Tandjes.... wat is nu normaal?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door mapaa, 3 jul 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mapaa

mapaa Lid

27 aug 2015
    47
    0
    6
    NULL
    NULL
    Mijn meisje van 12 weken lijkt nu al last van tandjes te hebben. Wij kunnen twee witte puntjes in haar tandvlees zien. Een boven en een onder! Nu is het dat zij sinds vrijdag heel veel poept en heel zuur ook. Is het normaal dat zij dus zo eel poept met tandjes of zou het iets anders moeten zijn. Zij krijgt volledig borstvoeding en poept 7/8 per dag momenteel, echt gele spuitluiers (af en toe erg doorlekken ) zij lijkt er geen last van te hebben maar toch vind ik het zorgwekkend. zij ging ineens van om de 3 dagen een poepje doen tot dit!

Sorry voor de details maar misschien herkent iemand het?

2. bulakgirl

bulakgirl Fanatiek lid

4 aug 2013
    3.155
    2.542
    113
    Het kan... Maar als je t niet vertrouwd kun je misschien beter morgen even de ha bellen! ;)

3. Zohra

Zohra Fanatiek lid

20 mei 2015
    2.005
    322
    83
    Dunne zure poep is wel iets wat je soms ziet als er tandjes aankomen. Het kan best dat je dochter al tandjes krijgt, zeker als je iets ziet/voelt zitten in het tandvlees. Het is erg vroeg maar het kan.

4. Pioenroos92

Pioenroos92 Fanatiek lid

28 jul 2014
    1.961
    1.463
    113
    Vrouw
    Noord-Holland
    Herkenbaar, onze dochter met 3 maanden 2 tandjes. Die luiers had zij ook;) Kan het maar vast gehad hebben toch!

5. Babbelboxje

Babbelboxje Fanatiek lid

3 mei 2015
    1.940
    1.616
    113
    Bij onze zoon zitten ze er ook al aan te komen vanaf 3.5mnd, ook al zo'n vroege :)

6. mamabeertje

mamabeertje Fanatiek lid

9 sep 2015
    1.618
    349
    83
    Dat klinkt wel als tandjes, maar met borstvoeding heb je sowieso wel meer kans op spuitluiers toch.
    Het is wel vroeg, maar ik heb zelfs wel eens gehoord dat er kinderen zijn die al een wit puntje hebben bij de geboorte.

7. mapaa

mapaa Lid

27 aug 2015
    47
    0
    6
    NULL
    NULL
    Ja hopelijk zijn het maar tandjes dan maar.Voor de rest lijkt ze amper last er van te hebben, ze is altijd een knuffelbeer geweest dus ja daar is er geen verandering in haha.

Dank je wel voor jullie reacties, hopen dat ze maar gauw doorkomen.

8. Rosy90

Rosy90 VIP lid

29 jul 2014
    9.546
    6.410
    113
    Vrouw
    Is heel normaal hoor! Hier met vier maanden ook twee tanden, zure gele poep en ook wel 6 x per dag, ik gaf ook borstvoeding, ze kunnen ook nog zelfs luier uitslag krijgen heb ik weleens gehoord

9. bulakgirl

bulakgirl Fanatiek lid

4 aug 2013
    3.155
    2.542
    113
    Voor de luieruitslag kun je trouwens maïzena in de luier doen... Die neemt gelijk het zure in de ontlasting op zodat dat niet gaat irriteren aan de billen!

10. AnneThamar

AnneThamar Niet meer actief

Hier ook idd met 3 maanden al :)

11. MamaLe

MamaLe Fanatiek lid

28 mrt 2015
    1.998
    221
    63
    Vanaf 10 weken hier al witte puntjes en met 16 weken waren deze door. Ook inderdaad zure spuitpoep bij alle tanden (tot eerste jaar daarna gelukkig niet). Ook tot aan kapotte billen aan toe. Heel zielig... Met water schoonmaken en aan de lucht laten drogen hielp hier wel.

12. Lisa1987

Lisa1987 Fanatiek lid

11 sep 2013
    1.845
    183
    63
    Vrouw
    Hier begon hij er ook vroeg last van te krijgen... het daadwerkelijke doorkomen duurde wat langer. Hij heeft wel 3 tot 4 maanden als een gek met vlagen zitten kwijlen en zure poep gehad. Daarna kwamen ze pas door.

13. knor1981

knor1981 Fanatiek lid

19 nov 2014
    1.640
    261
    83
    Die van ons had ook heel vaak witte puntjes waarvan ze dachten dat het tandjes waren, inmiddels heeft ze met ruim tien maanden haar eerste tandje gekregen.
    Die witte puntjes waren talgkliertjes. Als je echt voelt dat het keihard is zijn het tandjes, die andere witte puntjes voelde je amper.

14. rijo

rijo VIP lid

5 mrt 2014
    5.272
    2.034
    113
    Zou heel goed kunnen hoor! Mijn dochter is bijna 4 maanden en heeft al 2 dagen heeeeel veel zure poepluiers. Daarvoor poepte ze elke dag een keer, of om de dag. Ze is ook wat aan het jengelen/gillen, exact op dezelfde manier als mijn zoon deed toen hij zijn eerste tandjes kreeg. Ik zie een wit puntje, voelt hard. Ik vermoed dat er toch echt een tand op komst is :D Mijn zoon was net 5 maand bij de eerste tand, ik denk dat mijn dochter ook een vlotte is.

15. Eppo82

Eppo82 VIP lid

25 jun 2007
    15.230
    6.091
    113
    Er is geen normaal :D
    Het kan, maar het kan ook dat ze niet lekker is.
    Bij mijn jongste dochter heb ik niet gemerkt dat ze tandjes kreeg, ze waren er 'ineens'.

16. mapaa

mapaa Lid

27 aug 2015
    47
    0
    6
    NULL
    NULL
    Nou de puntjes /bultjes blijven hetzelfde. wel is ze vaker jengelig en de zure luiers blijven maar komen. Hopen dat ze gauw doorkomen want twee weken niet lekker te zijn maar verder geen koorts/ huilbaby te zijn lijkt mij wel raar.
    wE zien het wel en nu maar veel aandacht en troost geven.

17. grasspriet84

grasspriet84 Fanatiek lid

17 jun 2016
    1.778
    32
    48
    Bij ons kleintje zag ik met acht weken een wit puntje onderin. Ik dacht nu al?! Alleen bleek het spruw te zijn 😂🙊🙈

Heb zelfs gehoord dat baby's geboren kunnen worden met een tandje. Dus een 'normaal' is er denk ik niet.

Deel Deze Pagina