met zitje aangeschaft. Bovendien vind ik die duowagens maar groot (als ze naast elkaar zitten) of ongezellig (als 1 kind achter het andere zit). En ik heb ook nog de draagdoek voor nummer 2 Ik vond het bovendien ook zonde om de dure bugaboo straks niet meer te gebruiken. Maar goed, mijn zoontje is wel iets ouder, maar hij loopt pas wel sinds ruim een maand.
mijn kids schelen net geen 2 jaar (op 10 dagen na). Maar ik had een tandemwagen voor hun. Rick liep wel maar geen lange einden en meestal ook de verkeerde kant op :S Ik heb hem via marktplaats gekocht, scheelt een hoop geld! Ik ga hem er weer op zetten om weer door te verkopen. Ik gebruik hem nu al een tijd niet meer. Maar ik zou het zeker doen, maar dan wel 2e hands. Als je hem niet meer gebruikt kun je hem zo weer op MP zetten. Ik was echt superblij dat ik hem had, anders kom je helemaal niet weg met 2 kleintjes. Ik zou dan wel voor een tandemwagen gaan, zo kom je nog door smalle paden. Tegen de tijd dat je oudste langer loopt kun je dan weer de gewone wagen gebruiken.
Hier precies hetzelfde, ook bijna 2 jaar leeftijdsverschil en een tandemwagen van MP, echt ideaal. Ik heb dat ding vooral het eerste half jaar echt heel veel gebruikt. Boodschappen doen en vooral met de hond wandelen was een stuk makkelijker op die manier, want ik loop nogal flinke afstanden en in een behoorlijk tempo, dus ondanks het feit dat mijn dochtertje ook al prima liep, vond ik dit toch een stuk handiger. Zo'n staplankje had ik in de winkel geprobeerd, maar dat was geen succes, nam zelf een rare houding aan, omdat ik niet normaal achter de wagen kon lopen. Straks verkoop ik hem ook weer, want ik gebruik hem niet veel meer. Hij was maar 50 Euro en wie weet krijg ik er nog 25 Euro voor, heb ik toch een hoop lol voor dat geld gehad.
Kun je niet combineren met een draagdoek? Zoals ik zie zal je kleintje in de winter geboren worden, en dan is zo'n draagdoek nog extra lekker! (heerlijk warm bij mama!) Je hebt verschillende modellen en soorten (en maten ) Plus, na je zwangerschap kun je dan rustig iets extra trainen door je kleintje te dragen! En nee, als je hem goed knoopt en draagt, voel je dat niet aan je schouders (zeker niet met zo'n klein hummeltje!) Maar als je dat niet ziet zitten zou ik inderdaad voor een plankje eraan gaan.. Je hebt een gewone buggy en wandelwagen al, toch zonde als je dan nog zo'n duur ding moet aanschaffen voor zo'n korte tijd!
Hoi, Zit toevalling aan hetzelfde te denken...mijn dochter zal ook 1,5 zijn als haar broertje geboen wordt...ze loopt nu al een maandje dus denk dat ze dan wel goed zal lopen maar dan toch....vind het wel lastig om te bepalen of ik voor een duo-tandembuggy ga...denk het wel want vind zo'n buggyboard meer iets voor kindjes vanaf 2 jaar. Mijn dochter zit ook niet graag heeeeeel lang in de buggy maar zak soms wel moeten natuurlijk..ook als haar broertje er is zullen we dingen moeten doen en dan is zo'n tandem wel handig! Van TOPMARK zijn ze nieuw ook niet zo duur..rond de 200 euro. Heb ook al op MP gekeken maar niets bij mij in de buurt (breda/roosendaal) helaas. Succes met je keuze en met je zwangerschap natuurlijk! Groetjes Claudia
Dat vind ik nu ook. Ik vind het ook zonde om een duo wagen aan te schaffen, terwijl wij ook zo'n dure Bugaboo hebben (waar ik overigens wel heel tevreden mee ben. Ik moet nog wel zo'n plankje aanschaffen. Zeg Yukl, bevalt zo'n 'zit'plank beter dan plank alleen, want daar zit ik nog over te dubben.
Hier is de oudste 3 jaar en 1,5 maand en we gebruiken hem nog steeds. We wandelen graag lange stukken en dat kan mijn dochter nog niet, geen kilometers in elk geval. Ik denk dat we 'm nog wel een tijdje gebruiken hoor! Vorig jaar wilde ik hem verkopen omdat we hem toen niet vaak gebruikten, maar ben blij dat we hem nog hebben....heel veel plezier van!
