Onze dochter krijgt sinds 1 week forlax na maanden modderen met lactulose. Ze mocht eerst 1 zakje, maar verstopte daar nog steeds op, dus heeft de kinderarts besloten dat ze voorlopig even 2 zakjes mag totdat het een beetje goed doorloopt, dan weer terug naar 1 zakje. Maar nu moet je dat spul met 50 ml water per zakje aanmaken, dus 100 ml water extra per dag. Nu gaat dat allemaal prima, ze drinkt het ook gretig op, alleen spuugt ze nu nog meer dan ze al deed, omdat water natuurlijk veel makkelijker omhoog komt. Kan je dit goedje ook indikken? Of zijn er nog andere tips om dit spugen een beetje tegen te gaan, want het zijn echt behoorlijke golven op dit moment. Het is veelal helder met wat restjes melk, dus ik vermoed ook echt dat het alleen het water is. We bieden het ook al aan met kleine beetjes over de dag, maar ze blijft veel spugen. Ze lijkt er overigens niet veel last van te hebben hoor, is wel vrolijk, maar ja, ik vraag me wel af of ze er zo wel genoeg van binnenkrijgt. Alvast bedankt!
Jahoor je mag het indikken, maar ik deed het zelf ook gewoon door de fles heen. Hij dronk het dan prima op.
ja indikken kan. en ik deed altijd met iets minder water, 50 cc is best een hoop (voor Tim in elk geval).
Bedankt iedereen. Ik dacht gelezen te hebben dat het los van de melk moest, omdat melk de werking zou beïnvloeden. Dus daarom geef ik het los met water en met 50 cc ging het redelijk, maar nu met 100 cc is het echt drama. Dus ik ga het indikken. Geven jullie het koud of warmen jullie het nog iets op?
Ik warm de ochtendfles op en roer daarna de forlax er doorheen. Overigens op advies van de kinderarts.
mij is juist geadviseerd het niet in de fles te doen... gek. o en die 2 zakjes deed ik ook gewoon door die 50 (nou ja, iets minder) cc, heb er echt geen 100 cc van gemaakt toen. ik gaf het in lauw water.
Ik geef het me dochter elke ochtend. Ik maak een fles van 190 cc.(ipv 180 zodat er ook meer vocht bij zit) Dan een zakje erin en gewoon melk poeder. Dit is mij geadviseerd door de kinderarts. Want anders krijg ik nooit genoeg bij haar naar binnen. Ik heb net de kinderarts nog aan de lijn gehad en moet het zelfs ophogen omdat ik ook bijvoeding geef.