Hier 21 maanden verschil en ik heb geen duo-wagen gekocht. Vind het ondingen en voor die korte tijd dat je hem gebruikt... Ik heb mijn jongste in het begin in de draagdoek meegenomen, als ik met beide kids weg moest. Oudste dan in buggy. En als ik alleen was met de jongste, dan natuurlijk gewoon in de kinderwagen. Toen ze wat te zwaar werd voor lange stukken met de draagdoek (ca. 9 maanden), ben ik gewoon de uitstapjes niet te groot gaan maken: op de fiets heen, jongste dragen of in winkelwagen, oudste zelf lopen / met auto naar dorp, oudste lopen en jongste in buggy. Uitstapjes met de hele family gaan met 2 kleine buggy's. Heb duo-wagen nooit gemist en ben blij dat ik nu niet zo'n ding in garage heb staan. Ik zeg dus: niet doen en draagdoek kopen. Heerlijk, dat knusse contact! En kun je lang doen, later in andere draaghoudingen.
De keuze blijft lastig!! Heb een 2e hands wagen gevonden op marktplaats, denk dat ik er toch maar voor ga. Ik werk ook 28 uur dus als de kinderen bij de oppas zijn is een wagen ook wel handig. Ach, en kan hem altijd weer verkopen. Maar het is zo zonde geld als het met maar voor een korte periode is. En ik wandel heeeeel graag!
Onze oudste is ook 1,5 als de tweede wordt geboren. Ik ga het in begin proberen met een draagdoek van Lodger fleece. lekker warm aangezien het hartje winter is. Daarna kijk ik wel of we een duo wagen aanschaffen. Ten eerste kan ik hem niet in de auto vervoeren en vind het zonde als we hem maar een paar maanden gebruiken. Bij Babypark heb je een buggypod. Is een kleine buggy die je aan elke kinderwagen kan klikken en lang niet zo duur als een duo wagen, geloof 100 euro ofzo. Geen idee of het lekker loopt maar dat gaan we wel uit testen in de winkel. Heeft iemand hier ervaring met de buggypod?
Ik heb hier ook naar zitten kijken maar ik heb geen buggypod gekocht. Een wagen voor 1 kind is niet gemaakt om 2 kinderen in te vervoeren, al zal dat in het begin niet zo'n probleem zijn, maar als ze zwaarder worden wel. En dan heb je zo;n buggypod die uitsteekt aan de zijkant, waardoor je helemaal nergens meer langs kunt. Vaak kun je met een tweelingwagen al moeilijk langs de kassa enzo. Ik kan hier bij onze super net door de kassa met mijn Phil&Ted's, en dat is nog een smalle wagen. En ik was bang dat de wagen makkelijk om zou vallen omdat het zwaarste kind aan de buitenkant van de wagen zit. Nee, voor mij was het geen optie. Ik heb een Phil&Ted's sport gekocht, echt super! Er zit een los zitje bij voor achterop, wat ook voorop kan zolang je baby nog klein is. Dan kan de baby helemaal plat liggen en je oudste zit daar dan boven. Later als de baby kan zitten, zet je het zitje achterop en kun je het platte deel weer rechtop zetten en kunnen ze allebei gewoon zitten. Hier een linkje dan kun je zien wat ik bedoel, het is lastig uitleggen zonder plaatjes. Phil&Ted's Sports Edit: Groot voordeel is dat hij ook heel makkelijk als 1 ling wagen is te gebruiken, dus als je hem voor je oudste niet meer nodig hebt, hoef je hem niet weg te doen.
mijn zoontje liep met 12 maanden en toen hij bijna 2 was werd mij dochtertje geboren. ik heb ook heel lang getwijfeld maar uiteindelijk heb ik afgewacht hoe het zou gaan als nummer 2 er eenmaal was. ik had alvast wel een plankje gekocht. en dat ging best heel goed. zelf heb ik de mutsy kinderwagen en het voordeel daaraan vind ik dat je eventueel een duo opzet kunt kopen die op het basisonderstel past. dus dan is het onderstel nooit breder dan een gewone wagen. ik zou het even afwachten en mocht het uiteindelijk niet gaan is een duowagen zo gekocht.